Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikki eivät suostu tekemään ylitöitä?

Vierailija
13.10.2024 |

Miksei kaikki työntekijät suostu ylityöhön? Mikä siinä on? Eikö raha kelpaa kun kuitenkin enemmistö elää kädestä suuhun? 

Ihmettelen kovasti. Tulevissa yt-neuvotteluissa nämä jotka eivät ylitöitä tee saavat lomautuksen tai potkut. 

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen vero probaganda mikä liikkuu suusta suuhun toimii. Olen monesti kuullut ettei viitti tehdä kun ei jää sit käteen paljon mitään enempää.. 

Mä vaan mietin kun teen aina ylityöt tappiin niin mun käteen jää vuodessa 25000-30000€ enemmän.. mut ehkä toi ei sitten ole mitään.

Jos sun arvioitu vuositulo on 30 000 euroa ja saatkin 30 000 euroa enemmän niin kyllä verotus kovenee huomattavasti. Menee joko uudella verokortilla (lähemmäksi marginaalia), tai pelkällä marginaalilla mutta todennäköisesti maksat kovaa mätkyt ensi vuonna. Tuollaista summaa ei kovin nopeasti ennakonpidätyksellä makseta. 

Minä teen ylitöitä n. 10 000 euron edestä vuodessa. Nostan vuoden alussa jo tulorajan korkealle. Kyllä tuosta summasta käteen jää ihan kivasti

Niin. Mä laskin tossa joskus et mun asuntolaina ja autolaina menee pelkistä ylitöistä. Mut eihän noista mitään saa  joidenkin mukaan.

Vierailija
42/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapset täytyy hakea hoidosta. Perheelle pitää myös olla aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee ylitöitä ihan periaatteen vuoksi. En halua mahdollistaa sitä, että työnantajan piittaamattomuus riittävistä reusursseista revitään työntekijöiden selkänahasta. Tehköön pomo ihan keskenään ne vuorot, joiihin ei riitä normaalin työajan puitteissa tekijöitä. 

Vierailija
44/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään raha ei korvaa minun vapaa-aikaani. En tee ylitöitä enkä tupla vuoroja. Eivätkä ne ole pakollisia. Tehköön ken haluaa ja jaksaa.

No mikset lopeta töissäkäyntiä kokonaan, jäisi vielä paljon enemmän vapaa-aikaa.

Ni, seuraavissa YT:ssä vapaa-aikasi tulee lisääntymäön runsaasti.

Vierailija
45/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen vero probaganda mikä liikkuu suusta suuhun toimii. Olen monesti kuullut ettei viitti tehdä kun ei jää sit käteen paljon mitään enempää.. 

Mä vaan mietin kun teen aina ylityöt tappiin niin mun käteen jää vuodessa 25000-30000€ enemmän.. mut ehkä toi ei sitten ole mitään.

Jos sun arvioitu vuositulo on 30 000 euroa ja saatkin 30 000 euroa enemmän niin kyllä verotus kovenee huomattavasti. Menee joko uudella verokortilla (lähemmäksi marginaalia), tai pelkällä marginaalilla mutta todennäköisesti maksat kovaa mätkyt ensi vuonna. Tuollaista summaa ei kovin nopeasti ennakonpidätyksellä makseta. 

Mahtaa olla hyvä palkka kun ylitöistä maksetaan noin hyvin,taikka sitten teet 16 tuntia vuorokaudessa  töitä ympäri vuoden,taikka sitten valehtelet.

Vierailija
46/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempaakin tekemistä. 

Vierailija
47/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään raha ei korvaa minun vapaa-aikaani. En tee ylitöitä enkä tupla vuoroja. Eivätkä ne ole pakollisia. Tehköön ken haluaa ja jaksaa.

No mikset lopeta töissäkäyntiä kokonaan, jäisi vielä paljon enemmän vapaa-aikaa.

Ikävä pilata fantasiasi, mutta monilla aloilla on tilanne, että mitään yt-neuvotteluja ei ole varaa pitää, kun tekijöitä on muutenkin vaikea löytää. Sori siitä. 

Vierailija
48/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee potkut siitä syystä ettei tee ylitöitä niin liitolla on sinulle asiaa. Vaikka kuinka naamioisit sen muuksi syyksi niin kolmen-neljän ylityöttömän potkiminen on aika selkeää.

