Törmäisin metsässä mielummin karhuun kuin mieheen.
Viikko sitten näkemäni karhu käyttäytyi oikein asiallisesti. Se hölkkäsi 300m päähän karkuun ja jäi sitten odottamaan, että menisin ohi. Jos kaikki miehet käyttäytyisivät samoin, tuntisin oloni aina turvalliseksi. Karhu on väistänyt minua 96% kohtaamisista. Mies yleensä ei ole.
Kommentit (61)
Minäkin identifioin itseni 15 vuotiaaksi tytöksi
m54
Vierailija kirjoitti:
Mikäli Korkeasaaressa olisi pyöröovi Karhulinnaan, niin aika harva varmaan käyttäisi sitä karhujen ollessa aitauksessaan. Kuitenkin jokainen naispuolinen vierailija on miesten kanssa tekemisissä vierailunsa aikana. En muista koska viimeksi naispuolinen vierailija olisi joutunut rikoksen uhriksi Korkeasaaressa käydessään. Korkeasaaressa käy vuosittain vajaa puoli miljoonaa vierailijaa, joten kovin suuri riski naisvierailla ei ole.
Siis oletko oikeasti noin vammainen? Et yhtään älyä mikä mies vs karhu metsässä vs tossa sun vertauksessa vois olla eri tavalla?
Miksi miehen pitäisi väistää kun kohtaatte vaikka lenkkipolulla? En nyt tarkoita että päin pitäisi juosta, mutta kun hölkkää oikeassa reunassa niin törmäysvaara on todella pieni, tulee vastaan sitten minkäsukupuolisia lenkkeilijöitä vain.
Jos on odotus että miehen tarvitsee naisen tullessa vastaan pysähtyä ja vaihtaa suuntaa niin silloin kannattanee valita joku muu harrastus. Tai ostaa juoksumatto kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kannattaa lukea Hesarin juttu miehistä pienessä ranskalaiskaupungissa. Hyi helv*tti.
Myötätuntoa ei heru niinkauan kun feminismi on olemassa.
Sun myötätunto ei liiemmin kiinnosta.
Eikä minua vastaavasti kiinnosta feministien ihmisoikeudet. Punikkisaastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kannattaa lukea Hesarin juttu miehistä pienessä ranskalaiskaupungissa. Hyi helv*tti.
Kerro toki lisää itsestäsi. Kuulostat oikealta ilopilleriltä.
Karhuun on huomattavan vaikea törmätä. Karhu kyllä näkee sinut, sinä et karhua ja se pakenee paikalta. Mies jää sinut nähdessään pusikkoon runkkaamaan tai tulee vokottelemaan sinua. Voi jopa... hyi !
Ei karhukaan jaksa naista siksi välttää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi väistää kun kohtaatte vaikka lenkkipolulla? En nyt tarkoita että päin pitäisi juosta, mutta kun hölkkää oikeassa reunassa niin törmäysvaara on todella pieni, tulee vastaan sitten minkäsukupuolisia lenkkeilijöitä vain.
Jos on odotus että miehen tarvitsee naisen tullessa vastaan pysähtyä ja vaihtaa suuntaa niin silloin kannattanee valita joku muu harrastus. Tai ostaa juoksumatto kotiin?
Aa eli naiset kotiin vai? Ei saa lähteä lenkkipolulle? Miksi ei, kun miehet on niin turvallisia, ja paljon turvallisempia kuin karhu metsässä, joita siellä muuten on?
Vahingossa kerran kävelin 2m päähän erauskarhusta, kyllä juoksin kovaa karkuun. Harrastuksen puolesta tapaan miehiä ja kävelen niiden kanssa metsässä. Kyllä sen aistii miehestä kannattaako enempää viettää sen kanssa aikaa ja en vietä jos tulee oudot vi bat, en edes harrastuksen puolesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettivinkki
Neljässä prosentissa tapauksissa karhu on ilmoittanut selkeästi ja kaukaa ettei väistä. Sillä on ollut pennut tai haaska vahdittavana. Näissä tapauksissa olen kiltisti väistänyt karhua ja antanut sen olla. Karhun tarkoitusperiä ei ole tarvinnut arvailla vaan viesti on ollut selkeä. Toisin on ihmisten kanssa ollut.
ap
Sitten kun niitä karhuja on oikeasti liikkeellä asutusten lähellä, niin heti on ulkonaliikkumiskiellot ja naiset ei uskalla mennä lähellekään. Sinne pitää sitten hälyttää paikalle miesten suurriista-apu, jotta naiset pääsevät turvaan.
