Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksittekö selityksen, miksi tyynyliinat rupeavat haisemaan oudolta, kun ovat olleet jonkin aikaa pesun jälkeen kaapissa?

Vierailija
12.10.2024 |

Samaa materiaalia olevat lakanat eivät haise.

Jääkö niihin jotain rasvaa hiuksista tms. joka ei lähde pesussa kunnolla pois? Auttaisiko, jos laittaa 95 asteen pesuun?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuntematon ongelma.

Vierailija
2/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole ikinä kuullut tuollaisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesetkö ne varmasti 60 asteessa?

Vierailija
4/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikki pyykki haisee seistyään kauan kaapissa käyttämättömänä. En todellakaan tajua mistä se johtuu. Meillä kotoisasti kutsutaan sitä leikillään "sudenpesän" hajuksi.

Vierailija
5/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama ongelma. Pitäs kyllä pestä tyynytkin 

Vierailija
6/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olet laittanut ne vielä hieman kosteana kaappiin ja ovat siellä alkaneet keräämään hometta

Vierailija
7/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin on. Voi olla että kaapissa on puutteellinen ilmanvaihto. 

Vierailija
8/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ihmetellyt. Pyyhkeet ja lakanat ovat samassa kaapissa, mutta vain lakanat alkavat haisemaan. Pesen kaikki 60 asteessa.

Vierailija
9/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä. Minun tyynyliinat tuoksuu ihan hyvälle. Pesen 60 asteessa kaikki petivaatteet.

Vierailija
10/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on aina ollut ja niin se tulee aina olemaan. Oletan, että se johtuu MDF levyistä mistä kaapit on rakennettu ja ilma ei kierrä kaapissa riittävästi.

Vierailija
11/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka läheltä pitää haistella? Mankeloitko? Pulveri vai nestemäinen? Pesuohjelma? Missä kuivatus?

Vierailija
12/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ikinä alkaneet mitkään tekstiilit minkäänlaisessa kaapissa haisemaan.

Vierailija
13/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapille haisevat ne pitkään käyttämättä olleet. Häviää kyllä 60 asteen pesussa.

Vierailija
14/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ongelma onkin tyyny.

Vierailija
15/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tietyt tyynylakanat alkavat haisemaan. Varmaan ilma ei kierrä ja kaapin hajut tarttuvat niihin

Vierailija
16/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka läheltä pitää haistella? Mankeloitko? Pulveri vai nestemäinen? Pesuohjelma? Missä kuivatus?

tyynyliinaa tulee haistelua aika läheltä, kun ainakin mulla on tapana laittaa pää tyynylle nukkuessa.

Vierailija
17/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksista jää jotain rasvajäämiä pesusta huolimatta, jos vain tyynyliinat haisevat. Tunnistan itsekin ilmiön. Pese välillä 80-90 asteessa, huom. kuumassa värillisiä pestessä pitää olla aidosti valkaisuaineeton kirjopesuaine. Myös esipesu ennen varsinaista pesua auttaa. Jatkossa kannattaa vaihtaa tyynyliinat useammin kuin lakanat.

Vierailija
18/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa myös haisemaan. Haju ei ole homeinen, eikä liityy siihen. Väittäisin että se liittyy jotenkin pesuaineeseen ja sen jäämiin lakanassa.

Vierailija
19/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niihin se kaapin haju tulee, myös vaatteisiin, jotka on pitkään käyttämättä. Meillä on kyllä vähemmän lakanoita ja ovat siis useammin käytössä kuin tyynyliinat, ehkä lakanat ei siksi ehdi ummehtua? 

Vierailija
20/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaikki pyykki haisee seistyään kauan kaapissa käyttämättömänä. En todellakaan tajua mistä se johtuu. Meillä kotoisasti kutsutaan sitä leikillään "sudenpesän" hajuksi.

Saman oon huomannut, ärsyttävää.