Onko tai oliko Aki Palsanmäki tupakoitsija?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä keuhkosyövän voi saada myös tupakoimaton henkilö. Minulla esim on maksa-arvot jatkuvasti koholla enkä koskaan ole ollut erityisemmin alkon perään.Nyt on tainnut tulla jo 30 v , kun viimeksi olen edes maistanut. Mutta saadappa lääkäri ja hoitajat uskomaan tuota asiaa. Minua kohdellaan kuin olisin alkoholi suurkuluttaja.
Maksa-arvot koholla tarkoittaa rasvamaksaa. Mikä on vyötärönympäryksesi. Rasvamaksa liittyy lihavuuteen, sokeriin ja makeusaineisiin. Monella on rasva-arvot koholla samasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Myös mm. George Harrison ja Donna Summer olivat ketjupolttajia ja kuolivat keuhkosyöpään.
Ihan oikein niille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuu radon-kämpässä?
Mm. radon tai asbesti (esim. Steve McQueen) ovat toki vaihtoehtoiset keuhkosyövän aiheuttajat, mutta se ihan isse issekseen jopa monta kymmentä kertaa päivässä vuosikausien ajan vedelty syöpäkäärylehän se kuitenkin yleensä taitaa olla se syy.
Mutta joo, onhan se todella coolia olla Marlboromies ja kuolla keuhkosyöpään, eiks vaan.
Mieluummin päivä leijonana kuin ikuisesti lampaana.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sillä tiedolla teet, ap?
Älä kysele homo
Vierailija kirjoitti:
Kyllä keuhkosyövän voi saada myös tupakoimaton henkilö. Minulla esim on maksa-arvot jatkuvasti koholla enkä koskaan ole ollut erityisemmin alkon perään.Nyt on tainnut tulla jo 30 v , kun viimeksi olen edes maistanut. Mutta saadappa lääkäri ja hoitajat uskomaan tuota asiaa. Minua kohdellaan kuin olisin alkoholi suurkuluttaja.
Minua taas kehuvat, kun on niin hyvät maksa-arvot ja juon melkein joka päivä ilrakännit.
Vierailija kirjoitti:
>> Tähän täytyy sanoa, että on olemassa verikoe (PEth), joka mittaa alkoholin suurkulutusta pidemmältä ajalta. Eli voit pyytää tämän testin otettavaksi ja sillä todentaa ettet käytä.
Vierailija kirjoitti:
Maksa-arvit voi nousta myös jos käyttää paljon lääkkeitä tai on reilusti ylipainoinen
Suurimmalla osalla keuhkosyöpään sairastuneista on tupakointsijoita.
Varmasti olisi todettu, että ei tupakoi, jos niin olisi tilanne. Varmaan ainakon joskus on polttanut.
Donna Summeri ei koskaan polttanut.
Suvussani eräs eli 90v, eikä iskenyt keuhkosyöpä tai mikään muukaan syöpä, vaikka tupakoi koko elämänsä teinistä asti. Eräs läheisempi sukulainen on nyt yli 60v ja tupakoinut myös teinistä asti uskoen, ettei häneenkään koskaan syöpä iske kun ei siihen sukulaiseenkaan. Saa nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Mun muutama tuttu on kuollut keuhkosyöpään vaikka eivät ikinä tupakoineet.
Tarkoitatko, että suosit tupakointia.
Seinissä hometta eikä voi hengittää. Olo on kuin hiivatulehduksessa . Ja hapen saanti vaikeutuu. Asuttiin joskus hieno asunto mutta seinän väliin päässyt vettä ja villat homeessa. Järkyttävää. Ahdistaa vieläkin ja lääkäri väitti että paniikkihäiriö. Jumalauta näitä onnettomia. Kun yhtiö teki villojen vaihdon seinä purettiin sen takia kerro tää lääkärille. Pitää lääkärienkin olla tyhmiä. Pelkästään saattaa joku vanha maali aiheuttaa hengitykseen vaikeuksia. Ja sokeri vehnä yhdistelmät hiivatulehusta. Siitepöly keuhkoissa ja flunssan oireet sekä astman. Tai hiiren kuset villoissa seinissä ! Kyllä tupakkaa polttanut tarjoilijat itsekin kuin juovat viinaakin käyvät nyt itse ulkona tupakalla pitikö alkaa valittaa. Se käy aina omaan elämään kun valittaa. Meni tupakka vaunut junista. Meni puolet asiakkaistakin. Meillä on kokemus myös huonosta hoidosta vääristä diagnoosista vääristä syytöksistä ja väärentäjistä. Työpaikka kiusaamista. Uskonnoilla ahdistajista. Ilmastoinnista voi myös tulla pölyä ja siihen tarvii remontin. Rasva voi syttyä palamaan ja pöly ilmastoinnissa, tuulettimissa. Älä himoitse mitään mikä lähimmäisen omaa Mooses. Palauta. Korjaa vahingot. Väärentäjä. Tupakka on samaa kuin sun kahvisi jauhettua ruohoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu sai keuhkosyövän poltettuaan about 45-50 vuotta, ei kuollut siihen kuitenkaan. AIka paljon pitää vetää, mut ihmiset on erilaisia. En suosittele kokeilee.
Ei keuhkosyöpä kysele poltettujen savukkeiden määrää, vaikka tietysti askivuosillakin on väliä kun riskejä lasketaan. Palsanmäellä on varmaan muita riskitekijöitä tai huono tuuri. Ylipaino lisää riskiä, mutta tietenkään kaikki lihavat eivät sairastu.
Vain joka toinen tupakoitsija kuolee ennenaikaisesti tupakan aiheuttamiin sairauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas kehuvat, kun on niin hyvät maksa-arvot ja juon melkein joka päivä ilrakännit.
Kuulostat isältäni. Tosin myöhemmin elimistö sitten lopulta petti, tuli monta sairautta kerralla.
Isä kuoli keuhkosyöpään, sai kuitenkin elää 84 v, tupakoitsija.
Vierailija kirjoitti:
Isä kuoli keuhkosyöpään, sai kuitenkin elää 84 v, tupakoitsija.
ei syöpä vaan keuhkoahtautumatauti
Käsittämätöntä mutta totta: tupakassa oli asbestia 1950-luvulla Markkinoitiin maailmanhistorian parhaana tapana suojella terveyttä IL
Mm. radon tai asbesti (esim. Steve McQueen) ovat toki vaihtoehtoiset keuhkosyövän aiheuttajat, mutta se ihan isse issekseen jopa monta kymmentä kertaa päivässä vuosikausien ajan vedelty syöpäkäärylehän se kuitenkin yleensä taitaa olla se syy.
Mutta joo, onhan se todella coolia olla Marlboromies ja kuolla keuhkosyöpään, eiks vaan.