Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden työpaikan kahvihuone käyttäytyminen

Vierailija
13.10.2024 |

Vinkkejä introvertille?

Minua ei itse työ jännitä vaan se kuinka tulla toimeen muiden kanssa. Vanhassa työpaikassa olen aina taukoisin uppoutunut omiin juttuihin puhelimella, ihmiset saattaa kummastella jos heti vain tuijottelen kännykkää.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa "normaaleja käytöstapoja".

Se mikä toiselle on normaalia, olisi toisen mielestä huonotapaista. 

Uudelle työntekijälle olisi "normaalia" mennä muiden kanssa samaan aikaan kahvotauolle ja esitellä itsensä, ja kertoa tehtävänsä ja että on juuri aloittanut työt.

Mutta ei, tämä olisi monelle kauhistus. 

Eli on ne peruskäytöstavat.

Vierailija
22/25 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tulla tuuraamaan sinua kahvitauoille, jos hinnasta sovitaan. Olen supliikki mutta laiska. Työt eivät onnistu, kahvittelu kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään työparista, maksimissaan kahdesta työtoverista, sitä isompi ihmismäärä ahdistaa ja muutun syrjäänvetäytyväksi. Sen takia olen tiimityöpaikoissa vetäytynyt seurasta ja juttelusta, koska viihdyn yksin ja olen aika arkakin, eikä siitä ole koskaan mitään hyvää seurannut. Silmätikuksi, outolinnuksi ja puheenparreksi pääsee sillä tavalla. Itse ratkaisin asiat vaihtamalla työhön, jossa ei ole työtovereita.

Vierailija
24/25 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa kahviossa/taukotilassa käyttää puhelinta, isot kuvalliset kieltokyltit ja asia kerrotaan aina HETI uusille työntekijöille.

Tämä on kyllä upein asia, mitä olen pitkään aikaan miltään johdolta nähnyt missään, lisää sosiaalisuutta ja parantaa ilmapiiriä merkittävästi.

Vierailija
25/25 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nykypäivänä ihmettelee jos joku tuijottaa kännykkää?