Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko miettinyt valmiiksi mistä saat puhdasta juomavettä jos hanasta ei tule ja kaupasta ei saa?

Vierailija
12.10.2024 |

Mistä haet? 

Kommentit (188)

Vierailija
21/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että voit itse valmistaa yksikertaisen veden puhdistajan? Tarvitset vain palan kangasta ja hiiliä jonka läpi valutat veden astiaan.

No mistä saan täällä Helsingissä ne hiilet? Poltan roskakatoksen ensin?

Vierailija
22/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta shungiittikiviä, niillä saa veden puhtaaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. En fantasioi sodasta, maailmanlopusta, kärsimyksestä, tai muusta vastaavasta. Suosittelen hankkimaan apua, jos sinä fantasioit

Vierailija
24/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kaivosta

Vierailija
25/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Mulla on kotivararssa myös vettä puolen litran pulloissa kaapin ylähyllyillä. Jos lasketaan että yks henkilö tarvii vettä keskimäärin 1.5 litraa/pvä niin pärjään 4 pvä. Sitten tulee tenkkapoo jos kerta kaupoissakaan ei vettä ole ja hanoista ei vieläkään tule vettä. Kaipa joku tankkiauto alkaa jakamaan vettä jos on vesikriisi kaupungissa tai koko Suomessa. Pitäis varmaan ostaa varulta vedenpuhdistustabletteja.

Vierailija
26/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Omaa vettä on jääkaapissa - riittää juomiseen, ei peseytymiseen. Ilmeisesti kysyttävä naapureilta, et missä on vesijakelu?

....

Taas inttijuttu: siellä piti muka neuvoa, miten toimitaan tossa/noissa tilanteissa eli niitä "sisseilytaitoja". Sitä oppia ei sitten koskaan tullut :( (krh:ssa palvelin, "kevyt" seuraa jv:ä ja tarvittaessa kärkeen ... ja vetäytyminen sitten ... eri "teitä").

Miinakoulutusta tuli, vähän.

Vierailija
27/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähimmästä järvestä. Keitän sen veden, jos tällainen tilanne tulee.

Juuri näin keittäminen tuhoaa pöpöt... ja ensin voi suodattaa suuremmat roskat jos on... ei mitään ongelmaa Suomessa

Vierailija
28/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaajassa on 100litraa, eiköhän sillä hetken pärjää.

Vierailija
29/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Micropur Forte -vedenpuhdistustabletteja, voin myös keittää vieressäni olevasta järvestä haetun veden.

Vierailija
30/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjavesi on yksi maailman rikkaan eliitin haluamia rahastusvälineitä...

Siksi ei ole rakennettu valtavia veden suodattamiseen tarkoitettuja rakennelmia joilla tehdään juomavettä järvivesistä ja merivesistä koska pohjavesillä halutaan rahastaa...

Vierailija
31/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin keittäminen tuhoaa pöpöt... ja ensin voi suodattaa suuremmat roskat jos on... ei mitään ongelmaa Suomessa

Naiset ei ole käyneet armeijaa, joten he eivät voi tietää. Me miehet sentään keiteltiin puurot, vellit ja kahvit suovedestä.

Vierailija
32/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että voit itse valmistaa yksikertaisen veden puhdistajan? Tarvitset vain palan kangasta ja hiiliä jonka läpi valutat veden astiaan.

Mulla on suodatinvesikannu, jossa on sama systeemi. 

Olen aina luullut että suodatinvesikannua käytetään vain hanaveden puhdistamiseen. Luullut ettei siitä ole hyötyä luonnonvesien puhdistamisessa.

Jos olen väärässä, korjatkaa kiitos.

Vierailija
33/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. En fantasioi sodasta, maailmanlopusta, kärsimyksestä, tai muusta vastaavasta. Suosittelen hankkimaan apua, jos sinä fantasioit

Varautuminen ei ole fantasioimista. Veden jakelussa voi tulla ongelma pelkän huonon onnen takia, ei siihen vaadita sotaa tai maailmanloppua.

Vierailija
34/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei ole käyneet armeijaa, joten he eivät voi tietää. Me miehet sentään keiteltiin puurot, vellit ja kahvit suovedestä.

Kyllä; Sissikomppania, Vekaranjärvi 

Vierailija
35/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan että kunta järjestää vesijakelun. Ihan äskettäin pamahti joku vesiputki myöhään illalla ja olikohan tunti kun oli jo vesipiste valmiina. Jos joku ydinsota tai avaruusolioiden hyökkäys tulee niin olen luultavasti kusessa tai jo kuollut.

Vierailija
36/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvisuomessa ei ole hätää, mutta meren rannan porukka joutuu liikahtamaan. Vaikka kai sielläkin on lähteitä jossain, ja jokia. Suomi on maailman vetisimpiä maita, ei voi verrata esim. Lähi-idän tai Afrikan maiden vesitilanteeseen.

Vierailija
37/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kylläpäs aloittaja kysyy hassuja. Jos vettä ei saa keittiön hanasta, niin sitten menemme toki hakemaan vettä kylpyhuoneen hanasta. Kummaa kun aloittaja ei voinut tätä ymmärtää.

Taitaa olla joku maalaisjuntti. Pirtissä on vain yksi hana josta tulee kylmää vettä. Hei juntti, tajuatko että kaupungeissa on useampi hana ja sieltä tulee jopa lämmintä vettä. MIten noi pärjää edes elossa...

Vierailija
38/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öøö mulla on aina vettä polvessa

Vierailija
39/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on suodatinvesikannu, jossa on sama systeemi. 

Olen aina luullut että suodatinvesikannua käytetään vain hanaveden puhdistamiseen. Luullut ettei siitä ole hyötyä luonnonvesien puhdistamisessa.

Jos olen väärässä, korjatkaa kiitos.

Suodatinkannuja ja -pulloja on myös retkeilyyn. Käytännössähän soveltuvuus riippuu siitä, mitä epäpuhtauksia ja mitä suodattimia niissä on. Kannut eivät juuri kiskaan ole yhtät tehokkaita kuin esim pumppusuodattimet joiden suodattimet voisaan täsmätuottaa juuri tämän veden epäpuhtauksia varten - ja useimmiten kannattaa keittää myls se kannuvesi, koska bakteereja ja jopa ameeboja voi päästä kannujen läpi

Vierailija
40/188 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varautuminen ei ole fantasioimista. Veden jakelussa voi tulla ongelma pelkän huonon onnen takia, ei siihen vaadita sotaa tai maailmanloppua.

Joka vuosi on jossain päin Suomea ollut ongelmia vedenjakelussa tai vesi on ollut juomakelvotonta. Eikä ole ollut sotaa tai maailmanloppua kuten tuo yksi hömelö olettaa syyksi vesipulalle.