Onko tai oliko Aki Palsanmäki tupakoitsija?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä keuhkosyövän voi saada myös tupakoimaton henkilö. Minulla esim on maksa-arvot jatkuvasti koholla enkä koskaan ole ollut erityisemmin alkon perään.Nyt on tainnut tulla jo 30 v , kun viimeksi olen edes maistanut. Mutta saadappa lääkäri ja hoitajat uskomaan tuota asiaa. Minua kohdellaan kuin olisin alkoholi suurkuluttaja.
Maksa-arvot koholla tarkoittaa rasvamaksaa. Mikä on vyötärönympäryksesi. Rasvamaksa liittyy lihavuuteen, sokeriin ja makeusaineisiin. Monella on rasva-arvot koholla samasta syystä.
No eihän tarkoita. Itselläni ollut arvot aina koholla, samoin monella perheenjäsenelläni. Maksa on ultrattu ja magneettikuvattu, syytä ei löydy. Maksa ei ole rasvoittunut. Alkoholin ja lääkkeiden käyttö on minulla vähäistä
Suomalaisista tupakoi enää 12 prosenttia.
Keuhkosyöpäpotilaista tupakoijia on kuitenkin 85 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä keuhkosyövän voi saada myös tupakoimaton henkilö. Minulla esim on maksa-arvot jatkuvasti koholla enkä koskaan ole ollut erityisemmin alkon perään.Nyt on tainnut tulla jo 30 v , kun viimeksi olen edes maistanut. Mutta saadappa lääkäri ja hoitajat uskomaan tuota asiaa. Minua kohdellaan kuin olisin alkoholi suurkuluttaja.
En ole lääkäri mutta minullekin on itsestään selvää että maksa-arvot voi olla koholla muistakin syistä. Omituista.
Varmaan kaikki Palsanmäen ikäiset miehet ovat röökanneet ainakin jossain vaiheessa elämäänsä.
Lyhyesti: kukaan ei ole turvassa missään. Kuolema on vain ajan kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa-arvot koholla tarkoittaa rasvamaksaa. Mikä on vyötärönympäryksesi. Rasvamaksa liittyy lihavuuteen, sokeriin ja makeusaineisiin. Monella on rasva-arvot koholla samasta syystä.
No eihän tarkoita. Itselläni ollut arvot aina koholla, samoin monella perheenjäsenelläni. Maksa on ultrattu ja magneettikuvattu, syytä ei löydy. Maksa ei ole rasvoittunut. Alkoholin ja lääkkeiden käyttö on minulla vähäistä
Onko tarkistettu ferritiini ? Jos se on hurjasti koholla, voi olla harvinainen perinnöllinen sairaus hemokromatoosi, jossa rautaa kertyy johonkin sisäelimeen, esim maksaan, jolloin vaikuttaa myös maksa-arvoihin. Hoitona verta otetaan pois määrävälein.
Vierailija kirjoitti:
Myös mm. George Harrison ja Donna Summer olivat ketjupolttajia ja kuolivat keuhkosyöpään.
George harrison kuoli kylläkin aivosyöpään.
Vierailija kirjoitti:
Mun muutama tuttu on kuollut keuhkosyöpään vaikka eivät ikinä tupakoineet.
Passiivinenkin tupakointi altistaa.
"Ympäristön tupakansavulle altistumisen terveysriskit ovat samoja kuin aktiivisesta tupakoinnista aiheutuvat riskit. Ympäristön tupakansavu lisää keuhkosyövän riskiä ja useiden muiden syöpien riski on todennäköinen. Muita keskeisiä vaikutuksia ovat lisääntynyt sydän- ja verisuonisairauksien riski."
Poltin tupakkaa 33.5 vuotta 65-70 savuketta päivässä. Nyt 7 vuotta aikaa kun lopetin. Järjetön hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Poltin tupakkaa 33.5 vuotta 65-70 savuketta päivässä. Nyt 7 vuotta aikaa kun lopetin. Järjetön hommaa.
Kannattaa käydä keuhkokuvissa, myöhemällä iällä se keuhkosyöpä vasta usein tulee. Katala syöpä.
Keuhkosyöpä on ylivoimaisesti tupakoitsijoiden sairaus. Kaikki syövät syntyy liikkumattomuudesta, ylilihavuudesta alkoholin käytöstä tupakoinnista. Ne kertyvät elimistöön vuosikymmenten aikana. Solumuutokset alkavat pikkuhiljaa. Alkoholi on yksi pahimmista syövän aiheuttajista. Sitä vähätellään mutta se on todellakin myrkky. Väärät ruokatottumukset siitä seurauksena ylipaino ja liikkumattomuus on myöskin isoja riskitekijöitä.
