Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystyisitkö elämään pelkän käteisen varassa?

Vierailija
12.10.2024 |

Kaupassa pärjäisi kyllä, mutta miten onnistuisi laskujen maksaminen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida onnistua laskujen maksu käteisellä. Tilin kautta menee ja kauhee kysely pankissa, mistä käteiset on peräisin

Vierailija
2/8 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa onnistuisi, kaupassa voi maksaa käteisellä, mutta sähkö, puhelin, vakuutukset sun muut pitää maksaa suoraan tilille, ei niillä taida enää olla konttoria minne voisi mennä maksamaan käteisellä. Tuskin työnantajakaan maksaa palkkaa suoraan käteen, ellei ole pimeetä työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika velho saa olla että ns. pakolliset laskut (vesi/sähkö/tietoliikenne yms.) hoituu, muuten tuo ei ylitsepääsemätön ongelma olisi. Työnantajat on käsittääkseni velvoitettuja hoitamaan palkanmaksun vaikka sitten käteiselläkin, toki eri asia suostuuko siihen oikeasti kukaan ellei ole kyse koko yhteiskuntaa koskevasta tilanteesta.

Käteistä on hyvä olla kuitenkin varalla. Useimmiten se kuitenkin on päivittäisessä asioinnissa käypä maksuväline.

Vierailija
4/8 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kotona käteistä kymmeniä tuhansia. Laskut maksan kuitenkin nettipankissa ja tilillä on sen verran rahaa että laskut voi aina maksaa ja bensaa voin ostaan koska bensaa eii saa käteisellä yleensä enää. Käteistä olen säästänyt 20 vuotta kotona ja ruokaostokset yleensä maksan käteisellä tai vaikka ostin telkkarin niin maksoin 780 euroa käteisellä.

Vierailija
5/8 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kotona käteistä kymmeniä tuhansia. Laskut maksan kuitenkin nettipankissa ja tilillä on sen verran rahaa että laskut voi aina maksaa ja bensaa voin ostaan koska bensaa eii saa käteisellä yleensä enää. Käteistä olen säästänyt 20 vuotta kotona ja ruokaostokset yleensä maksan käteisellä tai vaikka ostin telkkarin niin maksoin 780 euroa käteisellä.

Pimeenäkö oot töitä tehnyt?

Vierailija
6/8 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin. Se tarkoittaa vain sitä että pankit veloittaisivat tiskillä tapahtuvasta maksuliikenteestä ylisuuria korvauksia.

Vierailija
7/8 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisin. Se tarkoittaa vain sitä että pankit veloittaisivat tiskillä tapahtuvasta maksuliikenteestä ylisuuria korvauksia.

Missä pankissa pystyy maksamaan laskun käteisellä? Yleensä se menee niin, että raha talletetaan sun tilille ja lasku maksetaan sieltä.

Vierailija
8/8 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida onnistua laskujen maksu käteisellä. Tilin kautta menee ja kauhee kysely pankissa, mistä käteiset on peräisin

Mutta onnistuu silti tai käyttää maksukuoria