Tavaramäärä, tuhlaaminen
Mikä teitä naisia vaivaa?? Lähdetään illalla etelään ja vaimolla kauhea marmatus ettei ole kunnon kenkiä ja pitää lähteä ostamaan ennen matkaa.
Todellinen tilanne kun minulta meni hermot: kaivoin kaikki vaimon kengät olohuoneen lattialle ja todellakaan, vaimolla ei ole kenkiä. Ainoastaan 47 paria!
Sama tilanne viime kesänä muumimukien kanssa. Pitää ostaa kun uusi ja ei ole montaa. Jep kaapissa 16 mukia, mutta alakerran vaatehuoneeata löytyi 68 mukia minula "piilotettuna".
No entäs laukut? Olen huomannut vaimolla olevan useita laukkuja, mutta en tajunnut tämänkään tilannetta. Kenkiä kaivaessani löytyi isosta säilytysarkusta 23 käsilaukkua.
Ei ihme jos tuntuu ettei rahat riitä, kun ostellaan täysin huolettomasti kaikkea mahdollista. En ole edes jaksanut selvittää mitä kaikkea meillä on, mutta taatusti löytyy lisää ja paljon.
Mikä ostohysteria teillä on? Olen aiemminkin kavereiden kanssa asiasta puhunut ja kuulemma sama meno heilläkin.
Kommentit (26)
Meillä on sama juttu miehen kanssa!
Jotain turvallisuuden hakua se on. Turhautumiseen sitä tekee. Ei viitti karsia, vaan sivuuttaa ostamalla muut tarpeet- vaikka sen läheisyyden ja muun epätäydellisyyden ja pelon kenkiin, laukkuihin.
Ja jotkut kai vaan tykkää kengistä niiiin paljon.
Laiakuutta osa: karsiminen on vaikeaa.
Kuulostaa tasapainoiselta suhteelta kaikin puolin. Teille tulee varmaan kiva reissu sinne etelään.
Luin otsikon: tavaramäärä, tuhkaaminen...
Tuhlaaminen on tutkitusti miesten ongelma enemmän, heillähän niitä maksuhäiriöitäkin on. Mut tietty aivan itselle ylihintainen tesla esim ei ole paheksuttavaa shoppailua, se on jotain muuta, mitä?
Parisuhdekin kuulostaa teillä olevan aika huonoissa kantimissa kun kaverin sana taitaa painaa enemmän kuin rouvan. Miksi etsitte naisia, joista ette sitten kuitenkaan pidä? Miksi et ottanut samoilla arvoilla olevaa? Vaikea varmaan uskoa mutta ei, sinä + kaverit ette ole vielä millään tavalla edustava otos vaan monenlaisia on. Mutta teitä ilmeisesti houkuttanut tietty look juuri niin kauan, kuin tajusitte mitä se käytännössä vaatii.
-shoppaamaton nainen, joka ei silti katselisi päivääkään rahankäyttöönsä puuttuvaa miestä kumppanina
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama juttu miehen kanssa!
Myös meillä näin! Miehellä on esim. 10 kaapillista vaatteita ja kenkiä, minulla tasan kaksi kaappia. Silti mies on se, joka ostaa koko ajan uusia vaatteita ja kenkiä itselleen. En voi ymmärtää, mutta onneksi meillä on kummallakin omat rahat. Yhteisistä rahoista ei tulisi mitään muuta kuin riitaa.
Ei liene myöskään yllätys, että miehellä ei ole mitään säästöjä tai sijoituksia. Minulla on ja olen myös lapsille säästänyt rahastosijoituksiin. Omat rahat ja avioehto on kaiken a ja o tuollaisen tuhlurin kanssa. :)
En tiedä, en itse ostele koskaan juuri mitään. Ei ole varaa, en tykkää shoppailusta ja haluan muutenkin ajatella jälkipolvia ja kuluttaa vain tarpeeseen. Surullista tuollainen ylenpalttinen kulutus maapallomme kannalta. Johonkin henkiseen ongelmaan se varmaan tuottaa hetken tyydytystä, mutta ei pitkäaikaista mielihyvää koska sitä on tehtävä uudestaan ja uudestaan.
