Onko tai oliko Aki Palsanmäki tupakoitsija?
Kommentit (85)
Joo ja kuka polttaa niin tietää seuraukset. Minusta pitäisi tällaiset itse tupakoivat laittaa maksamaan omat hoitoonsa, kun kyllä niissä askelissa on jo pitkään ollut varoitukset. Eri asia ne jotka kakarana olivat jatkuvasti alttiina tupakansavulle kun sitä käytettiin sisällä. Muistan kun yrittäjä-isäni teki iltaisin kirjanpitoa, niin koko meidän asunto oli harmaassa tupakansavussa kun poltti ketjussa työpöytänsä edessä. Ja monen koulukaveri kotona polttivat sisällä. Ja mulla oli 90-luvulla kavereita, joilla kylässä käydessä ne veti tupakkaa liesituulettimen vieressä ja kakarat pyöri siinä jaloissa. Ja entäpä ne lapsuuden automatkat, jotkut ei avanneet edes ikkunaa. Työkaverini oli kova tupakkanainen ja yhden kerran piti mennä sen autolla jonnekin, olin oksentaa kun se auto haisi niin pahalle. Ja hänkin sairastui syöpään kun ruoka puoli töissä oli kahvia ja tupakkaa. Itse polttelin silloin tällöin ja muutama vuosi sitten tosi paljon, kunnes lopetin yksi kaunis päivä. Tumppasin ja totesin että tämä oli tässä.
Vierailija kirjoitti:
Myös mm. George Harrison ja Donna Summer olivat ketjupolttajia ja kuolivat keuhkosyöpään.
Donna Summer ei polttanut lainkaan tupakkaa elämkertatietojen mukaan. Ei myöskään sukulainen joka kuoli leuhkosyöpään.
Vierailija kirjoitti:
Kertoi polttaneensa ketjussa 25 vuotta 2 askia päivässä.
Siis vain reilut 18250 askia, 365000 tupakkaa? Ei kai tuollaisella pikku tupruttelulla raavas mies nyt mitään syöpää saa! Kaikkea te keksitte!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös mm. George Harrison ja Donna Summer olivat ketjupolttajia ja kuolivat keuhkosyöpään.
Donna Summer ei polttanut lainkaan tupakkaa elämkertatietojen mukaan. Ei myöskään sukulainen joka kuoli leuhkosyöpään.
Mut jos olisi polttanut niin silloin se olisi ollut Tupakasta johtuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
George harrison kuoli kylläkin aivosyöpään.
Älä takerru pikkuasioihin...
Ikävästi sanoi vikassa jaksossa että ennen puhaltanut ilmapalloja terveillä keuhkoilla.. :(
Elvis. James Dean ja John Lennon kuolivat keuhkosyöpään.
Tupakkamiehiä kun olivat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä keuhkosyövän voi saada myös tupakoimaton henkilö. Minulla esim on maksa-arvot jatkuvasti koholla enkä koskaan ole ollut erityisemmin alkon perään.Nyt on tainnut tulla jo 30 v , kun viimeksi olen edes maistanut. Mutta saadappa lääkäri ja hoitajat uskomaan tuota asiaa. Minua kohdellaan kuin olisin alkoholi suurkuluttaja.
Samoin on minulla. Maksa-arvot olleet koholla jo varmaan toistakymmentä vuotta. Minua myös luullaan alkoholistiksi, vaikka olen absolutisti. Ei mitään jatkotutkimuksia korkeiden arvojen takia, sanotaan vain, että nehän ovat sulla olleet aikaisemminkin koholla. Yksi hoitaja sanoi päin naamaa, että se on se alkoholi. Itku kurkussa poistuin paikalta. Ole kyllä sanonut useammankin kerran, että en juo ollenkaan, mutta ei minua uskota . Olen leimattu yli 70-v mummeli.
Yks nainen kuoli keuhkosyöpään, terve hoikka nuori, ei koskaan polttanut...
Akilla onni mukana siinä mielessä, että ajoissa huomasivat kun pystyy leikkaamaan. Yleensähän ei pysty ja se on huono ennuste se.
Itellä maksa-arvot koholla ollut myös lähes aina, mutta ei kukaan ole leimannut mitään. Syynä e-pillerit, koska kun lopetin niin arvot parani.
Ossi poltti paperirossia. Pian ei ollut enää Ossia.
Aki poltti tupakkia. Pian ei ollut enää Akia.
Aivan samantekevää, kaamee ukkeli.
"Palsanmäki tunnusti lehdelle aikaisemmin, että syöpä tuntuu epäreilulta, koska hän on pyrkinyt elämään terveellisemmin kuin koskaan aikaisemmin. Hän kertoo lopettaneensa alkoholin juomisen vuodenvaihteessa." Joo eli jätkä vetää röökiä ja viinaa ja suolaa ja rasvaa ekat 50 vee ja sen jälkeen olettaa, että muutaman kuukauden 'kuntokuuri' kumoaa kaiken tuon, että se olisi jotenkin epäreilua. Musta epäreilua on keuhkosyövät ihmisille, jotka eivät koskaan ole tupakoineet. Jokaisella teolla on seuraukset ja noista tupakan vaaroistakin on nyt niin monta vuotta varoiteltu, että kyllä se pikkuisen myös omaan piikkiin menee.
Keuhkosyöpä voi tulla kenelle tahansa. Mutta tupakointi lisää riskiä saada keuhkosyöpä. Tupakointi on todellakin myrkkyä samoin alkoholi. Elimistö muistaa sen nuorena vedetty viina ja tupakointi sit on 50-60 vuotiaana syöpä. Solumuutokset kestävät vuosia. Solut uusiutuu jatkuvasti mutta syövän alkaessa solut muuttuvat syöpä soluiksi. Nuorena harva ajattelee terveyttään tai mitä elimistö kestää. On sit turha vinkua ja valittaa itse on aiheutettu
Joo 50 vuotta polttaa ja juo sit 2 kuukautta elää terveellisesti eipä paljo jeesaa
Vierailija kirjoitti:
Mun muutama tuttu on kuollut keuhkosyöpään vaikka eivät ikinä tupakoineet.
10% keuhkosyövän saaneista eivät ole (aktiivisesti) tupakoineet. 90% on tupakoinut. Aki Pausanmäki oli tupakoinut 25 vuotta. Ollut 11 vuotta tupakoimatta, mutta riski säilyy. Keuhkosyöpä voi kehittyä kovin hitaasti.
Soturit polttaa aina tupakkaa, koska soturi ei välitä kuolemasta ja ei pelkää kuolemaa.
Tupakka on soturin väline käsitellä kuolemaa. Sodassa ei muuten savuttomia tapaa juuri lainkaan.
Koska sotatilanteessa kaikki polttaa. Ukrainassa rööki on todella suosittua.
Vierailija kirjoitti:
Mun muutama tuttu on kuollut keuhkosyöpään vaikka eivät ikinä tupakoineet.
Noin 10% keuhkosyöpään sairastuneista ei ole koskaan tupakoinut.
Eikö tuollaisesta päivittäisestä määrästä mene jo taju?