Uuden työpaikan kahvihuone käyttäytyminen
Vinkkejä introvertille?
Minua ei itse työ jännitä vaan se kuinka tulla toimeen muiden kanssa. Vanhassa työpaikassa olen aina taukoisin uppoutunut omiin juttuihin puhelimella, ihmiset saattaa kummastella jos heti vain tuijottelen kännykkää.
Kommentit (25)
Voin tulla tuuraamaan sinua kahvitauoille, jos hinnasta sovitaan. Olen supliikki mutta laiska. Työt eivät onnistu, kahvittelu kyllä.
Itse tykkään työparista, maksimissaan kahdesta työtoverista, sitä isompi ihmismäärä ahdistaa ja muutun syrjäänvetäytyväksi. Sen takia olen tiimityöpaikoissa vetäytynyt seurasta ja juttelusta, koska viihdyn yksin ja olen aika arkakin, eikä siitä ole koskaan mitään hyvää seurannut. Silmätikuksi, outolinnuksi ja puheenparreksi pääsee sillä tavalla. Itse ratkaisin asiat vaihtamalla työhön, jossa ei ole työtovereita.
Meillä ei saa kahviossa/taukotilassa käyttää puhelinta, isot kuvalliset kieltokyltit ja asia kerrotaan aina HETI uusille työntekijöille.
Tämä on kyllä upein asia, mitä olen pitkään aikaan miltään johdolta nähnyt missään, lisää sosiaalisuutta ja parantaa ilmapiiriä merkittävästi.
Eli on ne peruskäytöstavat.