Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua miten kukaan voi syödä mitään vaniljaa sisältävää kun tietää mistä se maku tulee!

Vierailija
12.10.2024 |

Majavan anaalirauhasesta!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanilliini eikö ole synteettistä? Vaniljan pitäisi olla kasviksesta. Vanilliini taitaa olla halvempaa muistaakseni?

Wikipedia sen kertoo:

The demand for vanilla flavoring has long exceeded the supply of vanilla beans. As of 2001, the annual demand for vanillin was 12,000 tons, but only 1,800 tons of natural vanillin were produced.[33] The remainder was produced by chemical synthesis. Vanillin was first synthesized from eugenol (found in oil of clove) in 187475, less than 20 years after it was first identified and isolated. Vanillin was commercially produced from eugenol until the 1920s.[34] Later it was synthesized from lignin-containing "brown liquor", a byproduct of the sulfite process for making wood pulp.[12] Counterintuitively, though it uses waste materials, the lignin process is no longer popular because of environmental concerns, and today most vanillin is produced from guaiacol.[12] Several routes exist for synthesizing vanillin from guaiacol.[35]

15% of the world's production of vanillin is produced from lignosulfonates, a byproduct from the manufacture of cellulose via the sulfite process.[12][13] The sole producer of wood-based vanillin is the company Borregaard located in Sarpsborg, Norway.

Vierailija
22/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä se vaniliinikaan aina majavasta ole, muitakin valmistustapoja on. Itse käytän vaniljasokeria. Vaniliinisokerissa on minusta jotenki paha maku.

Mitä on vaniliini?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulo ei ole tiedon väärti.

Vierailija
24/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majavan perärauhasen eritettä, haustetta voidaan käyttää vanilja-, mansikka- ja vadelmajäätelössä.  Myös jäätelön säilöntäaineena.

Tämähän on vanha juttu, googlatkaa. Esim. MTV-uutiset netissä v. 2013.

Ap oikeassa.

Vierailija
25/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tiedättekös mitä hauskaa kaneli sisältää? Kohtahan tulette ripottelemaan sitä joulupuuroonne. En kyllä kerro, etsikää vastaus itse.

Vierailija
26/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Majavan perärauhasen eritettä, haustetta voidaan käyttää vanilja-, mansikka- ja vadelmajäätelössä.  Myös jäätelön säilöntäaineena.

Ap oikeassa.

Korjaus: ap on oikeilla jäljillä, mutta ei tuo pelkkä vanilja pidä paikkaansa. 

Vierailija
27/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja energiajuomien tauriini härän spermasta!

Vierailija
28/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oikeassa.

Kiitos. Todella moni näköjään haluaa kieltää faktat.

Ap

Vierailija
29/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oikeassa.

Sana voidaan käyttää,kumoaa jo melko paljon kyseistä aihetta.

Vierailija
30/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käyttämä vanilja tulee teidän mutsien anaalirauhasista

nimim. Rahaa on ja eläke juoksee

Vierailija
31/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää sosiaalisen median höpötystä. Majava-vanilja olisi niin kallista ettei sitä taatusti löydy mistään jäätelöstä tms.

Vierailija
32/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Mihin luulitte, että per seen pesuvedet hoivakodeissa kaadetaan? Kyllä ne kerätään talteen ja attendot sun muut repii niilläkin isot voitot, kallista tavaraa!

Vierailija
33/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Mihin luulitte, että per seen pesuvedet hoivakodeissa kaadetaan? Kyllä ne kerätään talteen ja attendot sun muut repii niilläkin isot voitot, kallista tavaraa!

Mä oon omaishoitaja ja just noil pesuvesist saaduil rahoil on pysytty leiväs ku tuet ei riitä mihkään!!

Vierailija
34/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norsun kiveksistä tehdään energia juomat.

Vierailija
35/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sekottaa nyt ilosesti vaniljan ja vanilliinin

Ap sekoittaa ihan kaiken, vanilja/vanilliini eivät ole eläinperäistä. 

Kyllä vanilliini voi olla myös eläinperäistä, mutta käytännössä ehdoton valtaosa on nykyään synteettistä. 

Vierailija
36/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla noin hölmö, että ei ole koskaan havainnut kaupassa vaniljatankoja?

Vanilliini on sitten eri juttu. Loogisesti päätellen majavia on meidän seuduilla niin vähän, että ei millään riittäisi tarpeeksi vanilliiniaineksia. Puuta sen sijaan on runsaasti.

Onko aloittajan mielestä yhtään parempi, että vanilliinia saadaan selluloosateollisuuden jäteliemestä?

Mistä ihmeestä ap on tuon keksinyt, kun aina vähän väliä tekee saman aloituksen? Tiedän kyllä, että ei tätä peruskoulun kemian tunnilla kerrota, eikä varmaan lukiossakaan.

Vierailija
37/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tää on ihan julkinen salaisuus alalla, oon ite hoivakodissa töissä. Media ei tähän tartu ja hoitajat ei uskalla puhuu potkujen pelossa.

Vierailija
38/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon omaishoitaja ja just noil pesuvesist saaduil rahoil on pysytty leiväs ku tuet ei riitä mihkään!!

Nykyajan piss poor

Vierailija
39/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laboratoriosta se tulee

Vierailija
40/45 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oikeassa.

Vanhakin juttu voi olla väärässä. Ehkä sitä voidaan käyttää, mutta mietipä nyt ihan hetki, montako majavaa olet eläessäsi nähnyt muualla kuin eläintarhassa. Laske siitä, kuinka paljon näkemiesi majavien perärauhasten eritteitä riittää  yhtään mihinkään.

Montako puuta olet eläessäsi nähnyt, ja minkä verran niitä on ollut matkalla tehtaalle? Kumpaa luulet riittävän enemmän, puusta vai majavista saatavaa ainetta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi