Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku on ilkeä sille ainoalle ihmiselle, joka hänestä välittää?

Vierailija
12.10.2024 |

Kuka osaa selittää minulle, kun eihän tuossa ole mitään järkeä. Kun on ollut vanhemmat, jotka ovat ihan takamuksesta. Ja sitten on ollut yksinäisyyttä, eivätkä ihastumiset ole ottaneet tuulta purjeeseen. Ja sitten vihdoin löytyy ihminen, joka välittää ja hyväksyy.

Niin mikä järki on alkaa ilkeäksi sille, kun kerrankin elämä näyttää jotain parempia puoliaan. Ihan niin kuin koira purisi ruokkivaa kättä. Miksi joku tekee niin?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti on ilkeä, elämä ottaa koville eikä halua antaa sitä arvostusta. Ei osaa arvostaa eikä yleensä edes halua. Ilkeä.

Vierailija
22/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tottunut,  uskoo itsekin ettei ole hyvän arvoinen. 

Ei pidä paikkaansa, on se kumma jos ei millään sitten totu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri siksi, että ne vanhemmat ovat olleet kamalia, kehitys on viirannut vinoon ja tunne-elämä on vinksallaan. Kaikelle on herkkyysikänsä. Tuollaista ihmistä ei voi korjata, vaikka kuinka säälittäisi.

Hyvä muistutus, että ei tuollainen korjaannu. En usko siihen itsekään enää, vaikka se sinisilmäinen minä haluaisikin uskoa aina hyvää.

Ap

Ei korjaannu. Olet varmaan huomannut, että sama ihminen osaa olla hyvin mukava jos vain haluaa, sinä et vain ole ikinä se kohde mille ollaan mukava.

Aivan. Erittäin hyvä pointti. Pitää painaa mieleen.

Nyt kun välit ovat olleet hyvin etäiset, niin hän on inttänyt, että kyllä hän haluaa olla minulle kiva. Mutta jättää huomioimatta sen, että ei ikinä todellisuudessa ole. Ja se todellisuushan on se mihin minä olen väsynyt.

Eikä asia inttämällä muuksi muutu. Vaikka hän kuinka sanoisi, että hän haluaa kyllä, niin eihän hän oikeasti halua, kun se ei näy teoissa. Ja tosiaan, kun muille haluaa kuitenkin olla kiva, ja sen ihan hyvin osaakin, niin kyse on vain siitä mitä hän haluaa olla minulle.

Ap

Vierailija
24/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun omat tunnetaidot ovat jääneet kasvuiässä vajavaiseksi, niin aikuisenakin tarvitsee toisen ihmisen tasaamaan omia tunteitaan. Vähän niinkuin lapsi, joka kiukuttelee vanhemmilleen. 

Tämän tyyppinen on minunkin ajatukseni. Aivan kuin lapsen kanssa kommunikoisi. Siksi nuo utopiat tasa-arvoisesta ihmissuhteesta voi unohtaa.

Hyvä kun sanoitatte näitä asioita minulle, niin saan selkeämpiä ajattelun välineitä.

Ap

Kyllä on juurikin näin mutta muista oma vastuusi. Joko hyväksyt asian tai et hyväksy. Muista kuitenkin arvostaa myös itseäsi tai muuten ihmettelet ja valitat tätä samaa asiaa lopun ikäsi. Sinun täytyy suhtautua tälläisiin ihmisiin hyväksymällä se että he ovat tälläisiä.

Vierailija
25/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri siksi, että ne vanhemmat ovat olleet kamalia, kehitys on viirannut vinoon ja tunne-elämä on vinksallaan. Kaikelle on herkkyysikänsä. Tuollaista ihmistä ei voi korjata, vaikka kuinka säälittäisi.

Hyvä muistutus, että ei tuollainen korjaannu. En usko siihen itsekään enää, vaikka se sinisilmäinen minä haluaisikin uskoa aina hyvää.

Ap

Ei korjaannu. Olet varmaan huomannut, että sama ihminen osaa olla hyvin mukava jos vain haluaa, sinä et vain ole ikinä se kohde mille ollaan mukava.

Aivan. Erittäin hyvä pointti. Pitää painaa mieleen.

