Miksi kaikki eivät suostu tekemään ylitöitä?
Miksei kaikki työntekijät suostu ylityöhön? Mikä siinä on? Eikö raha kelpaa kun kuitenkin enemmistö elää kädestä suuhun?
Ihmettelen kovasti. Tulevissa yt-neuvotteluissa nämä jotka eivät ylitöitä tee saavat lomautuksen tai potkut.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ylitöistä makseta rahaa. Lisäksi jatkuvasti on yt-neuvotteluja ja siellä ei kyllä paina vaikka päivästä toiseen yliduunaisit.
t. Jyväskylän kaupunki
Tai kai ne sitten maksetaan jos joku siellä tuplavuoroa paiskii, kun ei ketään sijaista saada. mutta pääasiassa käsketään ottaa ylitöitä pois aina, kun mahdollista.
a
Aika jännää että on ylitöitä sekä YT-neuvottelut. Kannattaa ehkä harkita työnantajan vaihtoa?
Vierailija kirjoitti:
Aika jännää että on ylitöitä sekä YT-neuvottelut. Kannattaa ehkä harkita työnantajan vaihtoa?
Luuletko, että nämä ruikuttajat muuta työtä saisivat...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen useimmiten liittyy joustamaton punainen aate.
Kaikki ymmärtävät pitää omassa taloudessaan jonkin verran bufferia yllättävien kulujen varalle. Yksi euro ei veny kahdeksi, vaikka kuinka kiukuttelisi. Miksi yritys ei varaudu ylitöihin keräämällä bufferia työntekijöistä ylitöiden varalle? Aktiivinen verkostoituminen työttömiin työnhakijoihin, rekryfirmoihin, omavalmentajiin... 0-tuntisopimusten allekirjoittaminen, jne. Osataan kyllä esim. kaupan alalla. Onko tämä taas joku miesten organisoima juttu, vai miksi ei onnistu?
Siksi, koska kärsin peräsuolen laskeumasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen useimmiten liittyy joustamaton punainen aate.
Kaikki ymmärtävät pitää omassa taloudessaan jonkin verran bufferia yllättävien kulujen varalle. Yksi euro ei veny kahdeksi, vaikka kuinka kiukuttelisi. Miksi yritys ei varaudu ylitöihin keräämällä bufferia työntekijöistä ylitöiden varalle? Aktiivinen verkostoituminen työttömiin työnhakijoihin, rekryfirmoihin, omavalmentajiin... 0-tuntisopimusten allekirjoittaminen, jne. Osataan kyllä esim. kaupan alalla. Onko tämä taas joku miesten organisoima juttu, vai miksi ei onnistu?
Eli siis punainen aate. Vai yrittäjien pitäisi pitää vaihtelevan kysynnän alla tai ammattisaikuttajien vuoksi ylimääräisiä käsiä firmassa niin paljon, että työt hoituisivat aina nillä resursseilla ilman, että olisi ikinä mitään tarvetta teettää ylitöitä. Joopa joo. Milloin Suomesta on tullut vetelyksien valtakunta?
Jotkut joutuu ilmaisiin ylitöihin.
Järjettömän suuri marginaalivero ei kannusta tekemään yhtään enempää töitä.
Vierailija kirjoitti:
Nähtävästi sun alalla ei sitten tarvita kannusteita vaan keppiä.
Suomen vero probaganda mikä liikkuu suusta suuhun toimii. Olen monesti kuullut ettei viitti tehdä kun ei jää sit käteen paljon mitään enempää..
Mä vaan mietin kun teen aina ylityöt tappiin niin mun käteen jää vuodessa 25000-30000€ enemmän.. mut ehkä toi ei sitten ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse enempää rahaa vaan arvostan enemmän vapaa-aikaa. Tehköön ne, jotka sitä rahaa tarvitsevat
Vapaa-aikaa pitäisi verottaa.
Kaikesta ylityöstä ei makseta palkkaa vaan saat sen korvauksen vapaa tunteina..päivinä,jokutyönantaja maksaa rahana.. joku vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Et taida ymmärtää verotusta. Marginaaliverolla menee vasta kun arvioitu vuositulo ylittyy. Se ei ylity jos osaa laskea uuden vuositulon. Ja toimittaa tämän työnantajalle.
Vain idiootit maksavat marginaalilla. Kysymys on aina omasta tyhmyydestä..
Vierailija kirjoitti:
Suomen vero probaganda mikä liikkuu suusta suuhun toimii. Olen monesti kuullut ettei viitti tehdä kun ei jää sit käteen paljon mitään enempää..
Mä vaan mietin kun teen aina ylityöt tappiin niin mun käteen jää vuodessa 25000-30000€ enemmän.. mut ehkä toi ei sitten ole mitään.
Jos sun arvioitu vuositulo on 30 000 euroa ja saatkin 30 000 euroa enemmän niin kyllä verotus kovenee huomattavasti. Menee joko uudella verokortilla (lähemmäksi marginaalia), tai pelkällä marginaalilla mutta todennäköisesti maksat kovaa mätkyt ensi vuonna. Tuollaista summaa ei kovin nopeasti ennakonpidätyksellä makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sun arvioitu vuositulo on 30 000 euroa ja saatkin 30 000 euroa enemmän niin kyllä verotus kovenee huomattavasti. Menee joko uudella verokortilla (lähemmäksi marginaalia), tai pelkällä marginaalilla mutta todennäköisesti maksat kovaa mätkyt ensi vuonna. Tuollaista summaa ei kovin nopeasti ennakonpidätyksellä makseta.
Mä ennakoin jo vuoden alussa et tienaan sen 60-70k€. Vero% on laskettu sen mukaan. Ja kyllä maksan koko vuodelta enemmän veroa mutta kyllä tosta jää käteen se 13-1700€ /kk enemmän kun ilman överiä. Mun mielestä se on paljon se
Miksi pitäisi jäädä?
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa ny helkkari sen verran työntekijöitä, ettei tarvii teettää ylitöitä. Pääset huomattavasti halvemmalla.
Itse asiassa tulee paljon kalliimmaksi, kuin satunnaiset ylityöt. Siksi ylitöihin kategorisesti suostumattomat laitetaan tilaisuuden tullen kilometritehtaalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen ylitöitä n. 10 000 euron edestä vuodessa. Nostan vuoden alussa jo tulorajan korkealle. Kyllä tuosta summasta käteen jää ihan kivasti
Mua ei kiinnosta ylityöt. Työkaverit kyllä tuntuu tekevän. Hyvä että on mahdollisuus valita.
Mulla on elämää työn ulkopuolellakin. Suosittelen.
Jep. Pomolla on paha mieli kun ei ole osannut varautua yllättäviin tilanteisiin ja organisoida kunnolla, ja nyt osoittaa syyttävällä sormella alaisia ja kostaa heille. Klassikko firma, taattu menestyjä. Yt:t tulevat varmasti tuollaiselle pian...