Minkähän takia niin monille tulee nenäpieleen silmien tienoille...
vanhempana tuollaisia ihon värisiä kohoumia / patteja? Tosi monella näkyy näitä ja huomattavan yleisesti juuri tuossa nenänvarren yläosassa silmien sisänurkkien kohdalla. Onko tähän joku looginen syy?
Ja tietty kiinnostaa myös miksi keski-iässä rupeaa ylipäätään tulemaan kaikenlaisia rasvapatteja sinne tänne kasvoihin ja muuallekin vartaloon? MIkä ne aiheuttaa? Tietääkö joku?
Kommentit (30)
Olen itse "hoitanut" omani pois kasvoista. Arvet jäivät, mutta otan mielummin ne kuin patit. Ja arvet vaalenevat vuosien saatossa. Patit eivät ole palanneet.
Ne on rasvaluomia, tulee iän myötä. Mä olen niitä itse vaan hiomapaperilla hionut välillä pois, siis ihan vereslihalle vaan. Sitten ne on parantuneet eikä ole tullut takaisin.
Patteihin kannattaa puuttua ennen kuin kasvavat liian suuriksi. Sitten jää vaan suuremmat arvet.
Vierailija kirjoitti:
Silmien ympärystän iho on niin kuivaa pinnalta, ettei tali pääse luonnollisella tavalla ulos ja sitten kerääntyy miliumiksi.
Miliumit ovat aivan eri juttu. Ne ovat pieniä nuppineulan pään kokoisia maksimissaan. Ja kivikovia.
Vierailija kirjoitti:
Ne on rasvaluomia, tulee iän myötä. Mä olen niitä itse vaan hiomapaperilla hionut välillä pois, siis ihan vereslihalle vaan. Sitten ne on parantuneet eikä ole tullut takaisin.
Tekisi mieli vetää terävällä skalpellilla ihoa myöten ja leikata nuo pois. Onnistuisikohan?
Pieniähän nämä ovat verrattuna nyrkin kokoisiin lipoomiin, joita "Tohtori Paise" poistaa telkkarissa. Silti rasittavia ja rumia nämäkin.
Jokuhan tälläisiä patteja elimistössä generoi. Miksi niitä ei tule kaikille? Voiko niitä välttää?