Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minulle tulee usein kurja olo tiettyjen ihmisten seurassa?

Vierailija
10.10.2024 |

Mistähän voisi johtua?

Kun olen ollut heidän seurassaan, niin jälkeen päin on ahdistava olo ja mieli maassa. 

Tapaamiset sujuvat ihan hyvin ja jutellaan kaikenlaista. Joku vain heidän käytöksessään (oletan) laukaisee minussa nämä tunteet.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tähänhän on monta syytä. Ainakin itse olen huomannut tämän kolmen ihmistyypin kanssa. Ensimmäiseksi ihmiset, jotka voivat itse huonosti eli ovat masentuneita/ahdistuneita ja se olotila välittyy heistä myös ulkopuolelle. Kaikista masentuneistahan ei toki mitään säteile, mutta kyllä esim. yksi hyvä ystäväni oli todella raskasta seuraa pahimman masennusjakson aikana. Toiseksi ihmiset, jotka ovat hyvin aikaansaavia ja todella positiivisia. Näiden seurassa tulee usein alemmuuskompleksi ja yrität peilata myös omaa käyttäytymistä tähän yliaktiivisuuteen, mikä on raskasta. Kolmantena on ihmiset, jotka ylianalysoivat kaikkea ja usein vielä vähän väärin. Näiden seurassa saat koko ajan miettiä, mitä sanot, koska kaikki sanomasi voidaan tulkita vähän miten sattuu. Ja jokainen meistä voi jossain elämänvaiheessa olla raskasta seuraa muille. Eihän kukaan ole pysyvä persoona, vaan elämä ja erilaiset traumat meitä muokkaavat koko ajan.

Tuosta tuli mieleen yksi seikka. Mitä tahansa negatiivista asiaa itsestäsi kerrotkin, niin se pistetään muistiin ja sillä lyödään jokaisessa mahdollisessa tilanteessa. Lisäksi tuo negatiivinen asia kerrotaan mukailtuna versiona eteenpäin. 

Kyllähän ihminen voi olla raskasta seuraa, mutta mielestäni joidenkin ihmisten seura on sellaista, että sen jälkeen on pitkään käsittämättömän apea mieliala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan