Etätyön tekijät, mitä työtä teette
Kommentit (83)
Taloushallintoa ja kolmisen vuotta. Etänä enimmäkseen, toimistolla käyn nykyään ehkä kerran tai max kahdesti kuussa. Nytkin makoilen sängyssä, kohta ylös, keitän kahvit ja selaan nettiä, työt aloitan varmaan kasin maissa (liukuva työaika).
Hallinnoin, ylläpidän ja kehitän yrityksen raportointiympäristöä. Ympäristö on selainpohjainen, joten tarvitsen pääasiasa tietokonetta työni tekemiseen. Suurin osa ihmisistä, joiden kanssa teen töitä, istuvat eri toimipisteissä, suurin osa eri paikkakunnilla ja osa myös eri maissa. Kokousten pitämiseen käytetään tämänkin takia ensisijasiesti Teamsia tai Google Meetsiä.
Eli pystyn tekemään työni missä tahansa, missä kulkee verkkoyhteydet. Itse asiassa vieläpä mobiiliverkko riittää.
Olen ollut nykyisessä työssä yli 7 v mutta olen koko 2000-luvun tehnyt enemmän tai vähemmän etätöitä, toki enimmäkseen jostain 2007 lähtien.
Tajuatko että tuo hoitaja tekee luultavasti etävastaanottoja? Ja yleensä se ei ole työntekijä (ainakaan sote-alalla) joka päättää, onko tietyt palvelut etänä vai ei.