Onpas siinä pariskunnasta molemmille kolahtanut lyhyen ajan sisään.
Kaupassa kassalla asiakas ylipainoa n. 30 kg. Ostoskärryssässa sipseja Coca-Colaa irtokarkkeja keksejä jäätelöa pullaa pikkuleipiä suklaata. Mutta kun en syö mitään lihottavaa ja silti vaan lihoo. Et voi tätä nykyaikaa kukaan ei liho jos ei mätä nenän alla olevasta reiästä ruokaa naamaansa. Jos syö kilotolkulla sokeria lihoo taatusti.
Kertoo tänään iltasanomissa että poltti kuin korsteeni 25 vuotta, vuodesta 2011 asti ollut *viihdepolttaja*. Lupsakka mies jutuissaan, mutta jos meillä on terveydenhoidossa hoitojonoja, niin hyvin kävi kun heti pääsi hoitoon. Tupakkiaskeissa on ollut jo vuosia varoitus tupakan vaarallisuudesta ja aika karseita kuviakin. Että ei se keuhkosyöpä voi yllätyksenä tulla.
Joka päivä hänestä kirjoitetaan. Kuitenkin sanoi ettei anna haastatteluja sen ensimmäisen jutun jälkeen, joka oli seiskassa.
Kertoi polttaneensa ketjussa 25 vuotta 2 askia päivässä.
Tyhmästä yläpäästä kärsii auttamatta koko rääkätty röökaajanruho. Maksun aika koittanut eikä nytkään pelkkä raha riitä.
" En kaipaa sääliä, vaikka voin myöntää, että leikkaus pelotti niin perkeleesti. Olen yrittänyt ajatella, että nyt on vain mentävä niillä korteilla, jotka minulle on jaettu. Kohtalo määrää, poistunko tästä paskapelistä voittajana vai viekö potin se elämää suurempi jakaja. -> TÄYSIN OMA VALINTA JA TYHMYYS KOSKAAN EDES ALOITTAA RÖYHYTTELY.
Aki puuskahtaa, että syöpä tuntuu erityisen epäreilulta, koska hän on pyrkinyt elämään terveellisemmin kuin koskaan aiemmin. -> LIIAN VÄHÄN LIIAN MYÖHÄÄN KUN VAHINKO JO ITSEAIHEUTETTU, JOTEN MITÄS LÄKSIT, BIMBO.
Vietimme taas talven Espanjan Aurinkorannikolla, missä hoidin kuntoani, pelasin padelia ja kävin pitkillä kävelylenkeillä. Katsoin, mitä söin ja lopetin kuperkeikkaöljynkin juomisen vuodenvaihteessa, Aki kertoo alkoholia tarkoittaen. -> NICONICO.
Voin jopa sanoa, että olin aikuisikäni parhaassa kunnossa. Ja sitten minulla todettiin keuhkosyöpä! -> RÖYHYTIRÖÖ, OMILLA TEOILLA JA VALINNOILLA ON SEURAUKSENSA JA AIKUISELLA AIKUISEN OMAVASTUU.
Aki poltti tupakkaa 25 vuoden ajan yhtä kyytiä ja pahimmillaan kaksi askia päivässä. Hän tumppasi tupakat vuonna 2011, mutta sauhutteli senkin jälkeen bilepolttajana. -> RÖÖKIBILEET OVAT OHI JA RUHO EI KOSKAAN UNOHDA.
En halua moralisoida, mutta kyllä tupakki on myrkkyä. Ei sitä nuorena ajatellut, kun laittoi reteästi Belmontin palamaan, että se johtaa syövän kouriin. -> OLISI PITÄNYT AJATELLA SYÖPÄKÄÄRYLETTÄÄN PIDEMMÄLLE, TIETOA oli/ON JO.
Keitä ja mitähän tahoja hän nyt "ei halua moralisoida" kun kerran itse vapaaehtoisesti ja niin reteästikin röökiin lankesi?
Vierailija kirjoitti:
Kertoi polttaneensa ketjussa 25 vuotta 2 askia päivässä.
Alkoikohan painonsa nousta vasta sen jälkeen, kun lopetti tupakoinnin?
Kyllä Aki poltti ainakin EmmaGaalan jatkoilla, oli oikein kuvakin Seiskassa, ehkä alkoholia ottaessaan poltti.