Osingot napsahti taas
Olipa mukava yllätys, kun kävin verkkopankissa äsken. Fortumin ja Nesteen osinkoja oli tullut tilille lähes 3000 euron arvosta. En muistanut ollenkaan, että nämä jakavat osinkoja myös lokakuussa. Seuraava rypäs osinkoja on tulossa marras-joulukuussa, kun jenkkiyhtiöt jakaa omat osinkonsa.
Loppuvuodelle olikin ihan riittävästi rahareikiä tulossa, joten näillä pääsee paikkaamaan ne. Valitettavasti tällä kertaa ei jää tämän kierroksen osingoista oikein mitään uudelleen sijoitettavaksi.
Kommentit (109)
Nesteeltä tuli juuri osinkoja yli 6000 euroa 👍
Muutenkin näyttää taas valoisalta sijoitusten osalta. Hyvät vuokralaiset kaikissa kämpissä ja vuokrat korotettu 5%, osinkotuloja jo kohta 25 tonnilla tänä vuonna, rahastot roimasti plussalla, kryptot on ainoat miinuksella olevat mutta niiden osuus on onneksi pieni.
Tässä kuussa tulee vielä Elisalta kiva potti osinkoja. Ilahduin, kun näin kuinka paljon tällä kierroksella irtoaa. Omalle kohdalle on tulossa melkein 1500 euron osingot. Maistuu kyllä hyvältä.
Osinkoja saavia saatte osittain kiittää jokapäiväisen elämänne kallistumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Osinkoja ei jaeta, jollei yhtiön kassassa ole nettovarallisuutta, mitä jakaa. Ja kukaan ei myöskään kiellä sinua astumasta mukaan osinkoa saavien hissiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Osinkoja ei jaeta, jollei yhtiön kassassa ole nettovarallisuutta, mitä jakaa. Ja kukaan ei myöskään kiellä sinua astumasta mukaan osinkoa saavien hissiin.
Osinkoa maksavien firmojen ainut syy olemassaololle on kahmaloida rahaa asiakkailta jotta ne voidaan jakaa osinkoina ulos. Kasvava osinko vuosittain on joka firman tavoite. Jos muuta väittää niin valehtelee, mutta ymmärtäähän sen kun osinkojaan haluaa puolustella. Köyhä ei kauheasti osakkeita ostele, mutta joutuu maksaa nämä osingot kuitenkin palveluiden ja tuotteiden hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kuussa tulee vielä Elisalta kiva potti osinkoja. Ilahduin, kun näin kuinka paljon tällä kierroksella irtoaa. Omalle kohdalle on tulossa melkein 1500 euron osingot. Maistuu kyllä hyvältä.
Köyhälläkin maistuu hyvältä kun liittymän hintaa taas ensi vuonna korotetaan että saat nauttia osingoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhälläkin maistuu hyvältä kun liittymän hintaa taas ensi vuonna korotetaan että saat nauttia osingoistasi.
Voi voi. Sitten varmaan pitää vaihtaa liittymää, jos menee liian kalliiksi.
Tää lokakuu on ollut kyllä hyvä. Fortum ja Neste jakoi ihan hyvät osingot. Lisää tulee vielä Elisalta ja Keskolta tämän kuun aikana. Saa loppuvuodelle vähän ylimääräistä fyffeä.
Vierailija kirjoitti:
Myös minulle tuli Nesteen osingot, nelisensataa euroa. Olen ostanut Nestettä lisää koko ajan kesästä lähtien, kun kurssi on sen verran alhaalla tällä hetkellä.
Itse onneksi myin Nesteen osakkeet pois, kun kurssilasku alkoi. Olen niillä rahoilla ostanut muita osakkeita, joista olen saanut enemmän arvonnousua ja osinkoja, kuin mitä olisin saanut, jos olisin pitänyt Nesteen salkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaiseen ideologiaan ei sovi, että joillain ihmisillä on mahdollisuus sijoittaa omia rahojaan ja saada sijoituksiaan vastaan osinkoja. Ei. Kansankapitalismi on syntiä heille.
Mutta kapistalistin rahat kyllä kelpaavat heille, niinhän se on aina ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tekee hyvää joulun kaupalle, että osinkoja maksetaan joulukuussa.
Tilaukset sisään Temuun ja Aliexpressiin hyvissä ajoin koskoa Suomen posrti on aina se johon ei voi luottaa.
Kuinka paljon pitää ostaa osakkeita että niistä saa osinkoa?
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne "napsahti" mutta ei sulle. Hörhelö siellä.
Ei se sjoittajan elämä ole sen kummempaa. Ei voi hakea sosiaalitukia jne. Eikä aina niin napsukaan.
No sehän se on se elämän tarkoitus. Maksumoida sosiaaliTUKIEN määrä.
Itse pidän enempi kasvuyhtiöistä, kuin osinko nysväreistä.
Puuilo on poikkeus, kun se on vahvasti kasvu yritys, mutta kohtuullinen osingon maksaja, kasvu kulkee kuin juna eteenpäin.
Nordea myös mukava osingon maksaja viimeiset 3 vuotta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös minulle tuli Nesteen osingot, nelisensataa euroa. Olen ostanut Nestettä lisää koko ajan kesästä lähtien, kun kurssi on sen verran alhaalla tällä hetkellä.
Itse onneksi myin Nesteen osakkeet pois, kun kurssilasku alkoi. Olen niillä rahoilla ostanut muita osakkeita, joista olen saanut enemmän arvonnousua ja osinkoja, kuin mitä olisin saanut, jos olisin pitänyt Nesteen salkussa.
Sama täällä myin aikaa sitten, kun kurssi oli yli 50...
Voitto kuuluu omistajille ja osingot on aina kiva juttu 👍
Vierailija kirjoitti:
Ostamalla vaikkapa yhden osinkoa maksavan yhtiön osakkeen.
Esim.Nordea maksaa ennusteiden mukaan ensi keväänä 0,95€/osake.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisesta omistamastasi osakkeesta maksetaan osakekohtainen osinko. Esimerkiksi jos omistat 25 kpl osakkeita, niistä kaikista maksetaan osinkoa. Esimerkkinä 25x1 euro = 25 euroa. Siitä vähennetään pääomavero vielä pois ja loppusumma maksetaan tilillesi.
Vierailija kirjoitti:
Fortum jakoi nyt ulos osinkoja tosiaan mojovan potin. Fortumin asiakkaiden selkänahasta nekin otetaan irti viimeistään talven pakkasilla.
Juuri siksi olen sijoittanut Fortumiin. Saan osan sähkölaskusta kuitattua osingoilla.
Olettaen tietysti, että niitä osingoista saatuja tuloja käytetään joululahjoihin.