Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys suojaa sairauksilta

Vierailija
12.10.2024 |

Synnytys on osa naisen luonnollista elämää, että evoluutio on kehittänyt naisia suojaavan mekanismin siitä.

Synnytys suojaa sairauksilta ja voi säästää myös yhteiskuntaa sairauskuluilta. 30 000€ voi olla hyvä sijoitus terveelliseen elämään. 

ChatGpt kertoo:

Synnytys ja äitiys voivat tuoda mukanaan eräitä terveyshyötyjä, jotka näkyvät tilastoissa suojaavana vaikutuksena joitakin sairauksia vastaan. Nämä suojamekanismit liittyvät erityisesti naisen hormonaalisiin muutoksiin raskauden ja imetyksen aikana sekä raskauden aikaiseen immuunijärjestelmän muutoksiin. Tässä joitakin sairauksia, joita synnytys tilastojen mukaan voi ehkäistä tai joiden riskiä se saattaa vähentää:

1. **Rintasyöpä**: Synnytys, erityisesti useammat synnytykset ja pitkäaikainen imetys, on yhdistetty pienentyneeseen rintasyöpäriskiin. Hormonitasojen vaihtelu raskauden aikana ja imetys vähentävät altistusta estrogeenille, mikä voi pienentää rintasyövän riskiä.

2. **Munasarjasyöpä**: Useammat raskaudet voivat suojata munasarjasyövältä. Tilastot viittaavat siihen, että synnytys vähentää munasarjojen altistumista ovulaation aikaisille muutoksille, mikä voi pienentää munasarjasyövän riskiä.

3. **Endometrioosi**: Raskauden ja synnytyksen on havaittu vähentävän endometrioosiriskiä. Raskauden aikaiset hormonaaliset muutokset ja kuukautisten puuttuminen raskauden aikana voivat pienentää tämän kivuliaan tilan riskiä.

4. **Kohdunrungon syöpä (endometriumsyöpä)**: Synnytykset ja erityisesti useat raskaudet voivat vähentää kohdunrungon syövän riskiä, koska raskauden aikana kohdun limakalvo ei uusiudu samalla tavalla kuin kuukautiskierron aikana, mikä voi suojata tältä syövältä.

5. **Osteoporoosi**: Vaikka raskauden aikaiset ja imetyksen aikaiset kalsiumin muutokset voivat vaikuttaa luuntiheyteen, tilastollisesti on havaittu, että synnyttäneillä naisilla voi olla pienempi riski osteoporoosin kehittymiseen pitkällä aikavälillä.

6. **Sydän- ja verisuonitaudit**: Joidenkin tutkimusten mukaan synnyttäneillä naisilla voi olla pienempi riski sairastua sydän- ja verisuonitauteihin verrattuna lapsettomiin naisiin, erityisesti jos heillä on ollut useita synnytyksiä. Raskauteen liittyvät muutokset verisuonten toiminnassa saattavat vaikuttaa tähän suojavaikutukseen.

On kuitenkin tärkeää huomata, että nämä suojavaikutukset eivät koske kaikkia naisia, ja yksilölliset tekijät, kuten elämäntavat, perinnöllisyys ja raskauksien kulku, voivat vaikuttaa terveyteen merkittävästi.

Kommentit (161)

Vierailija
141/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vit Tu mä vihaan vasemmistofeministejä. He ovat pilanneet monen naisen, pariskunnan ja jopa valtion elämän. 

Feminismin saatua valtaa, se on liittoutunut länsimaista miestä vastaan. Feministeille sopii se, että länsimainen mies menettää asemansa maailmassa. Tämä siitä huolimatta, että uudet vaihtoehdot ovat feministeille vielä huonommat.

Naiset eivät ole huolissaan turvallisuudestaan eikä heiltä voi odottaa lojaalisuutta, koska naiset ovat opportunisteja ja he liittoutuvat sen miehen kanssa, joka voi tarjota suurimmat resurssit. Siksi naiset eivät ole joutuneet pitämään huolta turvallisuudestaan tai käymään sotia. Naiset eivät ole vastanneet omasta turvallisuudestaan ja ovat siksi tarvineet miehen huolehtimaan turvallisuudestaan.

Naiset eivät pysty puolustamaan edes itseään, niin miten he pystyisivät puolustamaan yhteiskuntaa tai perhettään.

Naiset eivät etsi liittolaisia miehistä ja maailmassa on useita matriarkaalisia yhteiskuntia. Esimerkiksi kiinassa ja ruotsissa "akkavalta" on ihan normi. Samoin suomessa, suomalaiset ovat tosin potkaisseet miehet kokonaan ulos, toisin kuin esim. kiina. Mutta Kiinan nuorisossa on näkyvissä sama elementti, ja nuoret naiset eivät suostu edes tapailemaan miehiä enää

Matriarkaalisille yhteisöille tyypillistä on, esim. norsulaumoille, että naarasnorsulaumaa seuraa koirasnorsulauma. Koiraiden vahvin päättää, kuka koiraista pääsee lisääntymään. Tämä on edessä teilläkin

Ylipäätään se, että sinua (kuten muiatkin miehiä) kiinnostaa enemmän taistelu muiden miesten kanssa, on h o m o a. Siinä ei ole mitään vikaa, mutta miksi ihmeessä nainen tuhlaisi oman elämänsä miehen homotaisteluihin? Ihan yhtä vastenmielisiä olette meille sen jälkeenkin, jos tuhoatte muslimit tai ketä vastaan nyt sitten kiihotutt.. siis hyökkäätte. Naisilla ei ole miesten reviiri- tai valtataisteluiden kanssa MITÄÄN tekemistä, ja kuten norsutkin, moni ihmisnainenkin on tämän jo tajunnut

Vierailija
142/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta paskaakaan. Olen vela ja sillä siisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vit Tu mä vihaan vasemmistofeministejä. He ovat pilanneet monen naisen, pariskunnan ja jopa valtion elämän. 

Mitenkähän esim.minä olen pilannut kenenkään elämää? Jokainen saa elää kuten haluaa puolestani.

Vasemmistofeministi

Vierailija
144/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että olen niin pettynyt naisten kykyyn keskustella älykkäästi argumentoiden. 

Tyhmiä lehmiä suurin osa.

Ethän säkään osaa kuin ruikuttaa, kuten kaikki persut 🤣🤦🏻 tun idiootti 

Vierailija
145/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän esim.minä olen pilannut kenenkään elämää? Jokainen saa elää kuten haluaa puolestani.

Vasemmistofeministi

Vasemmisto on tuonut esille wokea ilman että sen hyötyjä olisi ikinä osoitettu.

Vierailija
146/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistofeministi

Vasemmisto on tuonut esille wokea ilman että sen hyötyjä olisi ikinä osoitettu.

Älä velliperse nolaa itseäsi enää enempää🙂

Vierailija
147/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismin saatua valtaa, se on liittoutunut länsimaista miestä vastaan. Feministeille sopii se, että länsimainen mies menettää asemansa maailmassa. Tämä siitä huolimatta, että uudet vaihtoehdot ovat feministeille vielä huonommat.

Naiset eivät ole huolissaan turvallisuudestaan eikä heiltä voi odottaa lojaalisuutta, koska naiset ovat opportunisteja ja he liittoutuvat sen miehen kanssa, joka voi tarjota suurimmat resurssit. Siksi naiset eivät ole joutuneet pitämään huolta turvallisuudestaan tai käymään sotia. Naiset eivät ole vastanneet omasta turvallisuudestaan ja ovat siksi tarvineet miehen huolehtimaan turvallisuudestaan.

Naiset eivät pysty puolustamaan edes itseään, niin miten he pyst

Naiset tarvitsevat liittolaisia miehistä. Ilman miehiä naisten yhteiskunnat tuhoutuvat. Yhtään naisvaltaista yhteiskuntaa ei ole olemassa. 

Y kromosomi tekee miehistä ylivoimaisia naisiin nähden. 

Vierailija
148/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta univaje ja stressi ei, joten lopputulos 0.

- kolmen äiti

Vierailija
149/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa 4B ja/tai 6B4T. :) Ei ole ihme, että nämä liikkeet saavat entistä enemmän kannatusta, kun tätäkin aloitusta katsoo.

Vierailija
150/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Y kromosomi tekee miehistä ylivoimaisia naisiin nähden."

Ei tee. Päinvastoin; y-kromosomi on kadottanut sisältämiään geenejä olemassaolonsa aikana ja on todennäköistä, että se katoaisi kokonaan. Se on muutenkin olemassa vain teidän miesosasianne varten, eikä se mikään tae paremmasta ihmisyydestä ole :)

Teidän ekologinen lokeronne on täysin keinotekoinen.

Vierailija
151/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina tää sama höpötarina. Eikö vois välillä uudistua?

Lukitaanko vastaus! Onko tämä sinun paras perustelu kumota kirjoitukseni!

tuossa puhutaan USEISTA synnytyksistä, mikä voi tarkoittaa 10-20 synnytystä, eikä esim. 1-2:ta kuten länsimaissa on yleistä.

Ja moniko kuolee edelleen kehitysmaisssa synnytyksiin. Ja lisääppä tähän kaikki laskeumien, repeämien, ym. tuomat haitat kivut, virtsankarkailut, seksin ongelmat, jne. niin kumpi on pahempi loppu elämää ajatellen? EI näitä vaivoja, vai että on?

Vierailija
152/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaakso se synnytys myös vatsan löysyydeltä, rakaus venymisarvilta, laskeumilta, raskausmyrkytyksiltä, repeämiltä, alapään väljyydeltä? No ei, vaan se aiheuttaa. Joten kirjotuksesi on noukittu rusinat pullasta, ja jätetty kaikki haitat pois.

Vierailija
153/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle: Ei mun mielestä. Mun mielipide on arvokkain!

Vierailija
154/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen naisen piilevä autoimmuunisairaus aktivoituu pahoiksi oireiksi nimenomaan raskauden jälkeen.

Vierailija
155/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tee. Päinvastoin; y-kromosomi on kadottanut sisältämiään geenejä olemassaolonsa aikana ja on todennäköistä, että se katoaisi kokonaan. Se on muutenkin olemassa vain teidän miesosasianne varten, eikä se mikään tae paremmasta ihmisyydestä ole :)

Hahaha... naiset eivät ole koskaan pärjänneet ilman miehiä ja kaikki eläimet jatkavat sukua kahden eri sukupuolisten geenien yhdistelmällä. 

Taidat olla täynnä miesvihaa ja kouluttamaton sen lisäksi. 

Vierailija
156/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadottanut geenejä tai ei. Et tällä osoittanut kumoavasi miesten ylivoimaa. 

Miehet on isoja vahvoja loogisia älykkäitä toiminnallisia ja eteenpäin pyrkiviä johtajia. 

Vierailija
157/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ei synnytäneillä siis enemmän pil lusyöpää yms

Vierailija
158/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uros on säilyttänyt asemansa aina kaikkien eläinten joukossa. 

Geenien katoaminen ei heikennä vaan se voi jopa parantaa sitä. 

Y kromosomin tuoma testosteroni tekee miehistä ylivoimaisia naisiin nähden kaikessa paitsi imettämisessä ja synnyttämisessä.

Vierailija
159/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle: Ei mun mielestä. Mun mielipide on arvokkain!

Jokaisella saa olla oma mielipide. Mutta mielipide ilman validia argumenttia on vain tyhjä mielipide.

Vierailija
160/161 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi kysymään Chatgpt:ltä mitään tai ainakaan ottamaan kovin vakavasti. Viimeksi se väitti, että sanassa "strawberry" on kaksi r-kirjainta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan