Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada isänpäivästä taas positiivinen kokemus?

Vierailija
09.10.2024 |

Meillä isänpäivä ei ole ollut mikään erityisen mukava juhla, koska oma isäni kuoli kun olin 14. Lapseni isä taas kuoli lapsen ollessa vauva, joten ei olla vietetty isänpäivää pariin vuoteen. Nyt lapsi kuitenkin on niin iso että on alkanut itse puhua isänpäivästä. Miten saisin järjestettyä lapselle kivan isänpäivän?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette käy haudoilla

Vierailija
2/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette käy haudoilla

Ei kaikki halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä. Minulla on exä vieraannut lapsen, eikä ole pariin isänpäivään näkynyt. No, menen oman isäni luokse, kun vielä voi. Joskus tulee päivä, kun ei voi. -m

Vierailija
4/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat kakun, kysyt mitä lapsi haluaisi tehdä ja etenet sen mukaan. 

Vierailija
5/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku muu ketä juhlia? Biologinen isäni kuoli kun olin 1-2v. Vanhempien sisarusteni isästä tuli tavallaan minunkin isäni.

Vierailija
6/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haudoilla käymistä ehdotetaan? Ihan kuin se olisi jotain mukavaa isänpäivää.

Vierailija
7/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sitä isänpäivää pitäisi sitten viettää? Mulla ei ole ollut isää. En tiedä, kuka mun isä on. Äiti ei koskaan suostunut kertomaan, kuka mun isä mahdollisesti olisi. Isoisä kuoli kun olin vielä pieni, joten isänpäivää ei ole vietetty. En ole kärsinyt siitä mitenkään. 

Vierailija
8/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitä isänpäivää pitäisi sitten viettää? Mulla ei ole ollut isää. En tiedä, kuka mun isä on. Äiti ei koskaan suostunut kertomaan, kuka mun isä mahdollisesti olisi. Isoisä kuoli kun olin vielä pieni, joten isänpäivää ei ole vietetty. En ole kärsinyt siitä mitenkään.

No jos lapsi itse haluaa viettää isänpäivää.

Vierailija
9/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitin aluksi otsikon mutta oli pakko tulla kirjoittamaan kun yleensä vain lueskelen näitä kirjoituksia aiheista kuin aiheista. 

Voisiko isänpäivistä ja äitienpäivistä vastaisuudessa tehdä itsensä arvostuksen päivän? Juhlisi niitä asioita itsessään jota arvostaa itsessään. Aluksi saattaa olla hankalaa jos päivä ollut vaikea. Mutta ei sen tarvitse olla sen kummempaa kuin tekisi mieluisia juttuja itselleen ja yrittäisi miettiä sitä miten upea ihminen itse on. Tää vois olla jopa kaikille sellainen itsetunnon kohottaja et hei, vaikka elämä on epäreilua ja muut juhlii kyseistä päivää näin niin itseasiassa voin juhlistaa isääni ja itseäni juhlistamalla itseäni: Itseasiassa itsestä on tullut mahtava! Jos haluaa isää muistaa niin kirjoittaa itselleen mutta ikäänkuin isälleen kirjeen että mitä arvostaa itsessään ja mitä toiveita on itselleen. Mitä kiitollisuuden aiheita on ollut kuluneena vuonna. Näitä on vaikka sitten ihana lukea aikuisena, kenties sitten itse vanhempana. 

Ajatuksenani pohjalla siis se että isältä ja äidiltä saimme lahjaksi alkuelämän. Elämän, johon kasvamme. Johon ympäristö toki vaikuttaa. Mutta ennen kaikkea elämä vie eteenpäin, josta muovautuu oman näköinen ja joka tekee itsestä juuri itsen. 

Toivottavasti joku saa ideasta kiinni. 😊

Itse uskon että isänpäivä ja äitienpäivä on joka päivä. Miksi sitä arvostusta ei voisi osoittaa perusarjessa vaikka niin että siivoisi huoneen tai aikuisena soittaisi kuulumiset? Sen ei pitäisi mielestäni olla sitä että lapset kiitollisuuden velkaisina ottaisi paineita että mitä erityisesti tekee tai antaa. Tai vanhempina odottaa jotakin spesiaalia että nyt voi marttyyrina olla kuninkaallisena. Totuushan on että yhdessä elämme elämää tai jossain vaiheessa vain kohtasimme. Jokainen on täällä vain hetken lainassa. Miksei voi yhdessä vaikka vaan arvostaa sitä että hei, meillä on aika hieno yhteinen elämä tai sitten jos elämässä on vaikeampaa niin miettisi sitä että itsensä ansiosta moni asia on mahdollista.

Lisään ettei tällä itsensä arvostus päivällä oo tarkoitusta väheksyä vanhemmuuteen liittyviä päiviä tai itse vanhempia. Mut eikö vanhempana paras lahja olisi nähdä kuinka oma lapsi on kiitollinen ja ylpeä itsestään? <3

Vierailija
10/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette käy haudoilla

Kaikki ei halua käydä haudoilla.

Vierailija
11/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohitin aluksi otsikon mutta oli pakko tulla kirjoittamaan kun yleensä vain lueskelen näitä kirjoituksia aiheista kuin aiheista. 

