Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen, työtön ihminen ja muutto

Vierailija
09.10.2024 |

Vaikeaa tulee olemaan... Kela edellyttää ensisijaisesti omatoimista muuttoa, mutta kun ei ole auttajia täällä :/ Haluaisin siis työpaikan pk-seudulta, siellä asuu tuttuja ja sukulaisia. Tästä kaupungista töiden saanti on vaikeampaa enkä täällä enää kauaa halua asua. Muuttofirmaa varten pitäisi työttömänä säästää kauan ja velkojakin on maksettavana. Mitähän muuttofirman tyyppikin ajattelee kun minulla ei ole täällä päässä kantoapua :/ No onneksi on yksiön tavarat vaan. Pk-seudulta saisin kait kantoapua. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä mitään järkeä? Häädetään ihmiset jonnekin korpeen asumaan työttömiksi? Omaiset jäävät etelään, työtön möllöttää jossain pikkukunnassa työttömänä, joutuu käymään kuitenkin hoitamassa iäkkäitä vanhempiaan etelässä?

No en minä korvessa asu vaan kaupungissa, ja omasta halusta tänne silloisen tilanteeni vuoksi muutin ja sain määräaikaisen työsopimuksen. Nyt kuitenkin on aika muuttaa takaisin. 

Ap

Vierailija
22/28 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla (63v), ongelma. Asun Vantaalla, sain asunnon jostain Pihtiputaalta. Ei ole varaa maksaa muuttoa. Ei ole ajokorttia. Kela ei auta. Osaako joku auttaa? En haluaisi jättää huonekalujani. 

Aika pitkä muutto. Jospa vain aloitat puhtaalta pöydältä, myyt tavarat ja pihtiputaan kierrätyksestä uudet. Miksi muutat sinne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä olet itse terve ja voimissasi, niin kyllä yksi ihminen saa yksiön muutettua pakun  ja nokkakärryjen avulla, jollei ole jotain aivan älyttömän painavia huonekaluja. Tarvittaessa pyydät jonkun naamatutun naapurin apua hetkeksi. Ihan varmasti joku auttaa!

Muuttofirmoissakin on paljon sellaisia mies ja auto vaihtoehtoja, jossa sä olet itse se toinen kantaja. Mihin siinä enempää edes kantajia tarvitaan? Turha miettiä, mitä muuttofirma sinusta ajattelee... Elämäntilanteita on niin monia, eikä sinun asiat heille kuulu.

Jos et voi itse kantaa, niin sitten joko pyytelet reippaasti pk-seudun tutuista auttajia tai muuttofirmasta auto ja kaksi miestä.

Minulla ei ole ajokorttia. Mutta siis, kyllä minun yksiön tavarat saa kannettua vaikkei olisi kuin minä ja se muuttofirman kuski kantamassa. Toki siellä pk-seudulla vaikka yksi ihminen kantoapuna vähän nopeuttaisi hommaa. 

Ap

Vierailija
24/28 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paniikissa, kun joudun muuttamaan  Savonlinnaan. Asun Vantaalla, hoidan iäkästä isääni. Kela vaatii muuttoa. Olen 62v , työtön nainen. Miten saan isäni Savonlinnaan mukaan? Isä, 90v,  ei saa kotipalveluja, koska jalat toimivat. 

Vierailija
25/28 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä turhat tavarat jälkeesi. Mukaan se, minkä pystyy kantamaan. Niin minäkin muutin, kun kotoa lähdin.

Tämä. Tulee halvemmaksi ostaa uusi sänky ja ruokapöytä kuin tilata muuttofirma.

Vierailija
26/28 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä paikkakunnan fb-ryhmästä apua. Esim. juuri mainosti joku mies ja paku hintaa 30e/ h oman paikkakunnan ryhmässä. Myös talkookantajia voi kysyä, jotkut auttaa mielellään.

Vierailija
27/28 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paniikissa, kun joudun muuttamaan  Savonlinnaan. Asun Vantaalla, hoidan iäkästä isääni. Kela vaatii muuttoa. Olen 62v , työtön nainen. Miten saan isäni Savonlinnaan mukaan? Isä, 90v,  ei saa kotipalveluja, koska jalat toimivat. 

Kela vaatii muuttoa Savonlinnaan? Mitä ihmettä? Isälläsi ei, ihan biologisena faktana, ole kovin montaa elinvuotta jäljellä, tuskin häntä toiselle paikkakunnalle kannattaa retuuttaa.

Vierailija
28/28 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela vaatii muuttoa Savonlinnaan? Mitä ihmettä? Isälläsi ei, ihan biologisena faktana, ole kovin montaa elinvuotta jäljellä, tuskin häntä toiselle paikkakunnalle kannattaa retuuttaa.

No tätä ihmettelen. Sen nyt vielä ymmärtää jos vaativat siellä Vantaalla muuttamaan halvempaan asuntoon, mutta että Savonlinnaan? WTF?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän