Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin uudessa koulussa syksyllä ja osa opettajista on aivan hirveitä

Vierailija
13.10.2024 |

Opettajat tietysti usein puhuvat oppilaista, mutta tiettyinä päivinä tiettyjen opettajien ollessa paikalla oppilaat joutuvat suorastaan solvatuiksi. Opettajat katsovat pöydällä olevaa kansiota, jossa on kaikkien oppilaiden kuvat luokittain, osoittelevat oppilaita ja luettelevat, kuka on "idiootti", kuka "ei tajua mistään mitään", kenen "päässä ei liiku muuta kuin silmät", yms. Olen oikeasti ihan järkyttynyt, mutta en ole oikein osannut sanoa mitään järkevää, vaan yleensä vaan poistun tilasta jonnekin muualle. 

Mitä mieltä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis opettajana tai avustajana tässä koulussa? Tapahtuuko tämä opettajainhuoneessa?

Vierailija
2/13 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin opettaja, ja tämä tapahtuu opettajainhuoneessa. Olen havainnut, että kyseessä on n. 4-5 opettajan porukka, ja muut kuuntelevat vierestä ja väliin kommentoivat tai ovat hiljaa. Itsellänikin on ikävä olla koulussa, mielestäni kollegat eivät ole kovin auliisti ottaneet minua vastaan, ehkä siksi että olen vain sijainen. En haluaisi ollenkaan mennä opettajainhuoneeseen, mutta yritän pakottaa itseäni.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää. Voin kuvitella millaista tuossa koulussa on olla oppilaana. :(

Onneksi olet vain sijainen niin pääset joskus tuolta pois. 

Vierailija
4/13 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity omaan työhösi, tee parhaasi ja nauti työstäsi. Opettajan työ on onneksi itsenäistä ja saa itse päättää monista asioista eikä muiden opettajien kanssa tarvitse viettää välituntejakaan. Kollegojen haukkuminen selän takana ei ole reilua. Jos et viihdy työpaikassani, vaihda paikkaa sijaisuuden jälkeen. Löydät varmasti hyvän työyhteisön jostain muualta.

Nimim. 30 vuotta samassa työpaikassa viihtynyt

Vierailija
5/13 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla itse se hirveä tyyppi. Ei sinua voi ottaa vakavasti   Olet taivaanrannan maalari tyhjän toimittaja. 

Vierailija
6/13 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin. Voin vain arvailla, miten kyseiset opettajat käyttäytyvät oppilaidensa kanssa. Pitäisikö teidän mielestänne minun puhua asiasta jonkun, esim. rehtorin kanssa? Muistelen joskus lukeneeni jostain suht virallisesta lähteestä, että koulussa, jossa opettajat puhuvat rumasti oppilaista, on yleensä huono työskentelyilmapiiri - tietysti. En vaan enää löydä mitään aiheeseen liittyvää. Jos jollakulla olisi jotain linkkiä, olisin todella kiitollinen.

Ap

Vierailija
7/13 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskity omaan työhösi, tee parhaasi ja nauti työstäsi. Opettajan työ on onneksi itsenäistä ja saa itse päättää monista asioista eikä muiden opettajien kanssa tarvitse viettää välituntejakaan. Kollegojen haukkuminen selän takana ei ole reilua. Jos et viihdy työpaikassani, vaihda paikkaa sijaisuuden jälkeen. Löydät varmasti hyvän työyhteisön jostain muualta.

Nimim. 30 vuotta samassa työpaikassa viihtynyt

Muiden opettajien haukkumisen vielä JOTENKIN ymmärtäisin, mutta nämä kasvatusalan ammattilaisen haukkuvat oppilaita.

Ap

Vierailija
8/13 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää enää kysykö miksei oppilaiden koulukiusaamista muka voida poistaa lopullisesti opettajien toimesta.

Opettajat siellä opettajanhuoneen suojissa saattavat olla vielä karseimpia tapauksia kuin pahin koulun räkänokka.

Vierailija
9/13 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulisitpa mitä sairaanhoitajat puhuvat potilaista

Vierailija
10/13 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

--

Taidat olla itse se hirveä tyyppi. Ei sinua voi ottaa vakavasti   Olet taivaanrannan maalari tyhjän toimittaja. 

--

Koitas käyttäytyä  ! Ope ei nyt ole opehuoneessa haukkumassa oppilaitaan !

Vierailija
11/13 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaamisen saa kouluista pois heti kun me aikuiset näytetään sellaista esimerkkiä. Tämä palsta on siitä hyvä esimerkki. Jos me aikuiset annamme tällaisen mallin, että haukutaan vuorotellen kaikkea ja  kaikkia, jatkavat lapset ja nuoret kouluissa juuri samaa. 

Se 30 vuotta opettanut

Vierailija
12/13 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi puhuvat opehuoneessa kollegalleen eikä lörpöttele bussissa kaikkien kuullen. 

Ja jossakinhan on inhottavan tunnin jälkeen hetki päästellä höyryjä

Vierailija
13/13 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin. Voin vain arvailla, miten kyseiset opettajat käyttäytyvät oppilaidensa kanssa. Pitäisikö teidän mielestänne minun puhua asiasta jonkun, esim. rehtorin kanssa? Muistelen joskus lukeneeni jostain suht virallisesta lähteestä, että koulussa, jossa opettajat puhuvat rumasti oppilaista, on yleensä huono työskentelyilmapiiri - tietysti. En vaan enää löydä mitään aiheeseen liittyvää. Jos jollakulla olisi jotain linkkiä, olisin todella kiitollinen.

Ap

- Kyllä se reksi tietää tasan tarkkaan mikä siellä on meininki. Tee työsi----->  ja vaihda koulua.