Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehen pitää heti eroilmoituksen jälkeen tuoda uusi suhde lastenkin eteen

Vierailija
13.10.2024 |

Eropäätös sovussa, teini-ikäiset lapset. Mutta voi miksi miehen pitää tuoda uusi suhde lasten eteen heti kun erosta puhuttu. Ei ehditty edes muuttaa erilleen.

Pistää vihaksi. Ei itseni vaan lasten puolesta. Miksi mies ei osaa yhtään asettua heidän asemaan.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mieheni on varmasti miesten ja isien kärkikastia. Kuitenkin hänelläkin oli aivan liian kiire jollain tapaa yhdistää minut lapseensa ja toiveissa leikkiä uutta perhettä, aivan kuin eroa ei olisi tapahtunutkaan, nyt vain nainen vaihtui. Pistin stopin ilman muuta ja mies on joutunut käsittelemään eron kunnolla ja myös ottamaan vastuun lapsestaan täysivaltaisesti. Ensireaktio oli varmasti tyrkätä lapsi minulle, että voi taas leikkiä vanhempaa vähemmillä velvoitteilla. 

Olet nolo ja epätoivoinen kun edes suostut voimaannuttamaan eronnutta miestä. No, ehkä se on tasosi

Tasoa on hieman hankala enää nostaa, kun on jo tapissa. Mieheni on erittäin hyvä vanhempi ja kumppani, kun arvioidaan suhteessa muihin miehiin. 

Vierailija
62/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun mies tekee yhden- siis yhden kerran tyhmästi, niin siitä voi päätellä että ero oli miehen syytä, mies hyppii suhteesta suhteeseen (vaikka onkin vain 1 suhde?) ja muutenkin mies on aina ja kaikessa ajattelematon, tyhmä ja osaamaton sika.

Kyllä pitkälle riittää 1 moka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis täällä naiset kertoo, kuinka miehet selviävät erosta huonosti? siis ne samat olennot, jotka tienaa paremmin, ajattelevat loogisesti eikä tunteella ja osaavat olla yksikseen, toisin kuin naiset? mistä olette tietonne hankkineet? tunnen monta eronnutta miestä, ja niillä tuntuu olevan asiat todella hyvin. toisin kuin ex-vaimoillaan. ne on katkeria exiensä menestyksestä, ja etenkin siitä, että ovat onnellisia. on varaa harrastaa ja reissata lasten kanssa. saa mennä vapaasti, koska vaimot halusivat huoltajuuden. ei yh:t kelpaa nykyään kenellekään. ovat vain valtava rasite henkisesti ja taloudellisesti.

Kuitenkin tutkimusdaa on runsaasti siitä, että ero on miehille suurempi isku. https://www.collinsfamilylaw.com/blog/2020/july/why-is-divorce-more-dif…

Vierailija
64/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uusi nainen tietoinen että asutte vielä yhdessä perheenä ? 

Vierailija
65/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mieheni on varmasti miesten ja isien kärkikastia. Kuitenkin hänelläkin oli aivan liian kiire jollain tapaa yhdistää minut lapseensa ja toiveissa leikkiä uutta perhettä, aivan kuin eroa ei olisi tapahtunutkaan, nyt vain nainen vaihtui. Pistin stopin ilman muuta ja mies on joutunut käsittelemään eron kunnolla ja myös ottamaan vastuun lapsestaan täysivaltaisesti. Ensireaktio oli varmasti tyrkätä lapsi minulle, että voi taas leikkiä vanhempaa vähemmillä velvoitteilla. 

Olet nolo ja epätoivoinen kun edes suostut voimaannuttamaan eronnutta miestä. No, ehkä se on tasosi

Tasoa on hieman hankala enää nostaa, kun on jo tapissa. Mieheni on erittäin hyvä vanhempi ja kumppani, kun arvioidaan suhteessa muihin miehiin. 

Juu, se on hyvä että olet tyytyväinen hankintaasi.

Vierailija
66/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat sentään jo teinejä, joten tuolla tempulla kyllä ymmärtävät kuka sen perheen rikkoi.

Toisaalta ne voi olla tyytyväisiä eroon, jos vanhemmat ovat jatkuvasti tapelleet. Minä toivoin vanhempien eroa aikoinaan.

Samoin minä. Olin 15v kun kertoivat sitten eroavansa ja minä tuumasin että vihdoinkin. Pelkkää huutoa ja nälvimistä tai mykkäkoulua oli vanhempieni välit olleet niin kauan kuin muistin. Erillään olivat normaaleja ja normaaleja olivat ja ovat edelleen myös uusien kumppaneidensa kanssa. Ei se perhe ole mitään unelmahuttua lapsen kannalta aina eikä sitä silloin kannata väkisin säilyttää. 

Vierailija
67/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rakasta lapsiaan. Ei näe tulevaisuuteen.

Oma etu edellä.

Vierailija
68/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen ylikasvuista egoa ei helli, että mies selviää helposti erosta.

Välittömästi uusi suhde ei ole mitään erosta helposti selviämistä, vaan eron käsittelemättä jättämästä, samat virheet seuraavat mukana. 

Vierailija
69/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä olisi vauvapalsta ilman jokapäiväisiä "miksi mies tekee niin ja niin"-aloituksia. Onko palstamammoilla oikeasti älyssä vikaa kun joka päivä pitää ihmetellä jotain itse keksittyä asiaa?

Iso nauru tuolle sun itsekeksitylle. Pääsääntö on, että erossa isä lähtee huitelemaan ja unohtuu lapset. Lastensuojelussa vuosikymmenet töitä tehneenä voin kertoa, että suurin osa on tapauksia, joissa isän mielestä hänellä ei ole mitään velvollisuuksia eroliitossa syntyneistä lapsista. Äidit useimmiten kamppailevat lasten oikeudesta isään (toki myös hetken hengähdystauoista itselle), mitättömän pieni osa on niitä, jotka haluavat erottaa lapset isästä. 

Vierailija
70/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko tänne eksynyt yksi hassu ukko kommentoimaan, mut sanottakoon että joka ikinen miehen kommentiksi tulkittava teksti alleviivaa, miten täysin eri tasoilla naiset ja miehet liikkuvat tunneälyn suhteen! Henkisesti tasapainoisen äidin maailmassa lapset menevät heittämällä ohi yhdenkään miehen! Lasten hyvinvointi  on ykkösprioriteetti. 

Ikävää, että niin moni isimies kokee asiat toisin.

Vierailija
71/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat sentään jo teinejä, joten tuolla tempulla kyllä ymmärtävät kuka sen perheen rikkoi.

Toisaalta ne voi olla tyytyväisiä eroon, jos vanhemmat ovat jatkuvasti tapelleet. Minä toivoin vanhempien eroa aikoinaan.

Samoin minä. Olin 15v kun kertoivat sitten eroavansa ja minä tuumasin että vihdoinkin. Pelkkää huutoa ja nälvimistä tai mykkäkoulua oli vanhempieni välit olleet niin kauan kuin muistin. Erillään olivat normaaleja ja normaaleja olivat ja ovat edelleen myös uusien kumppaneidensa kanssa. Ei se perhe ole mitään unelmahuttua lapsen kannalta aina eikä sitä silloin kannata väkisin säilyttää. 

Eivätkä ne uudet suhteetkaan ole unelmahuttua. Vieras aikuinen pyörimässä toisen kodissa.

Vierailija
72/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välittömästi uusi suhde ei ole mitään erosta helposti selviämistä, vaan eron käsittelemättä jättämästä, samat virheet seuraavat mukana. 

30 vuotta olen ollut kohta uudessa suhteessa ja alkoi ennen edellisen päättymistä. Edellisen suhteen virhe oli kumppanin sukupuoli. En nyt tiedä miten sama virhe seurasi kun vaihdoin naiseen. 

Vierailija
73/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin hän tulee makaamaan kuin petaa. Törppö mikä törppö.

Tarkoittanet ap:ta? Kontrollifriikki hautaan saakka. 

En tarkoita. Minkäänlainen hienotunteisuus edes omia lapsia kohtaan tuntuu olevan törppömiehille täysi mahdottomuus. 

Vierailija
74/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä siinä ole järjellä siunattu tätä uutta morsmaikkuakaan joka tuollaiseen tilanteeseen lähtee

Tämä!

Tuttu mies roudasi lapsensa ylioppilasjuhliin uuden parin viikon vanhan hoidon. Luuli tietysti, että loppuelämän rakkaus. No ei ollut. 

Ihmettelin todella tätä naista, että punki itsensä sinne.

Siinä on lapset ja exä aika voimattomia. 

Vierailija
75/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kun mies tekee yhden- siis yhden kerran tyhmästi, niin siitä voi päätellä että ero oli miehen syytä, mies hyppii suhteesta suhteeseen (vaikka onkin vain 1 suhde?) ja muutenkin mies on aina ja kaikessa ajattelematon, tyhmä ja osaamaton sika.

Kyllä pitkälle riittää 1 moka!

Joskus yksi moka (lue: tietoinen teko) kertoo ihmisen luonteesta aivan riittävästi.

Vierailija
76/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta olen ollut kohta uudessa suhteessa ja alkoi ennen edellisen päättymistä. Edellisen suhteen virhe oli kumppanin sukupuoli. En nyt tiedä miten sama virhe seurasi kun vaihdoin naiseen. 

Harvemmin eron syynä on häilyvä seksuaalinen identiteetti. 

Vierailija
77/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni isä teki juuri noin, heti kun muutti pois, oli muuttanut jonkun yksinhuoltajan hoiteisiin, oma vuokra-asunto jäi tyhjilleen. Naisia riitti, vaihtuvuus oli suurta. Jos yritin esittää, että olisi lastensa kanssa edes hetken, haki lapset ja heidät vanhemmilleen. Rikkonaiseen elämään hiipi mukaan kaljan kittaaminen, hänestä näki, että paha on olla. Soitteli kännissä ja pyysi päästä kotiin, josta oli niin rehvakkaasti lähtenyt. Hän sai syövän, josta ei toipunut, kuolemaa odotellessaan aneli lapsiltaan ja minulta anteeksiantoa, minulla ei ollut mitään hampaankolossa, lapsilla oli, mutta antoivat anteeksi. Lasten elämään isänsä käytös vaikuttaa edelleen, vaikka ovat jo aikuisia. 

Vierailija
78/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin eron syynä on häilyvä seksuaalinen identiteetti. 

Nykyään tosi moni nainen ikäluokassa 40v erottuaan vaihtaa miehen naiseksi. Kun saanut lapset pukattua maailmaan miehen kanssa.

- eri

Vierailija
79/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monogamiset pariskunnat eivät yritä m urhata toisiaan, sillä tietävät ettei heille ole tulossa muita. Polygamiset elukat tappavat suhteen tai puolison, jotta pääsevät jatkamaan siitoksia

Vierailija
80/106 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä ollut tehnyt virheen valitessasi kumppania, jo sukupuoliin meni väärin. Mitä ihmettä sinä sekoilet?