Minä juon mielummin Karhua kuin tuhlaan rahojani naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun niitä karhuja on oikeasti liikkeellä asutusten lähellä, niin heti on ulkonaliikkumiskiellot ja naiset ei uskalla mennä lähellekään. Sinne pitää sitten hälyttää paikalle miesten suurriista-apu, jotta naiset pääsevät turvaan.
Ei täällä maalla hälytetä ketään. Karhuista ei kerrota kennellekään, jotta ne saavat olla rauhassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Neljässä prosentissa tapauksissa karhu on ilmoittanut selkeästi ja kaukaa ettei väistä. Sillä on ollut pennut tai haaska vahdittavana. Näissä tapauksissa olen kiltisti väistänyt karhua ja antanut sen olla. Karhun tarkoitusperiä ei ole tarvinnut arvailla vaan viesti on ollut selkeä. Toisin on ihmisten kanssa ollut.
ap
Jos sulla on jatkuvasti ongelmia miesten kohtaamisten kanssa niin joko olet jossain suljetulla osastolla missä on psykoottisia, väkivaltaisia miehiä, tai jotakin vikaa on pahasti itsessäsi jos miesten pitää joka kohtaamisella käydä sun kimppuun.
Naapuri oli metsäautotiellä lenkillä, kun karhu tepasteli vastaan. Paniikissa soitti paikalliselle metsästäjälle ja hetken päästä pari autoa metsämiehiä tuli noutamaan neidon hädästä.
Voi kyllä.
Olen tehnyt aikamoisia patikkaretkiä Pohjois-Norjassa mm. Polmakissa joka on karhualuetta ja etsinyt karhun jälkiä ja toivonut pääseväni näkemään itse Metsän Omenan. Jälkiä on löytynyt monenmoisia, tassunjälkiä, kaiveltuja maa-ampiaisen pesiä, hajotettuja kantoja yms. ja kerran eräältä mäeltä kiikarilla seurailin nallen puuhia suolla. Jotain se siellä kaiveli, olin onneksi tuulen yläpuolella niin ei haistanut ja lähtenyt karkuun.
Suurin toiveeni on päästä kuvaamaan karhu luonossa, ilman karhukoppia tms.
Lenkkimaastossa olen monta kertaa pelännyt kun joku mies on ohittanut vastapäiseen suuntaan. Nousee kylmät väreet selkään ja koko ajan tunne että kohta se tarttuu kiinni. On kamalaa kun saa pelätä, ja tähän on miehen syypäitä itse. Kun on pahaa kokenut on takuuvarmaa että luottamus mennyt totaalisesti.
Suurin toive on siis tavata se karhu luonnossa, pahin pelko taas mies lenkkipolulla. Itsellä on aina pippurisumutin taskussa.
Vierailija kirjoitti:
Karhuun on huomattavan vaikea törmätä. Karhu kyllä näkee sinut, sinä et karhua ja se pakenee paikalta. Mies jää sinut nähdessään pusikkoon runkkaamaan tai tulee vokottelemaan sinua. Voi jopa... hyi !
Juujuu, varmaan jokainen mies jää jokaisen naisen nähdessään runkkamaan tai tulee vokottelemaan. Varsinkin jos on joku av mamma tasoinen "kaunotar" kyseessä. Aikamoiset vainoharhat teillä...
Aika karseaa, jos pitää pelätä puolta ihmiskunnasta? Voihan se lenkkipolulla vastaan juokseva nainenkin olla joku psykopaatti murhaaja. Minua ei ainakaan pelota ollenkaan metsäpolulla vastaan tuleva mies. Karhu sen sijaan pelottaisi todellakin.
On joten otahan selvää,kumpi on vaarallisempi uroskarhu vai naaraskarhu jolla esim. vielä pennut mukana.