Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä sekaantuu asioihin mistä ei tiedä yhtään mitään

15.02.2007 |

Voi v.

Meidän perheen isi on töissä 7-15.30, nukkuu päiväunet 16-18, lähtee harrastuksiin 19.30 ja palaa kotiin 21.30.

Viimeiset kolme kuukautta on juossut joka ikinen viikonloppu ulkona.

Minä kotona vauvan 6kk kanssa sekä 3v4kk kanssa.

Tänään hän kertoi minulle, kuinka multa puuttuu täysin maalaisjärki lasten kanssa olosta. Meidän kolmevuotias oli kyseessä.

3v syö TODELLA vähän ja jos ja kun hän syö, olen vain tyytyväinen.

Miehen mielestä tyttö ei olisi tarvinnut mitään ruokaa suuhun koska tänään sillä oli ollut tarhapäivä ja niillä oli ollut välipala kahdelta, kotiin tulivat neljältä. Kyse oli banaanista.

" Jos et tuputtais kokoajan jotain ruokaa sille, niin totta kai se nyt söis enemmän ruokaa sit kun se sitä saa. Ihan turha valittaa ettei syö, jos aina sen pitää saada jotain suuhunsa... sulta puuttuu kokonaan maalaisjärki näissä asioissa..."

Voi v uudestaan.

Isi kun ei ole päivääkään viettänyt (kokonaista) tyttöjen kanssa.

Heinäkuussa viimeksi, kun lomalla oli.

Omat menot ja oma napa on kaikista tärkeimmät.

Ei häntä haittaa tippaakaan, jos ei näe lapsia päivittäin.

Ja kehtaa sitten alkaa valittamaan jostain tuollaisesta.

Sanoin sille, että sen jälkeen, kun hän alkaa osallistumaan edes jollain lailla lasten arkeen, hän voi kertoa näkemyksiään lapsistaan.

Tunnin läsnäololla kotona per päivä hän ei tiedä yhtään mitään mistään.

En edes muista sellaista viikonlopun aamua, että hän olisi noussut niiden kanssa, tehnyt aamupalaa tai JOTAIN.

No joo, kunhan kirjoitin. Ärsytti.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä Kelan päivärahamaksulapussa lue että:

" vain tämän rahan saaja voi vaihtaa kyseisen lapsen paskavaipat." Ehkä huonoin selitys ikinä isyyden historiassa!

Hauska jätkä, varmaan nauraisin itseni kipeäksi tuollaisia idiotismeja kuunnellesani, siis 30 sekunttia ja sitten ottaisin sieltä golfbägistä sen rautavitosen ja hakkaisin jätkältä ylimielisen asenteen pihalle halventavien kommenttiensa kera. Kuvainnoillisesti tietenkin puhuen, väkivalta ei ratkaise mitään. Mutta pihalle sanaa painoittaisin kyllä vahvasti... Ehkä voisi kokeilla sitä, että laitatte keittiön jääkaapin oveen, sen kyllä mies varmaan tunnistaa niiden outojen kodinkoneiden seasta, kalenterin, johon voit merkkaa koska olet poissa. Niin sitten poloinen mies parkaa saa vaikka jopa sen 2 päivää aikaa sopeuta ajatukseen, vaikkakin luulen että aikoo tehdä kaikkensa että peruutat menon niiden 2 päivän aikana, jos kerran mököttää ja pitää mykkäkoulua.

Jos mies sanoo että ei osaa, niin sano sille että eihän sun tartte tehdä muuta kuin maata kaiket päivät, kun kerran minäkin sillä pärjään! ;-)

Oikeesti hei, jotainhan tolle on tehtävä...

Vierailija
22/23 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-u, samainen kommentti " jätä se mies" tulee itsellenikin ensinnä mieleen. Kuulostaa niin raivostuttavalta hepulta etten itse kykenisi mihinkään elämään tuollaisen kanssa. Vastuuton tapaus. Voimia sinulle, toivottavasti saat hankittua apua arjen pyöritykseen edes jostain muualta!

Ja tuosta hh-kosken(?) kommentista tulee todella mieleen nämä iänkaikkiset jutut missä selitetään kuinka miestä tulee vain ymmärtää, miehellä on ne mieshormoonit ja että sellainen nalkuttaminen ei nimittäin ole mukavaa. Antakaa aikaa miehelle omaksua, että hän joutuu ottamaan omat lapset hoidettavakseen! Anna aikaa herralle, että hän voi henkisesti valmistautua 2 tunnin viettämiseen lasten kanssa! Anna miehelle mahdollisuus varautua 5 vuotta siihen, että joutuu alkamaan elää perheenisän elämää 5-vuotiaan lapsensa ja vaimonsa kanssa ja unohtamaan että hän ei itse aina olekaan maailman napa.

Käsittääkseni kun pariskunta alkaa odottaa lasta, myös miehellä on se sama, lähes poikkeuksetta, yli puolen vuoden aika ymmärtää mitä tuleman pitää ennen kuin lapsi syntyy, ja tehdä surutyönsä harrastusten ja bilereissujensa vähentämisen vuoksi. Vaan ei, mies alkaakin vasta totuttelemaan isyyden ajatukseen vasta kun lapsi on iso ja lapsen äiti menettänyt mielenterveytensä? Antakaa mun kaikki kestää, jos tämä on se luonnollinen prosessi kunnolliseen isyyteen. Mulla taitaakin olla aika kallisarvoinen helmi kotona, kun hän alkoi ymmärtää asioiden laitoja jo raskausaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosi paha mieli ap.n puolesta. Meillä oli vastaava tilanne ja siihen päälle viel se että miestä piti passata. Tuntui kun mulla olisi ollu 2 lasta hoidettavana.(lapsi + mies) ARGH!!!!

Kun sitten päätin lapsen ollessa n.1v että nyt saa riittää, koin aivan uskomatonta helpotusta. Oli enää yksi oikea lapsi hoidettavana ja kaiken kukkuraksi lapsen isä halusi yhteishuoltajuuden ja lapsi on isällään joka toinen viikonloppu.( lapsi viihtyy ja sujuu hyvin.) Joten minulla on myös siis joka toinen viikonloppu vapaana ja saan " ladata omia akkujani" . Ja lapsi näkee myös isäänsä ja isovanhempiaan. Siinä vaiheessa isän oli otettava itseään niskasta kiinni, kun halusi lastaan nähdä.

Toivon sinulle paljon paljon voimia!!!

Jos ap haluat jutella kirjoittele: mimma81@luukku.com

-Mimma ja poju 2v2kk