Onko teillä 12v tytöt näin "helppoja" pukeutujia? En tarkoita kehua, mutta itse muistan olleeni hankala pukeutuja ja itsekin hämmästelen
miten hyvin ja huolella tämä pukee. Siis kun kävi tässä illalla pyörällä kaverinsa luona, itse omatoimisesti huolehti kaiken tämän ilman, että mistään piti minun sanoa mitään: alla oli farkut ja villapaita, farkkujen päälle kuorihousut, sitten tuulitakki ja sadetakki ja heijastinvaljaat, villasukat ja kumisaappaat, välikausihanskat, kypärämyssy ja pyöräilykypärä. Ja pyörässä tietysti valot eteen ja taakse.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette usko tätä, mutta minulla on kuvatodisteita. 90-luvulla tuon ikäisenä mentiin kouluun lasten toppahaalareissa! Enkä ollut todellakaan ainoa. Se oli kai jotain muotia siihen aikaan, että pukeuduttiin superkäytännöllisesti.
Ei menty. Kävin 90-luvulla koulua eikä kukaan mennyt kouluun toppahaalareissa.
Kyllä 90-luvun alussa oli haalarit muotia. Minullakin oli ala-asteen lopullakin haalarit, sen lisäksi käytettiin mm. nykyisiä kuomia muistuttavaa sellaista pitkävartisia toppakenkiä sekä pitkiä topparukkasia, joissa oli karvavuori ja pinta vettähylkivää muovimaista kangasta, kuin topparukkasen ja kurarukkasen välimuotoa, ja oli myös sellaiset paksut korvat peittävät kummalliset hatut (bula?).
Kuomista puheen olleen, huomasin että Kuomalla on toppahaalareita 164 senttiin asti (nimenomaan lasten malleja, eikä pilkkihaalareita tai vastaavia aikuisten malleja). Kai joku näitä nykyäänkin käyttää, vaikka en minä muista noin isoilla nähneeni.
https://kuoma.fi/collections/lapset-lastenvaatteet-talvi-toppahaalarit
Kummalliset värit kuomahaalareissa! 🤪
Hyvällä itsetunnolla varustettu voi pukea päälleen mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette usko tätä, mutta minulla on kuvatodisteita. 90-luvulla tuon ikäisenä mentiin kouluun lasten toppahaalareissa! Enkä ollut todellakaan ainoa. Se oli kai jotain muotia siihen aikaan, että pukeuduttiin superkäytännöllisesti.
Ei menty. Kävin 90-luvulla koulua eikä kukaan mennyt kouluun toppahaalareissa.
Kyllä 90-luvun alussa oli haalarit muotia. Minullakin oli ala-asteen lopullakin haalarit, sen lisäksi käytettiin mm. nykyisiä kuomia muistuttavaa sellaista pitkävartisia toppakenkiä sekä pitkiä topparukkasia, joissa oli karvavuori ja pinta vettähylkivää muovimaista kangasta, kuin topparukkasen ja kurarukkasen välimuotoa, ja oli myös sellaiset paksut korvat peittävät kummalliset hatut (bula?).
Mulle jäi tuosta ajasta mieleen kauluri! Oikeesti, aina kauluri! Kaulaliinaa rupesin käyttämään vasta yläasteen puolella. Tai oli kai kaulaliina myös aiemmin, mutta se oli vaan hienompaan käyttöön. Koulussa ja kaikessa tavallisessa ulkoilussa kauluri.
AP:n tyttö on fiksumpi kuin suurin osa palstalaisista.
Kunhan ei käytä pyörässä vilkkuvia valoja, ne ärsyttää ihan jäätävästi.
Ei ollut. 12-vuotiaana oli teini-ikä vauhdissa ja kaikenlainen lämmin talvipukeituminen oli todella noloa. Eli elettiin sitä nilkat paljaana jääkautta.
Meillä täällä maalla lapset kyllä pukeutuu järkevästi.
Ja edelleen on toppahaalaria koulussa eikä kukaan naura. Kuka saakeli nyt haluaa kävellä monta kilometriä talvella jäätyen, ei ainakaan fiksut lapset.