Miksi joku on ilkeä sille ainoalle ihmiselle, joka hänestä välittää?
Kuka osaa selittää minulle, kun eihän tuossa ole mitään järkeä. Kun on ollut vanhemmat, jotka ovat ihan takamuksesta. Ja sitten on ollut yksinäisyyttä, eivätkä ihastumiset ole ottaneet tuulta purjeeseen. Ja sitten vihdoin löytyy ihminen, joka välittää ja hyväksyy.
Niin mikä järki on alkaa ilkeäksi sille, kun kerrankin elämä näyttää jotain parempia puoliaan. Ihan niin kuin koira purisi ruokkivaa kättä. Miksi joku tekee niin?
Kommentit (69)
Ehkä siksi, että hän ei välitä. Välittäminen ei aina ole molemminpuolista.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, että hän ei välitä. Välittäminen ei aina ole molemminpuolista.
Hajonnut yksilö. Miksi välittäisi jos ei kyseisestäkään välitetty. Siihen lisätwistinä helvetilline pahoinvointi, niin avot.
Ehkä juuri siksi, kun kukaan muu ei välitä. Jos haluaisi, että joku muukin välittäisi eikä vain se yksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä juuri siksi, kun kukaan muu ei välitä. Jos haluaisi, että joku muukin välittäisi eikä vain se yksi.
Jep, ja jos välittää säälistä tai egoaan buustatakseen tai jostain ei-hyveellisestä syystä.
Kai muistit mainita että olepas kiitollinen kun ei sinusta muutkaan välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jostain syystä ihmiset halveksivat kilttejä ja ystävällisiä ihmisiä. nöyryys ärsyttää, sentään yleensä uskovaiset ymmärtävät arvostaa lähimmäistä auttavaa ihmistä. minunkin muistisairas sukulaiseni senkuin haukkui muille minua vaikka olin ainoa joka häntä auttoi. hän olisi halunnut sisarustensa seuraa ja apua mutta ei he iäkkäinä ja perheellisinä häntä voineet tai jaksaneet auttaa ja pitää seuraa. jättivät minun vastuulleni. hoidin kumminkin hommani.
Tuollaiset ihmiset näkee kiltteyden heikkoutena ja siksi halveksivat näitä. Heillä on ajatus siitä, että kiltti ihminen on tyhmä ja ansaitsee tulla kohdelluksi huonosti sen vuoksi. Muistisairauteen taas kuuluu ilkeys, sen voi antaa mennä toisesta korvasta ulos. Ei siellä ole enää se alkuperäinen ihminen ohjissa vaan joku muu.
kyllä minä sen ymmärrän että muistisairas puhuu vähän mitä sattuu ja on ilkeä mutta kun kaikki eivät sitä tajua. haukutaan sukulaisille ja naapureille , kerrotaan perättömiä asioita niin että maine menee. milloin mitäkin on varastettu ja soitellaan poliisille tai että olen ympärikännissä kaupungilla, kuinka huonosti hoidan hänen asiansa yms. ihmiset kun uskovat herkästi mitä kuulevat. ei tälläinen niin vain mene toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jostain syystä ihmiset halveksivat kilttejä ja ystävällisiä ihmisiä. nöyryys ärsyttää, sentään yleensä uskovaiset ymmärtävät arvostaa lähimmäistä auttavaa ihmistä. minunkin muistisairas sukulaiseni senkuin haukkui muille minua vaikka olin ainoa joka häntä auttoi. hän olisi halunnut sisarustensa seuraa ja apua mutta ei he iäkkäinä ja perheellisinä häntä voineet tai jaksaneet auttaa ja pitää seuraa. jättivät minun vastuulleni. hoidin kumminkin hommani.
Tuollaiset ihmiset näkee kiltteyden heikkoutena ja siksi halveksivat näitä. Heillä on ajatus siitä, että kiltti ihminen on tyhmä ja ansaitsee tulla kohdelluksi huonosti sen vuoksi. Muistisairauteen taas kuuluu ilkeys, sen voi antaa mennä toisesta korvasta ulos. Ei siellä ole enää se alkuperäinen ihminen ohjissa vaan joku muu.
Ymmärrettävästi sellainen puhe loukkaa mutta tuo käytös ei liity siihen muistisairauteen vaan hän valehtelee uhriutuen ja haluaa syytellä. Psyykkistä sairastumista on hyvin monilla. Monet valehtelevat niin taitavasti että se näyttää ja kuulostaa täysin aidolta. Tästäkin syystä pyytäisin jokaista hieman kyseenalaistamaan asioita eikä aina kannattaisi sokeasti uskoa kaikkea. Muista arvostaa itseäsi ja korjata virheitä kun kuulet niistä ja juttele tämän henkilönkin kanssa jos vain mahdollista, kerro kuinka hänen valheensa loukkaavat sinua. Voit myös tiedustella miksi hän käyttäytyy tällä tavalla. Valitettavan usein tälläiset henkilöt saattavat kavahtaa kysymyksiä, paeta tilanteita ja alkaa jopa hysteerisesti syyttelemään kysyjää loukkaavaksi henkilöksi. Näiden kanssa täytyy vain yrittää selvittää asioita mutta välillä on mahdotonta saada selkeää ratkaisua asioihin.
Muistisairauteen ei kuulu ilkeys mutta jos on tietynlaisia ominaisuuksia ihmisessä niin hänen ilkeytensä voi korostua. Asiaan vaikuttaa moni seikka, jos ajattelemme asiaa itse niin voimme kuvitella että se muistisairaus ja kaikki mikä siihen kuuluu voi tuntua todella pahalta, häpeälliseltäkin yms ja jos on siis ilkeä ihminen kyseessä niin kyllä helposti on sitten ilkeä muille. Tätäkin ajatusta voi pyöritellä.
Tuosta kiltin ihmisen mieltämisestä olet kyllä oikeassa! Olen kokenut tuon kohtelun itse, aina se ei haittaa mutta joskus se tuottaa aika ikäviä olettamuksia tai altistaa muita typeriin tekoihin vain siksi että pitää tätä kilttiä tyhmänä ihmisenä.