Nainen shoppailee ja tuhlaa, mies hankkii järkevää käyttötavaraa, kuten rahoituksella liian kalliin auton omaan käyttöönsä vaimon kuskatessa lapsia rippikouluiän ylittäneellä soodalla. Mies täyttää autotallin kaikenlaisella vempeleellä mitä käytetään kerran, ja joka käynnillä motonetistä pitää ostaa joku ruuvimeisseli vaikka edelliset on vielä paketissa. Tämä ei kuitenkaan ole tuhlaamista koska miehellä on ylimääräistä rahaa toisin kuin vaimolla, joka joutuu ostamaan lapsille uudet talvivaatteet ja kengät.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en itse ostele koskaan juuri mitään. Ei ole varaa, en tykkää shoppailusta ja haluan muutenkin ajatella jälkipolvia ja kuluttaa vain tarpeeseen. Surullista tuollainen ylenpalttinen kulutus maapallomme kannalta. Johonkin henkiseen ongelmaan se varmaan tuottaa hetken tyydytystä, mutta ei pitkäaikaista mielihyvää koska sitä on tehtävä uudestaan ja uudestaan.
Ja aivan yhtä surullista riippumatta siitä, onko tuhlaaja nainen tai mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aivan yhtä surullista riippumatta siitä, onko tuhlaaja nainen tai mies.
Joo ei katso sukupuolta. T. Tuon aiemman kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Nainen shoppailee ja tuhlaa, mies hankkii järkevää käyttötavaraa, kuten rahoituksella liian kalliin auton omaan käyttöönsä vaimon kuskatessa lapsia rippikouluiän ylittäneellä soodalla. Mies täyttää autotallin kaikenlaisella vempeleellä mitä käytetään kerran, ja joka käynnillä motonetistä pitää ostaa joku ruuvimeisseli vaikka edelliset on vielä paketissa. Tämä ei kuitenkaan ole tuhlaamista koska miehellä on ylimääräistä rahaa toisin kuin vaimolla, joka joutuu ostamaan lapsille uudet talvivaatteet ja kengät.
Näin on. Sitten on meitä miehiä jotka kävelläään rikkinäisillä ainoilla kengillä ja ei osteta siltikään uusia tilalle.
Ja vaimolla ja lapsilla on kaikkea. Tilanne menee yleensä siihen että vaimo alkaa ostelemaan vaatteita ja kenkiä ilman lupaa, vaikka edellisissä on vielä pohja melkein kiinni.
Ostamisen pakko kuitenkin on ja ostetaan toiselle jos ei itselle.
Ihmettelen kovasti miksi pitää ostaa toiselle ehjät housut jos on polvissa reijät tai persevako on haljennut. Ihan hyvät housut on kuitenkin vielä, jos käyttää alla pitkiä kalsareita, niin ei iho näy.
Vaimosi on tuollainen, miten se meidän muiden vika on?
Muuten Temua käsittelevässä jutussa myöhäiskeski-ikästen miesten kerrottiin olevan tilausmäärissä ykkösiä!
Ehkä ihastuit hänessä tuohon piirteeseen? Ihmiselle, joka on koko ajan tyytymätön ja kaipaa jotain pientä, on helppo olla tarpeellinen.
Omat suhteeni ovat karahtaneet vähän samantyyppiseen oireeseen, joskin sen takia, että minulle on yritetty tuoda lahjoja (joista olen vaivaantunut) sen sijaan, että minua olisi autettu kunnostamaan ja ylläpitämään nykyistä (eli siivosin, korjasin ja puunasin yksin, mikä teki minut surulliseksi).
Tavallaanhan vaimosi on helppo luonne. Kaipaa pieniä asioita ja tyytyy vähään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Sitten on meitä miehiä jotka kävelläään rikkinäisillä ainoilla kengillä ja ei osteta siltikään uusia tilalle.
Ja vaimolla ja lapsilla on kaikkea. Tilanne menee yleensä siihen että vaimo alkaa ostelemaan vaatteita ja kenkiä ilman lupaa, vaikka edellisissä on vielä pohja melkein kiinni.
Ostamisen pakko kuitenkin on ja oste
Ja sitten meitä naisia, jotka kävelemme rikkinäisellä ainoilla kengillä, eli kyse ei ole sukupuolesta, vaan luonteesta ja rahankäyttötavoista. :)
Älä yleistä. Kaikki naiset evät ole tuollaisia.
Onneksi ei ole ketään joka laskee kenkiäni ja laukkujani ja kyttää tekemisiäni huoh.
Tyhjä elämä - täydet kaapit.