Äänekosken Suolahdelta häviää yli 400 työpaikkaa
Jos ovat maksaneet kassaan,saavat ansiosidonnnoista, joka leikkautuu muutaman kuukauden päästä.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tolla kylällä on joku vähän päälle 4000 asukasta joista puolet eläkeläisiä. Työikäisiin suhteutettuna tuo 400 on paljon. Käytännössä koko kylä jää työttömäksi
Kannattaa perustaa paikkakunnalle olutbaari?
Siellä on jo sellainen.
Ei sinne 400 mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos toisella vanhemmalla on ko paikkakunnalla vakituinen työ, pitääkö hänenkin irtisanoutua ja muuttaa muualle?
Toinen voi muuttaa ja tulla viikonlopuiksi kotiin, kunnes löytyy työtä lähempää.
Kahden asunnon kulut?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät sovellu sotealalle.
On ihan eri asia hoitaa ihmisiä kun pakata jotain vaneria tai tehdä muuta matalan tason tuotantotyötä. Perus duunari ukot ei pärjäisi viikkoakaan monessa sosiaalityössä. Sen verran surkeaa porukkaa siellä tuntuu olevan todella paljon.
Duunariukot - akatko pärjäis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos toisella vanhemmalla on ko paikkakunnalla vakituinen työ, pitääkö hänenkin irtisanoutua ja muuttaa muualle?
Toinen voi muuttaa ja tulla viikonlopuiksi kotiin, kunnes löytyy työtä lähempää.
Kahden asunnon kulut?
Vielä velkaa toisesta. Pankit kärsisivät asiasta suurella todennäköisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänekosken kaupunginjohtaja sanoi, että ei ole huolestunut laisinkaan tilanteesta. Kaikille työnsä menettäville löytyy töitä.
Epäilen mutta toivotaan niin.
Kuulostaa, että hän traumatisoitui ja kieltää tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden asunnon kulut?
Nykyisin ei saa enää edullista vuokrakämppää mistään, kun Kela tiukensi asumistukiehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen todella järkyttynyt miten empatia kyvyttömiä suurin osa suomalaisista on.
Suomessa pitää tulla omillaan toimeen, En halua ketään 20 - 65 vuotiasta elättää.
Tietysti pitäisi mutta kun niitä työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole kaikille vai oliko se sulle ihan uutta tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu. Voivat siirtyä oikeisiin töihin. Toivottavasti työttömyysturvan leikkauksia jatketaan, jotta siirtyisivät nopeammin.
Miksei muka nuo ole oikeita töitä?
Aioin kysyä ihan samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tolla kylällä on joku vähän päälle 4000 asukasta joista puolet eläkeläisiä. Työikäisiin suhteutettuna tuo 400 on paljon. Käytännössä koko kylä jää työttömäksi
Kannattaa perustaa paikkakunnalle olutbaari?
Siellä on jo sellainen.
Ei sinne 400 mahdu.
Onko sulle uutta se etteivät kaikki käy kuppiloissa vaikka sinä niin teetkin.
Vierailija kirjoitti:
Suolahtelaiset on homoja. Myö Konneveteläiset ollaan heteroita.
Teillä on veteläiset housussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänekosken kaupunginjohtaja sanoi, että ei ole huolestunut laisinkaan tilanteesta. Kaikille työnsä menettäville löytyy töitä.
Kuka? Minuako joka tuon kommentoin tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Paperimiehet ovat itse paskoneet yritysten kannattavuuden.
Äänekosken Suolahden tehtaalla ei valmisteta paperia.
Siellä valmistettaan vaneria.
Missä sitä varsinaista paperia enää Suomessa valmistetaan. Kun menekki on romahtanut niin kotimaassa, kuin ulkomaillakin.
Metsäyhtiöt tekee biologisia juttuja, sekä pehmopaperia.
Muusta paperista on ylituotantoa.
Ei mene kaupaksi, ja tehtaat kaatuu.
EU sanoo että Suomi on paha kun kaataa metsää (jota on liian vähän ilmeisesti, vaikka Suomessa ei mitään muuta näe kun ympäri maata ajelee). Täten on pakko tuoda Venäjältä, mutta se on raja kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Suolahtelaiset on homoja. Myö Konneveteläiset ollaan heteroita.
No kun puheeksi otit niin kerranpa olin paikalla erään istunmäkisen karjaistessa, että "minen oo mikkään hetero". Tarkoitti kyllä toisin päin mutta mieleen jäi iäksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka? Minuako joka tuon kommentoin tarkoitat?
Kaupunginjohtajaa tarkoitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi traumatisoituisin kun lakkautus ei koske mua mitenkään, en ole ko paikkakunnalla ikinä edes käynyt. Sitä paitsi minä olen työni tehnyt ja nautin eläkepäivistä. Multa kumminkin löytyy empatiaa muita kohtaan toisin kun sulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden asunnon kulut?
Pelkästään työssäkäyntiasunnon kulut ovat muutamia satasia.
Sen sijaan, että loisisi ja maksaisi veronmaksajien piikkiin, voisi elättää itsens ja maksaa vielä veroja. Lisäbonuksena voisi aueta uusi ura sen sijaan, että jää alkoholisoitumaan kuolleelle tehdaspaikkakunnalle ja soittelemaan kansanradioon skitsofrenisiä puheluita.
Ei ole yllättävää, että nettosaajavasemmisto kannattaa valtion taikaseinällä elämistä. Se vaan ei oikeasti toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi traumatisoituisin kun lakkautus ei koske mua mitenkään, en ole ko paikkakunnalla ikinä edes käynyt. Sitä paitsi minä olen työni tehnyt ja nautin eläkepäivistä. Multa kumminkin löytyy empatiaa muita kohtaan toisin kun sulta.
Sulla taitaa olla lääkkeet ottamatta. Nousee ainakin kuohu jo suusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen todella järkyttynyt miten empatia kyvyttömiä suurin osa suomalaisista on.
Suomessa pitää tulla omillaan toimeen, En halua ketään 20 - 65 vuotiasta elättää.
Tietysti pitäisi mutta kun niitä työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole kaikille vai oliko se sulle ihan uutta tietoa?
Ei todellakaan ole niille, joille ihan kaikki on vaikeaa.
Kyllä sä elätät eläkeläisetkin.