Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehuminen

Vierailija
09.10.2024 |

Sanokaa naiset, kuka mies ja missä tilanteessa saa kehua ulkonäköäsi? Tuohon vielä lisäksi, miten se kannattaa tehdä? Poikaystävää tai aviomiestä ei nyt lasketa mukaan.

Itse olen saanut välillä kehuja ulkonäöstäni naisilta. Kerrankin juhlissa joku ikäiseni ventovieras nainen pysähtyi kohdalle ja sanoi "sinä olet kyllä hyvän näköinen mies". Koskaan en ole kokenut tuollaista häiritsevänä, ilahduttanut on.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että tuntemattomat kommentoivat ulkonäköäni, ihan sama onko kyseessä kehut tai haukut. Se on vain kiusallista.

Vierailija
2/22 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset vastatkoon toki omasta puolestaan, mutta, jos väliin sallitaan miehen näkemys...

Minusta on parempi, ettei mene mene naisten ulkonäköä kehumaan (ja vielä vähemmän tietysti haukkumaan). Vaikka motivaatio olisi täysin viatonkin, kenties halu piristää jonkun tuttavansa mieltä, niin se johtaa kuitenkin kiusalliseen dynamiikkaan.

Nainen ei tiedä mitä tässä ajetaan takaa ja mikä olisi sopiva vastaus. Toisaalta kenellä edes on rahkeita olla joku kauneustuomari ja jaella pisteitään rahvaalle.

Yksi poikkeus on sellaiset tilanteet, joissa nainen tuskailee tyyliin "näytän ihan räjähtäneeltä" tai "näytän ihan hirveältä tässä kuvassa" tms. Minusta silloin on ihan ok sanoa "etkä näytä" tai vastaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua että tuntemattomat kommentoivat ulkonäköäni, ihan sama onko kyseessä kehut tai haukut. Se on vain kiusallista.

Tämä itselläkin. Elän vaan elämääni, en toivo kulkevani kuvitteellisessa missikisassa kuulemassa arvosteluja suuntaan tai toiseen. Kommentit mitä olen kuullut, ovat olleet pääsääntöisesti kehuja. Samalla en voi olla ajattelematta, kuinka usein naiset joutuvat kommentoinnin kohteeksi silloinkin, kun se sanottava ei ole kehumista, jos kynnys oman mielipiteen ääneen löräyttämiseen on noin matala.

Vierailija
4/22 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan ainoastaan kun poikkikseni nai mua takaapäin, että kehuu pientä ja tiukkaa peräaukkoani.

N.20v

Vierailija
5/22 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi vaan antaa naisten olla rauhassa? 

Vierailija
6/22 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei voi edes mainita kauneudesta, niin harmaa on maa.   Kynis.mi

Vierailija
7/22 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei voi edes mainita kauneudesta, niin harmaa on maa.   Kynis.mi

Miks luulet että kohtaamasi naiset on kiinnostuneita sun mielipiteestä? Et ole tärkeä, sun mielipide voi jäädä ajatukseksi. 

Vierailija
8/22 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niitä kauniiden ja/tai seksuaalisen vetovoiman omaavien naisten ongelmia. Monet miehet (tai naiset yhtälailla) kun kehuvat, katsovat myös kiimaisin silmin, ja se tuntuu naisesta varmasti tungettelevalta ja kiusalliselta. Tavanomaisen näköinen mies taas saa hyvän mielen ja itsetunnon kohotuksen jos joku nainen kehuu. Puhumattakaan, jos katsoo kiimaisin silmin.

Vierailija
9/22 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niitä kauniiden ja/tai seksuaalisen vetovoiman omaavien naisten ongelmia. Monet miehet (tai naiset yhtälailla) kun kehuvat, katsovat myös kiimaisin silmin, ja se tuntuu naisesta varmasti tungettelevalta ja kiusalliselta. Tavanomaisen näköinen mies taas saa hyvän mielen ja itsetunnon kohotuksen jos joku nainen kehuu. Puhumattakaan, jos katsoo kiimaisin silmin.

Ei ole. Minä en ole kumpaakaan ja silti en halua kuulla arvioita ulkonäöstäni. Tuntemattomien kehut (tai tuijotukset) eivät kohota itsetuntoani, vaan saavat epäilemään kommentoijan tarkoitusperiä tai miettimään onko kyseessä puhdas vittuilu. Haluaisin asiallista kohtelua riippumatta siitä miltä näytän, eikä siihen kuulu ulkonäön arvostelu.

Vierailija
10/22 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kehua, jos aidosti vaikka pidät mun kengistä, mutta kehut tyyliin kauneudesta, söpöydestä, hyvästä perseestä saa jäädä väliin.

Vierailija
11/22 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se ei ole ikinä pyyteetön kehu.  Aina siellä on taustalla toive päästä pöksyihin.

Uskokaa tai älkää se näkyy teistä miehistä läpi.

Vierailija
12/22 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä ja kun just vaikka työkaveri kehuu mun ulkonäköä niin siitä tulee aina todella vaivaannuttavaa. Koska mä tiedän heti että hän alkaa jollain tasolla ahdistelemaan.