Nyt kun välit ovat olleet hyvin etäiset, niin hän on inttänyt, että kyllä hän haluaa olla minulle kiva. Mutta jättää huomioimatta sen, että ei ikinä todellisuudessa ole

Mun eksä oli tälläinen. Lopuksi vaikeni ja alkoi sitten elämän edetessä kipuilemaan sisäisesti ja sairastui psyykkisesti pahasti joka on jo henkistä sairastumista. Sitten onkin pahempi tilanne ja mahdollisuus vaaralliseen elämään eri tavalla.

Vierailija
26/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, niin, että se ainoa on todellakin ainoa ja näin negatiivisetkin asiat purkaantuu hänelle, paineen purkuna.

Kyllä, paljon mahdollista ja se johtuu siitä hyväksynnästä ja siitä että se on tälle henkilölle turvallista.

Vierailija
27/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapee kuulostaa niin lapselta.

Se tyyppi tarvitsee apuja, mutta hänen täytyy se itse ymmärtää ja itse alkaa haluta muuttua.

Keinoja voi tarjota.

Luotettavia ihmisiä hän tarvitsee ja mielellään ammattiapua. Myös luotettava aikuinen, ihminen, on iso apu.

Hänellä on huonoja kokemuksia ihmisistä. Ei ole voinut luottaa. Voi olla kiusaamista, härnäämistä, hylkäämistä, väkivaltaa- henkistä tai fyysistä, jotakin, mitä ri edes välttämättä viel itse hahmota. Tai voi tietää. Ne on monitahoisia juttuja.

Muuttua voi. Tietenkin. Se vie aikaa ja se vaatii tiedostamista ja apuja ja keinoja.

Vierailija
28/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voikaan, hänen täytyisi itse tehdä se sisäinen työ ja muistaa arvostaa niitä hyviä ihmisiä, tässä tapauksessa siis tätä ainoaa ihmistä jos on ainoa hyvä ihminen elämässä.

Vierailija
29/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aapee kuulostaa niin lapselta.

Se tyyppi tarvitsee apuja, mutta hänen täytyy se itse ymmärtää ja itse alkaa haluta muuttua.

Keinoja voi tarjota.

Luotettavia ihmisiä hän tarvitsee ja mielellään ammattiapua. Myös luotettava aikuinen, ihminen, on iso apu.

Hänellä on huonoja kokemuksia ihmisistä. Ei ole voinut luottaa. Voi olla kiusaamista, härnäämistä, hylkäämistä, väkivaltaa- henkistä tai fyysistä, jotakin, mitä ri edes välttämättä viel itse hahmota. Tai voi tietää. Ne on monitahoisia juttuja.

Muuttua voi. Tietenkin. Se vie aikaa ja se vaatii tiedostamista ja apuja ja keinoja.

Tämä hyvä ihminen voi tarjota kaiken parhaassa tapauksessa. Ei ole lapsellisuutta hyväksyä ihmisten heikkouksia, sehän on vahvuutta.

Vierailija
30/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rääkätystä koirastakaan tule entistä koiraa. Piikille vaan.

Vierailija
31/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltoin kohdellut ei ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin muutkaan.

Vierailija
32/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen käytös, luonne ja persoona on muotoutunut tuollaiseksi. 

Mikä ei oikeuta ikävää käytöstä läheisiä kohtaan. Ymmärtääkö itse olevansa ilkeä ja pyytääkö edes anteeksi? Koittaako muuttaa oma käytöstään aktiivisesti?

Moni, jota on kodeltu kaltoin valitettavasti jakaa samaa sitten eteenpäin omille läheisilleen. On oppinut tuon käytösmallin kasvaessaan tai persoona on voinut jäädä kunnolla kehittymättä oikeaan sunntaan lapsuuden kaltoinkotelun takia (on voinut syntyä persoonalisuushäiriö).

Itse pitäisi ymmärtää katkaista omalla kohdallaan tuo ilkeyden kierre oman käytöksen osalta.  Tehdä töitä asian eteen kun huomaa, että käyttäytyy noin, ja siirtää tuota kurjuutta eteenpäin.

Vierailija
33/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi aika epäselväksi tuo aloitus. 

Vierailija
34/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan, tosin ei huonompiakaan. 

Vierailija
35/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jotenkin ilkeältä tuo "ainoa joka välittää" siitäkin huolimatta että se olisi totta.

Voi olla vaikeaa ottaa vastaan välittämistä kun aikaisemmat kokemukset olleet väkivaltaisia. Miksi sinäkään olisit poikkeus?  Ja jos itsellä on haasteita käytöksen ja tunnepuolen kanssa niin ne ei lakkaa olemasta sillä että joku on kiva. 

Esim. Suuttuu helposti tunteet kuohahtaen. Kyse ei välttämättä ole mistään loppuelämän "viasta" mutta eipä se kukkokaan käskien laula.

Odotat hyvää kohtelua, mutta toinen ei siihen kykene. Ei kykene vaikka haluaisi. Saattaa myös kokea halventavana sen että joku pyrkii säälisrä seuraansa  vaatimuksineen.

Monille väkivallan uhreille on tuttua se että painostetaan olemaan tekemisissä sanomalla "ei susta kukaan muukaan välitä" tms.

Kun ei ole saanut tukea eikä apua tarpeeksi niin ne menneisyyden haavat jäävät vuotamaaan ja aiheuttavat esim. ilkeää käytöstä.

Anna olla. Et voi parantaa etkä muuttaa muita ihmisiä mieleiseksesi.

Hyviä pointteja sinullakin.

Olen kyllä tiedostanut, että hänellä on ongelmansa, enkä ole herkästi tuomitseva ihminen. En siis odota toiselta täydellisyyttä, ja olen oppinut tunnistamaan ikävästä käytöksestä oireilua, jolle on olemassa lapsuudesta juontavia selityksiä.

Siitä huolimatta runsas ja vahva oireilu kuormittaa minuakin. Ja tällaisia yksityiskohtia jään miettimään, kuten aloituksessa esiin tuomani.

Ymmärrän, että tuollainen ainoa joka välittää -tyyppinen fraasi voi kuulostaa ylimieliseltä ja siksi ärsyttävältä. Se ei ole jotain mitä hieron toisen naamaan, mutta tänne palstalle minulla on tapana esittää asiat ihan realistisina, tuoden esiin ne pointit, joilla on aloituksen näkökulmaan tai keskusteluun merkitystä. Objektiivinen totuus se ei tietenkään voi olla, kun omasta ihmissuhteesta on kysymys.

Ap

Vierailija
36/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joskus on jos on vain hyvä ihminen. 

Vierailija
37/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun omat tunnetaidot ovat jääneet kasvuiässä vajavaiseksi, niin aikuisenakin tarvitsee toisen ihmisen tasaamaan omia tunteitaan. Vähän niinkuin lapsi, joka kiukuttelee vanhemmilleen. 

Tämän tyyppinen on minunkin ajatukseni. Aivan kuin lapsen kanssa kommunikoisi. Siksi nuo utopiat tasa-arvoisesta ihmissuhteesta voi unohtaa.

Hyvä kun sanoitatte näitä asioita minulle, niin saan selkeämpiä ajattelun välineitä.

Ap

Kyllä on juurikin näin mutta muista oma vastuusi. Joko hyväksyt asian tai et hyväksy. Muista kuitenkin arvostaa myös itseäsi tai muuten ihmettelet ja valitat tätä samaa asiaa lopun ikäsi. Sinun täytyy suhtautua tälläisiin ihmisiin hyväksymällä se että he ovat tälläisiä.

Kyllä. Tämä on juuri se mitä olen viime aikoina työstänyt.

Ap

Vierailija
38/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ilkeä kasvotusten?

Onko kertonut sinulle kasvotusten vanhemmistaan ja heidän kaltoinkohtelusta?

Jos on vain nettiyhteys toiseen, niin silloin helposti tulee väärinkäsityksiä. Kaikki kun eivät osaa kirjoittaa "hellitellen".

Vai pitäisikö olla koko ajan rakkauspommitusta yli äyräiden toisen "tukehtumiseen" saakka?

Vierailija
39/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä. Tämä on juuri

Hyvä että haluat olla rehellinen ja tämä on totuus. Suurella kokemuksella. Täytyy tyytyä vähään.

Vierailija
40/69 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättähän tällainen ihminen ei ole varsinaisesti kaltoinkohdeltu vaan hän ei ole osannut suhtautua elämään. Yleensä kaltoinkohdellut ihmiset osaavat antaa arvostusta ja pitävät hyvistä ihmisistä, persoonallisuus ratkaisee. 

Kyky suhtautua elämään on joillekin vaikea, joillekin taas hyvin helppoa.