Miten jotkut vanhemmat ihmiset ovat niin koppavia ja ilkeitä ja toiset taas todella herttaisia?!!
Eroa kuin yöllä ja päivällä, onko muka pelkästään kyse elämänkokemuksista?? Tiedän 80v naisen joka on kokenut kovia, mm.menettänyt poikansa mutta on todella lämmin ihmisille ja herttainen. Sitten taas tuntuu että joiltakin vanhemmilta poistuu kokonaan suodatin ja he räjähtävät ihan kaikille!! Eli menettävät ihmisten seurassa käytöstapansa.
Kommentit (29)
Tarkoitetaanko kysymyksessä vanhoja naisia, vanhoja miehä vaiko kumpiakin? Naiset menettävät vaihdevuosissa naishormonien tuotannon, joka tekee heistä kiukkuisia/äkäisiä. Miehillä ei tapahdu vastaavaa menetystä.
Mulla on vähän sellainen periaate, että en laita pahaa kiertämään. Periaate ei koska tahallaan ilkeitä tai trolleja.
Vierailija kirjoitti:
Koska he ovat ihmisiä. Yhtä hyvin voisit pällistellä miksi jotkut 30-vuotiaat ovat koppavia ja ilkeitä, toiset taas mukavia. Tsiisus. Yritä nyt edes vähän.
Pällistellä tarkoittaa katsella. Sinä olet se ilkeä, ilmeisesti siksi koska olet ihminen. Mahtava tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vittumaiset ihimiset on vittumaisia myös vanhana
Ja nuorena.
Isäni tuli muistisairaaksi. Lääkäri varotti että ajan kanssa voi myös persoona muuttua.
Kerkesi olla muistisairas viitisen vuotta, katkesi lonkkaluu ja sille tielle jäi. Rauha hänelle.
Ei kerennyt muuttua, lepposa ja mukava loppuun asti. Hauska ja huumorintajunen. Ei puhunut pahaa muista.
On pari muutakin vanhusta ympärillä, ovat jo keski-ikäsestä olleet äkkipikasia, juonivia ja kireäluontosia.
Enpä usko että ikä näitten luonteet parantaa.
Mä laittasin ääneni että se joka on veemäinen jo lapsuudessaan, nuoruudessaan niin on sitä useimmiten koko loppuelämänsä.
Huonot puolet pahenee vanhemmiten.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitetaanko kysymyksessä vanhoja naisia, vanhoja miehä vaiko kumpiakin? Naiset menettävät vaihdevuosissa naishormonien tuotannon, joka tekee heistä kiukkuisia/äkäisiä. Miehillä ei tapahdu vastaavaa menetystä.
Alapeukutin, koska miehilläkin testosteronitaso laskee, iän myötä. Siitä syystä joistakin voi tulla (todella) ilkeitä. Se purkautuu sitten eri tavoilla (naisvihaa, miesvihaakin ...).
Itse en tuota keksinyt vaan kaveri sanoi. Huomasin tuon isässäni. Se ilkeily sitten muuttui asiajuttuihin: kertoili omasta nuoruudestaan. Eli se perus-, positiivinen luonne tuli sieltä taas esiin.
He eivät ehkä ole koskaan pysähtyneet pohtimaan omaa käytöstään. Voi myös olla, että ovat saaneet osakseen huonoa käytöstä ja sen vuoksi ovat ikäänkuin aina suojamuurin takana puolustus asemassa.
Seurasin riittävän pitkään appiukkoni ikääntymistä.
Tutustuessamme hän oli omahyväinen, määräilevä ja oikutteleva. Hänestä tuli lopulta sietämätön ukko, äkäinen, ilkeä ja huonotuulinen. Perhe oli sulkeutunut, siellä ei ystäviä tai tuttuja näkynyt.
Mitä pidempään olen elänyt, sitä enemmän arvostan vanhoja ihmisiä, jotka ovat mukavia, ystävällisiä ja kärsivällisiä. Ei vanheneminen ole mitään helppoa kenellekään.
Vittumaiset ihimiset on vittumaisia myös vanhana