Kuulutko johonkin hienoon sukuun?
Löytyykö sukupuustasi aatelisia tai jopa kuninkaallisia?
Kommentit (126)
Viinankeittäjiä ja tappelijoita, mutta myös ammattiväkeä, kädentaitajia, mutta ei hienoa sukua. Maattomia, torppareita, mökkiläisiä.
Miehen suku on valloneita. En tiedä, ovatko hienoja, käsittääkseni tehdastyöläisiä tmv.
Kaikkihan me täällä ollaan kuninkaallisia.
Kyllä. Molemmat vanhempani ovat duunariperheistä, mutta ovat tehneet luokkahypyn. Vanhempani ovat väitelleitä tohtoreita ja kuulumme Espoon kermaan.
Yli 1000 vuoden takaa löytyy Puolan ensimmäinen kuningas, johon jäljet johtavat hyvin dokumentoitujen baltiansaksalaisten aatelissukujen kautta. Sitä kautta myös yhteinen kantaisä Englannin kuningasperheen kanssa 1400-luvulta. Charles taisi olla 13. tai 14.serkkuni 😄
Olen kuuluisasta karjalaisesta runonlaulajasuvusta. Myös loitsuja laulettiin.
Kansanedustajan sukua olen. Tai miksi niitä nyt sanottiinkaan 1700-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Niin väittävät. Virallisesti ei.
Ketkä väittävät?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Molemmat vanhempani ovat duunariperheistä, mutta ovat tehneet luokkahypyn. Vanhempani ovat väitelleitä tohtoreita ja kuulumme Espoon kermaan.
Espoon kermaan 😂 Tällaisia ääliömäisyyksiä sanovat ääneen vain nousukkaat.
Talollisia, käsityöläisiä ja sotilaspäällystöä pohjoismaista, mahdollisesti Venäjän puolelta tulleita aatelisia.
Joo, suvussani on puoskari. Istuu terveyskeskuksessa ja lukee googlea.
Mulla on aviossa saatu hieno sukunimi mutta puolisokin oli kuitenkin suvun köyhää haaraa. Tunnettuja henkilöitä on mutta toista sukuhaaraa.
Jos oma tai lähisukulaisen sukunimi päättyy -nen päätteeseen, se tarkoittaa että joko kuulut johonkin hyvin vanhaan itäsuomalaiseen sukuun tai vaihtoehtoisesti sukunimesi on joku länsisuomalainen sukunimi joita luotiin 1800-luvulla olantakaa erilaisista luontoon liittyvistä asioista. Noita itäsuomalaisia -nsn sukunimiä ovat mm Turunen, Turkulainen, Lappalainen, Pohjalainen, Karjalainen, Hämäläinen, Ruotsalainen, Korhonen, yms vastaavat. Noita länsisuomalaisia -nen päätteisiä, luonnosta johdettuja sukunimiä ovat mm Lehtonen, Virtanen, Jokinen, Järvinen, Merinen, Peltonen, Korpinen, Saarinen,...
En sinänsä tiedä onko tässä mitään erityisen hienoa muihin nimiin verrattuna mutta tässä hieman taustaa omalle sukunimelle.
Vierailija kirjoitti:
Miehen suku on valloneita. En tiedä, ovatko hienoja, käsittääkseni tehdastyöläisiä tmv.
Meilläkin on kuulemma näitä suvussa, sanovat, ruukkilaisia. En tiedä, millaisia ovat, mutta Belgian valloonit ovat oman kokemukseni perusteella ärsyttäviä.
En, hienot suvut on riistäjä sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Yli 1000 vuoden takaa löytyy Puolan ensimmäinen kuningas, johon jäljet johtavat hyvin dokumentoitujen baltiansaksalaisten aatelissukujen kautta. Sitä kautta myös yhteinen kantaisä Englannin kuningasperheen kanssa 1400-luvulta. Charles taisi olla 13. tai 14.serkkuni 😄
Hahahaa, taidetaan olla sukulaisia! Mun äidin esi-isillä on myös joku yhteys balttiansaksalaisiin sukuihin ja niiden kautta jostain 1500-luvulta alkaa löytyä vaikka ketä kaukaisia serkkuja, kuten yhteinen serkkumme Charles tai joku muu kruunupää.
Isäni suvun juuria on Sursillin suvussa. E. Tiedä onko se mitään hienoa, kaukaista kuitenkin.
isoisoisoisoäiti on naitu köyhtyneestä viron-saksalaisesta aatelissuvusta joten olen sukulainen saksan aatelistolle
Pyöveli löytyy meidän suvusta. Muuten suvusta löytyy monia tv:stä tuttuja julkkiksia ja ns. herrasväkeä.