Vierailija
13/22 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se ei ole ikinä pyyteetön kehu.  Aina siellä on taustalla toive päästä pöksyihin.

Tämä tämä.. Ekaks kehu sit tuijottelua. Sitten lähelle tulemista. Sitten vähän koskettelua. Ehdottelua. Treffeille pyytämistä ym.

Olen kokenut helpommaksi mulkaista kehuja vihaisesti.

Vierailija
14/22 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän vartenon kaksi sukupuolta, nainen ja mies, että lisääntyminen tapahtuu suvullisesti. Ja siinä taas on edellytys, että mies pääsee naisen pöksyihin. Siksi, te naiset, olette kiinnostavia.

Vierailija
15/22 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän vartenon kaksi sukupuolta, nainen ja mies, että lisääntyminen tapahtuu suvullisesti. Ja siinä taas on edellytys, että mies pääsee naisen pöksyihin. Siksi, te naiset, olette kiinnostavia.

Meillä monilla kun on jo siittäjä kotona.eikä kiinnosta muiden kehut. 

Vierailija
16/22 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tämä.. Ekaks kehu sit tuijottelua. Sitten lähelle tulemista. Sitten vähän koskettelua. Ehdottelua. Treffeille pyytämistä ym.

Olen kokenut helpommaksi mulkaista kehuja vihaisesti.

Sama.  Nuorena noita kehuja otti vastaan iloisena ja onnellisena. Vanhempana tajusi että just nämä olivat alkusysäys kaikenlaisille urpoille yrittää lähestyä.

Vierailija
17/22 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniiksi en kehuisi ketään tuntematonta naista ikinä. Kauniiksi voi kutsua siinä vaiheessa, jos vastapuoli on selkeästi sinusta kiinnostunut, ja olette jo pidemmällä.

Kerran kehuin duunin pikkujoulujen etkoille saapuessani naispuolisten kollegoiden ryhmää, että vau, onpas kaikki naiset kauniina, niin tämä upposi kun kuuma veitsi veitsi voihin. Sain kehun takaisin, että näytän kans hyvältä. Tässä tosiaan tunsin kaikki osapuolet, olimme vielä selvin päin, eikä mitään taka-ajatuksia ollut.

Jos haluaa kehua jotakin, niin kannattaa se tehdä jostakin muusta asiasta. Kehun pitää olla myös vilpitön. Jos jollakin on jokin näyttävä vaatekappale, koru, tai hän vaikka tanssii hyvin, niin ne voi olla asioita, jotka henkilö kuulee mielellään.

Jos tarkoituksena on antaa kehu tuntemattomalle ja saada tällä hänen huomio, tekisin sen itse ohimennen, ja itse usein turvaudun huumoriin. Olen muutaman kerran antanut baarissa ihan vain ohi kävellessäni kehun esimerkiksi hauskasta pannasta, katsonut silmiin, hymyillyt, enkä jäänyt odottamaan vastausta. Myöhemmin tanssilattialla huomasinkin saman pannan navigoivan minua kohti. Usein näin toimien kontakti jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi, mutta kukaan ei pahoita mieltänsä, eikä kenellekään tule kiusallista oloa. Jos kehu taas resonoi, niin jossakin vaiheessa metsä vastaa.

Niin ja tietenkin riippuen kuinka kaunis/komea itse on, niin verbaalista lahjakkuutta tarvitaan vähemmän, ja tönköt ilmaisut saa helpommin anteeksi :)

Vierailija
18/22 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniiksi en kehuisi ketään tuntematonta naista ikinä. Kauniiksi voi kutsua siinä vaiheessa, jos vastapuoli on selkeästi sinusta kiinnostunut, ja olette jo pidemmällä.

Kerran kehuin duunin pikkujoulujen etkoille saapuessani naispuolisten kollegoiden ryhmää, että vau, onpas kaikki naiset kauniina, niin tämä upposi kun kuuma veitsi veitsi voihin. Sain kehun takaisin, että näytän kans hyvältä. Tässä tosiaan tunsin kaikki osapuolet, olimme vielä selvin päin, eikä mitään taka-ajatuksia ollut.

Jos haluaa kehua jotakin, niin kannattaa se tehdä jostakin muusta asiasta. Kehun pitää olla myös vilpitön. Jos jollakin on jokin näyttävä vaatekappale, koru, tai hän vaikka tanssii hyvin, niin ne voi olla asioita, jotka henkilö kuulee mielellään.

Jos tarkoituksena on antaa kehu tuntemattomalle ja saada tällä hänen huomio, tekisin sen itse ohimennen, ja itse usein turvaudun huumoriin. Olen muutaman kerran antanut baari

Kiitos, hyvä kirjoitus. Juuri näin se tehdään jos haluaa kehua niin että kaikille tulee hyvä mieli.

Vierailija
19/22 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin on tarve päästä pöksyihin. Onko se paha?

Voi olla pyyteetön kehu JA seksintarve molemmat.

Vierailija
20/22 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme