Miksi miehen pitää heti eroilmoituksen jälkeen tuoda uusi suhde lastenkin eteen
Eropäätös sovussa, teini-ikäiset lapset. Mutta voi miksi miehen pitää tuoda uusi suhde lasten eteen heti kun erosta puhuttu. Ei ehditty edes muuttaa erilleen.
Pistää vihaksi. Ei itseni vaan lasten puolesta. Miksi mies ei osaa yhtään asettua heidän asemaan.
Kommentit (106)
Ei tarvita mitään miesvihaa ymmärtämään, että on todella itsekeskeistä tuoda lapsille nähtäväksi uusi ihminen ennenkuin heillä on ollut mitään realistista mahdollisuutta tottua edes vanhempiensa eroon. Tuolla saa helposti lapset myös vihaamaan uutta kumppania, mikäli laskevat hänen olevan eron syy. Uuden kanssa ei voi olla kovin vankka juttu meneillään, sillä joko se on alkanut pettämällä tai on aivan vasta tavattu. Miten tuollainen lapsille kuuluu? Mitään "tilannekohtaisuuksia" asiassa ei nyt vaan ole, niiden perään huutelijat osoitatte vaan itsekin olevanne yhtä kypsymättömiä maailman napoja.
Ei ole paljon vaadittu, että ensin tutustuu itse rauhassa. Olen myös eronnut. Meistä kumpikin esitteli uusia lapsille lähemmäs vuoden päästä siitä, kun oli kerrottu erosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa miehistä ei pärjää yksin, vaan heti eron jälkeen (tai eron aikana) otetaan paniikissa uusi jos edes jonkinlainen on tarjolla. Ei siinä ehdi lapsia miettimään, kun paniikissa otetaan se uusi peili, jotta ei tarvitsisi harrastaa yhtään itsereflektiota.
Miksi erityisesti ero siihen reflektioon johtaisi? Itselläni sitä tapahtuu jo jatkuvasti, jos joskus ero tulisi niin voisin hypätä uuteen suhteeseen milloin vain, mitä sitä elämäänsä tuhlaamaan. Yksinään yleensä kaiken näkee huonommin, sosiaalisissa suhteissa sitä kasvaa jos on kasvaakseen.
Heh, sanot suoraa, että tarvitset kumppanin peiliksi reflektoinnille, kun se itse-reflektio on mielestäsi "huonommin näkemistä". No, tiedoksi, toisen kautta näkeminen on aina toisen näkemys.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat sentään jo teinejä, joten tuolla tempulla kyllä ymmärtävät kuka sen perheen rikkoi.
Toisaalta ne voi olla tyytyväisiä eroon, jos vanhemmat ovat jatkuvasti tapelleet. Minä toivoin vanhempien eroa aikoinaan.
Huomaatteko ollenkaan, että ap ei ole kertonut eron syitä ja taustoja?
Vai sokaiseeko viha teidät täysin?
Ihme raivopäitä olette kyllä.
siis täällä naiset kertoo, kuinka miehet selviävät erosta huonosti? siis ne samat olennot, jotka tienaa paremmin, ajattelevat loogisesti eikä tunteella ja osaavat olla yksikseen, toisin kuin naiset? mistä olette tietonne hankkineet? tunnen monta eronnutta miestä, ja niillä tuntuu olevan asiat todella hyvin. toisin kuin ex-vaimoillaan. ne on katkeria exiensä menestyksestä, ja etenkin siitä, että ovat onnellisia. on varaa harrastaa ja reissata lasten kanssa. saa mennä vapaasti, koska vaimot halusivat huoltajuuden. ei yh:t kelpaa nykyään kenellekään. ovat vain valtava rasite henkisesti ja taloudellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Turhaan naamioit että vituttaa lasten takia. Ihan itsesi takia kiukuttelet.
En kiukuttele. Surettaa katsella lasten huonoa oloa. Mieti hetki, miltä se tuntuu.
Ole siis tarkkana, kun miehen sekoilu alkaa vaikuttamaan lasten psyykkeeseen ja ota heihin etäisyyttä heti kuin mahdollista oman turvallisuutesi ja hyvinvointisi takaamiseksi. Mies voi ottaa heidät haaremiinsa jos uusi naikkonen siihen suostuu. Lapsille kurja kohtalo, mutta minkäs teet
Varsinkin poikalapset saattavat muodostaa kilteille äideilleen jopa fyysisen uhan, taloudellisen lisäksi. Eli etäisyyttä vaan ja lapset omilleen heti kun mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Kun se ero ei ole edelleenkään nyt keskustelun aiheena. Sinut taitaa sokaista vaan ihan raaka ja rehellinen tyhmyys.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko mikä tausta erossa tekee lapsille mukavaksi katsella toisen vanhemman uutta hoitoa ja tutustua häneen ennenkuin on edes nähnyt vanhempiensa muuttavan erilleen? Mikä vaan puolirealistinen selitys riittää?
Sulla tuntuu olevan vahvoja rajojenveto ongelmia ihmissuhteidessa, ei parisuhteen kuuluisi vaikuttaa lasten kanssa toimimiseen.
Oma mieheni on varmasti miesten ja isien kärkikastia. Kuitenkin hänelläkin oli aivan liian kiire jollain tapaa yhdistää minut lapseensa ja toiveissa leikkiä uutta perhettä, aivan kuin eroa ei olisi tapahtunutkaan, nyt vain nainen vaihtui. Pistin stopin ilman muuta ja mies on joutunut käsittelemään eron kunnolla ja myös ottamaan vastuun lapsestaan täysivaltaisesti. Ensireaktio oli varmasti tyrkätä lapsi minulle, että voi taas leikkiä vanhempaa vähemmillä velvoitteilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita mitään miesvihaa ymmärtämään, että on todella itsekeskeistä tuoda lapsille nähtäväksi uusi ihminen ennenkuin heillä on ollut mitään realistista mahdollisuutta tottua edes vanhempiensa eroon. Tuolla saa helposti lapset myös vihaamaan uutta kumppania, mikäli laskevat hänen olevan eron syy. Uuden kanssa ei voi olla kovin vankka juttu meneillään, sillä joko se on alkanut pettämällä tai on aivan vasta tavattu. Miten tuollainen lapsille kuuluu? Mitään "tilannekohtaisuuksia" asiassa ei nyt vaan ole, niiden perään huutelijat osoitatte vaan itsekin olevanne yhtä kypsymättömiä maailman napoja.
Ei ole paljon vaadittu, että ensin tutustuu itse rauhassa. Olen myös eronnut. Meistä kumpikin esitteli uusia lapsille lähemmäs vuoden päästä siitä, kun oli kerrottu erosta.
Ja miettikää vähän millainen retardi se nainen on, kun edes suostuu tapaamaan eroa tekevän miehen lapsia. Itselle tuollainen olisi ainakin välitön, elinikäinen blokki miehelle, ei suinkaan mikään ihanan parisuhteen alku :D mutta kai niitä vajaaälyisiä naisiakin sitten jonkun verran suomessa on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se ero ei ole edelleenkään nyt keskustelun aiheena. Sinut taitaa sokaista vaan ihan raaka ja rehellinen tyhmyys.
Irrotat kokonaisuudesta ainoan mahdollisesti miesvihan polttoaineeksi kelpaavan, onko sana "tarkoitushakuinen" tuttu,vai oletko sinäkin raaka ja rehellinen tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
siis täällä naiset kertoo, kuinka miehet selviävät erosta huonosti? siis ne samat olennot, jotka tienaa paremmin, ajattelevat loogisesti eikä tunteella ja osaavat olla yksikseen, toisin kuin naiset? mistä olette tietonne hankkineet? tunnen monta eronnutta miestä, ja niillä tuntuu olevan asiat todella hyvin. toisin kuin ex-vaimoillaan. ne on katkeria exiensä menestyksestä, ja etenkin siitä, että ovat onnellisia. on varaa harrastaa ja reissata lasten kanssa. saa mennä vapaasti, koska vaimot halusivat huoltajuuden. ei yh:t kelpaa nykyään kenellekään. ovat vain valtava rasite henkisesti ja taloudellisesti.
Miehet tienaa enemmän naisten kustannuksella. Ei hirveästi kannattaisi keulia tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos fiksusta vastauksesta. Tätä juuri tarkoitin. Miksi lapset ei saa rauhassa toipua erosta. Ihan sama onko uusia suhteita, ei niiden kuulu olla heti lasten tiedossa ja edessä. Tuntuu ettei heidän tunteilla ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miettikää vähän millainen retardi se nainen on, kun edes suostuu tapaamaan e
No juu! Ei paljon nenää pidemmälle katsota kummankaan osalta.
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni on varmasti miesten ja isien kärkikastia. Kuitenkin hänelläkin oli aivan liian kiire jollain tapaa yhdistää minut lapseensa ja toiveissa leikkiä uutta perhettä, aivan kuin eroa ei olisi tapahtunutkaan, nyt vain nainen vaihtui. Pistin stopin ilman muuta ja mies on joutunut käsittelemään eron kunnolla ja myös ottamaan vastuun lapsestaan täysivaltaisesti. Ensireaktio oli varmasti tyrkätä lapsi minulle, että voi taas leikkiä vanhempaa vähemmillä velvoitteilla.
Olet nolo ja epätoivoinen kun edes suostut voimaannuttamaan eronnutta miestä. No, ehkä se on tasosi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies-vanhempi asettaa hanakammin ja luonnostaan omat tarpeensa aivan kaikkien edelle, myös omien lasten. Plus miehillä ei ole kapasiteettia käsitellä eroon liittyviä asioita, ainakaan itsenäisesti, vaan pitää joko unohtaa haastavat tunteet uuteen naiseen keskittymällä tai kaataa se erokuona uuden niskaan.
Miehet on heikompaa matskua, että yksin eivät pärjää. Ja jos yksin ovat, niin johan alkaa ryyppääminen irtisuhteet, jos irtoaa.
Huomaatko ympäristöäsi ollenkaan? Suurin osa siitä noiden avuttomien tekemää!
Eipä ole ja lisäksi tässä puhuttiin perhe-elämästä lasten näkökulmasta ja vanhemman toiminnasta. Miehet useammin epäonnistuu, kun eivät osaa.
Katso omat kommenttisi uudestaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman teki ex. Sen suhteen myötä avioliitto loppui.
Mä olen elänyt upeesti suhteessa ja ollut osallistuva isä. Nyt sitten mua rangaistaan jollaain viikko-viikko systeemillä ja lapsille on kuulemma uusi "isä".
Mä haluan olla lasteni arjessa mukana!
Sähän olet, joka toinen viikko. Kai teidän eroon omat syynsä oli, ei kukaan lähde hyvästä liitosta.
Valitettavasti mies ja lapset saa kärsiä, kun muija paneskelee ympäriinsä. En vieläkään tiedä mikä suhteessa meni väärin.
Mä olin tyytyväinen seksielämään yms. kaikkeen arkeen. asiat hoitui. sitten hänen joogaryhmästään alkoi kuulua ihan jotian muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irrotat kokonaisuudesta ainoan mahdollisesti miesvihan polttoaineeksi kelpaavan, onko sana "tarkoitushakuinen" tuttu,vai oletko sinäkin raaka ja rehellinen tyhmä?
Nyt menee jo komiikan puolelle, kun onnistuu antamaan omaa älyä kyseenalaistavaan kommenttiin entistä typerämmän vastauksen.
Eipä ole ja lisäksi tässä puhuttiin perhe-elämästä lasten näkökulmasta ja vanhemman toiminnasta. Miehet useammin epäonnistuu, kun eivät osaa.