En tajua miten kukaan voi syödä mitään vaniljaa sisältävää kun tietää mistä se maku tulee!
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Eikä se vaniliinikaan aina majavasta ole, muitakin valmistustapoja on. Itse käytän vaniljasokeria. Vaniliinisokerissa on minusta jotenki paha maku.
Mitä on vaniliini?
Majavan perärauhasen eritettä, haustetta voidaan käyttää vanilja-, mansikka- ja vadelmajäätelössä. Myös jäätelön säilöntäaineena.
Tämähän on vanha juttu, googlatkaa. Esim. MTV-uutiset netissä v. 2013.
Ap oikeassa.
Mutta tiedättekös mitä hauskaa kaneli sisältää? Kohtahan tulette ripottelemaan sitä joulupuuroonne. En kyllä kerro, etsikää vastaus itse.
Vierailija kirjoitti:
Majavan perärauhasen eritettä, haustetta voidaan käyttää vanilja-, mansikka- ja vadelmajäätelössä. Myös jäätelön säilöntäaineena.
Ap oikeassa.
Korjaus: ap on oikeilla jäljillä, mutta ei tuo pelkkä vanilja pidä paikkaansa.
Ja energiajuomien tauriini härän spermasta!
Vierailija kirjoitti:
Ap oikeassa.
Kiitos. Todella moni näköjään haluaa kieltää faktat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap oikeassa.
Sana voidaan käyttää,kumoaa jo melko paljon kyseistä aihetta.
Mun käyttämä vanilja tulee teidän mutsien anaalirauhasista
nimim. Rahaa on ja eläke juoksee
Pelkkää sosiaalisen median höpötystä. Majava-vanilja olisi niin kallista ettei sitä taatusti löydy mistään jäätelöstä tms.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Mihin luulitte, että per seen pesuvedet hoivakodeissa kaadetaan? Kyllä ne kerätään talteen ja attendot sun muut repii niilläkin isot voitot, kallista tavaraa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Mihin luulitte, että per seen pesuvedet hoivakodeissa kaadetaan? Kyllä ne kerätään talteen ja attendot sun muut repii niilläkin isot voitot, kallista tavaraa!
Mä oon omaishoitaja ja just noil pesuvesist saaduil rahoil on pysytty leiväs ku tuet ei riitä mihkään!!
Norsun kiveksistä tehdään energia juomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap sekottaa nyt ilosesti vaniljan ja vanilliinin
Ap sekoittaa ihan kaiken, vanilja/vanilliini eivät ole eläinperäistä.
Kyllä vanilliini voi olla myös eläinperäistä, mutta käytännössä ehdoton valtaosa on nykyään synteettistä.
Miten joku voi olla noin hölmö, että ei ole koskaan havainnut kaupassa vaniljatankoja?
Vanilliini on sitten eri juttu. Loogisesti päätellen majavia on meidän seuduilla niin vähän, että ei millään riittäisi tarpeeksi vanilliiniaineksia. Puuta sen sijaan on runsaasti.
Onko aloittajan mielestä yhtään parempi, että vanilliinia saadaan selluloosateollisuuden jäteliemestä?
Mistä ihmeestä ap on tuon keksinyt, kun aina vähän väliä tekee saman aloituksen? Tiedän kyllä, että ei tätä peruskoulun kemian tunnilla kerrota, eikä varmaan lukiossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tää on ihan julkinen salaisuus alalla, oon ite hoivakodissa töissä. Media ei tähän tartu ja hoitajat ei uskalla puhuu potkujen pelossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon omaishoitaja ja just noil pesuvesist saaduil rahoil on pysytty leiväs ku tuet ei riitä mihkään!!
Nykyajan piss poor
Vierailija kirjoitti:
Ap oikeassa.
Vanhakin juttu voi olla väärässä. Ehkä sitä voidaan käyttää, mutta mietipä nyt ihan hetki, montako majavaa olet eläessäsi nähnyt muualla kuin eläintarhassa. Laske siitä, kuinka paljon näkemiesi majavien perärauhasten eritteitä riittää yhtään mihinkään.
Montako puuta olet eläessäsi nähnyt, ja minkä verran niitä on ollut matkalla tehtaalle? Kumpaa luulet riittävän enemmän, puusta vai majavista saatavaa ainetta?
Wikipedia sen kertoo:
The demand for vanilla flavoring has long exceeded the supply of vanilla beans. As of 2001, the annual demand for vanillin was 12,000 tons, but only 1,800 tons of natural vanillin were produced.[33] The remainder was produced by chemical synthesis. Vanillin was first synthesized from eugenol (found in oil of clove) in 187475, less than 20 years after it was first identified and isolated. Vanillin was commercially produced from eugenol until the 1920s.[34] Later it was synthesized from lignin-containing "brown liquor", a byproduct of the sulfite process for making wood pulp.[12] Counterintuitively, though it uses waste materials, the lignin process is no longer popular because of environmental concerns, and today most vanillin is produced from guaiacol.[12] Several routes exist for synthesizing vanillin from guaiacol.[35]
15% of the world's production of vanillin is produced from lignosulfonates, a byproduct from the manufacture of cellulose via the sulfite process.[12][13] The sole producer of wood-based vanillin is the company Borregaard located in Sarpsborg, Norway.