Ja vielä löytyy näitä liittojääriä tai muita uskovaisia jotka eivät ole tajunneet, että liitoilla pyyhitään nyt persettä. Työnantaja määrää tahdin ja jos et suostu niin se on heiheijahyvästi.

Liittojen syöttöporsaat jäävät pian ilman jäsenmaksujen maksajia.

Vierailija
49/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teen tunni ylitöitä, saan siitä bruttona noin 13e. Ei ihan niin houkutteleva summa, että viitsisin vaivautua. 

Vierailija
50/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla hyvä palkka kun ylitöistä maksetaan noin hyvin,taikka sitten teet 16 tuntia vuorokaudessa  töitä ympäri vuoden,taikka sitten valehtelet.

Ylitöitä tarjolla usein sunnuntaina. Tulee vielä viikkolepo korvaukset ym kun tekee kaksi vuoroa.

Vierailija
51/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee ylitöitä ihan periaatteen vuoksi. En halua mahdollistaa sitä, että työnantajan piittaamattomuus riittävistä reusursseista revitään työntekijöiden selkänahasta. Tehköön pomo ihan keskenään ne vuorot, joiihin ei riitä normaalin työajan puitteissa tekijöitä. 

Täysin samaa mieltä. Jos töitä ei saa normaalin työajan puitteissa valmiiksi, tarvitaan lisää työntekijöitä. Tämä kuvio on työnantajan vastuulla. Toki joissakin ammateissa voi olla kausivaihtelua, jolloin ajoittain on enemmän töitä, ja välillä taas vähemmän. Silloin ymmärrän ylityötarpeen paremmin. 

Vierailija
52/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen useimmiten liittyy joustamaton punainen aate.

Housuissas on punainen aate!

KUKA olisi sen mun muksuni hakenut, ja jo työmatka on vapaa-ajasta pois!

EN ole punaista nähnytkään! EN halua! Lapseni kanssa vietetty aika on mulle kallis!

Vierailija
53/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan siksi, että saisit vinkua vauvapalstalla

Vierailija
54/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään merkitystä kuinka venyt ja vanut. Yyteissä ne pomon prseennuolijat jää ja ne jotka työnsä tekevät lähtevät.

Vierailija
55/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämä on jotain tähän mennessä opettanut niin se on "hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä". Ihan kaikkea ei kannata rahan takia uhrata. 

Vierailija
56/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Jos töitä ei saa normaalin työajan puitteissa valmiiksi, tarvitaan lisää työntekijöitä. Tämä kuvio on työnantajan vastuulla. Toki joissakin ammateissa voi olla kausivaihtelua, jolloin ajoittain on enemmän töitä, ja välillä taas vähemmän. Silloin ymmärrän ylityötarpeen paremmin. 

Muistakaa sitten että on myös ammatteja joihin ei ole tekijöitä. Tai tekijän koulutus kestää kauan.  Ylityötarve voi myös tulla puskista. Ei se aina ole huonoa johtanista

Vierailija
57/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa tehdä ylitöitä kuin erikoistapauksissa. Ei ole sellaista tullut vastaan. 

Vierailija
58/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa sitten että on myös ammatteja joihin ei ole tekijöitä. Tai tekijän koulutus kestää kauan.  Ylityötarve voi myös tulla puskista. Ei se aina ole huonoa johtanista

Se nimenomaan on huono johtamista, jos ei saa työpaikan olosuhteita niin houkutteliksi, että hakijoita riittää tilanteessa kuin tilanteessa. Ei tekijöiden puutetta ole kuin sellaisilla aloilla, joilla on asiat päin persettä. 

Vierailija
59/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa sitten että on myös ammatteja joihin ei ole tekijöitä. Tai tekijän koulutus kestää kauan.  Ylityötarve voi myös tulla puskista. Ei se aina ole huonoa

Meillä on tällä hetkellä ylityö tarve. Kaksi työntekijää kuoli. Miten sä varaudut tähän?

Otettiin heti uudet työntekijät mut koulutus kestää 6kk.

Vierailija
60/62 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina riitä, että on työntekijöitä. Niitä töitä pitää myös osata tehdä. Muuten käy niin, että he, jotka osaavat, joutuvat ylitöinä korjaamaan osaamattoman tekemiä virheitä. Se se vasta v***maista hommaa on.