Voisiko isänpäivistä ja äitienpäivistä vastaisuudessa tehdä itsensä arvostuksen päivän? Juhlisi niitä asioita itsessään jota arvostaa itsessään. Aluksi saattaa olla hankalaa jos päivä ollut vaikea. Mutta ei sen tarvitse olla sen kummempaa kuin tekisi mieluisia juttuja itselleen ja yrittäisi miettiä sitä miten upea ihminen itse on. Tää vois olla jopa kaikille sellainen itsetunnon kohottaja et hei, vaikka elämä on epäreilua ja muut juhlii kyseistä päivää näin niin itseasiassa voin juhlistaa isääni ja itseäni juhlistamalla itseäni: Itseasiassa itsestä on tullut mahtava! Jos haluaa isää muistaa niin kirjoittaa itselleen mutta ikäänkuin isälleen kirjeen että mitä arvostaa itsessään ja mitä toiveita on itselleen. Mitä kiitollisuuden aiheita on ollut kuluneena vuonna. Näitä on vaik

Lisään vielä että mitä nuorimmasta lapsesta kyse niin tätä voi toteuttaa ikätasoisesti aikuinen mallina vaikka niin että hei, olen mahtava kun osasin tehdä jotain tai että minulla on tällainen omanlaisen piirre jne. Aikuinen voi kertoa miten lapsi on kasvanut kuluneen vuoden aikana ja kuinka ylpeä isäkin olisi tai jos haluaa niin muistuttaako tämä jotenkin mennyttä vanhempaa.. Että mikä lahja lapsi onkaan. Pieniä isoja juttuja :) 

Vierailija
12/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko isänpäivistä ja äitienpäivistä vastaisuudessa tehdä itsensä arvostuksen päivän? Juhlisi niitä asioita itsessään jota arvostaa itsessään. Aluksi saattaa olla hankalaa jos päivä ollut vaikea. Mutta ei sen tarvitse olla sen kummempaa kuin tekisi mieluisia juttuja itselleen ja yrittäisi miettiä sitä miten upea ihminen itse on. Tää vois olla jopa kaikille sellainen itsetunnon kohottaja et hei, vaikka elämä on epäreilua ja muut juhlii kyseistä päivää näin niin itseasiassa voin juhlistaa isääni ja itseäni juhlistamalla itseäni: Itseasiassa itsestä on tullut mahtava! Jos haluaa isää muistaa niin kirjoittaa itselleen mutta ikäänkuin isälleen kirjeen että mitä arvostaa itsessään ja mitä toiveita on itselleen. Mitä kiitollisuude

Lisään vielä että mitä nuorimmasta lapsesta kyse niin tätä voi toteuttaa ikätasoisesti aikuinen mallina vaikka niin että hei, olen mahtava kun osasin tehdä jotain tai että minulla on tällainen omanlaisen piirre jne. Aikuinen voi kertoa miten lapsi on kasvanut kuluneen vuoden aikana ja kuinka ylpeä isäkin olisi tai jos haluaa niin muistuttaako tämä jotenkin mennyttä vanhempaa.. Että mikä lahja lapsi onkaan. Pieniä isoja juttuja :)

Sori vaan, mutta kaikille tämä ei välttämättä toimi. Esimerkiksi itse en olisivoinjt olla vähempää kiinnostunut vanhemmasta joka oli kuollut enkä edes muistanut tai tuntenut häntä. Täysin vieras ihminen minulle.

Vierailija
13/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäinpäivänä voisitte tehdä vaikka lapsen herkkuruokaa. Viedä kortin jollekkin isälle ajatuksella että yleisestihän isiä silloin muistetaan eli vaikka apn isälle, tai lapsen isänisälle apn veljelle tai vaikka apn miespuoliselle kaverille/kaverin miehelle.

ja sitten vaikka ulkoilua ym kivaa yhdessäoloa lapsen kanssa. Voisitte vaikka katsoa valokuvia suvusta ja kuvia lapsesta pienenä.

Vierailija
14/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö just silloin voisi juhlistaa itseään?Että mistä tykkää itsestään? isäsin tuon kun joku sitten nimenomaan kaipaa tuollaista.. Mutta kaikki ei toimi kaikille. :) 

Vierailija
15/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäinpäivänä voisitte tehdä vaikka lapsen herkkuruokaa. Viedä kortin jollekkin isälle ajatuksella että yleisestihän isiä silloin muistetaan eli vaikka apn isälle, tai lapsen isänisälle apn veljelle tai vaikka apn miespuoliselle kaverille/kaverin miehelle.

ja sitten vaikka ulkoilua ym kivaa yhdessäoloa lapsen kanssa. Voisitte vaikka katsoa valokuvia suvusta ja kuvia lapsesta pienenä.

Eikös ap:n isä ole kuollut.

Vierailija
16/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää jotain kivaa, ihan mitä haluatte.

Vierailija
17/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette käy haudoilla

Ei kaikki halua.

Miksi täällä alapeukutetaan sitä että kaikki ei halua käydä haudoilla? Ei siihen kai ole mitään pakkoa tai velvollisuutta.

Vierailija
18/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä. Minulla on exä vieraannut lapsen, eikä ole pariin isänpäivään näkynyt. No, menen oman isäni luokse, kun vielä voi. Joskus tulee päivä, kun ei voi. -m

Voimia sinulle. Kurjaa kuulla, että exäsi käyttää lasta aseena.

Vierailija
19/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette käy haudoilla

Ei kaikki halua.

Miksi täällä alapeukutetaan sitä että kaikki ei halua käydä haudoilla? Ei siihen kai ole mitään pakkoa tai velvollisuutta.

Se kuuluu perinteeseen ja on osa isänpäivää.

Vierailija
20/23 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette käy haudoilla

Kaikki ei halua käydä haudoilla.

Vainajien syrjintää. Muistuta lapselle, että hänestä kuten meistä kaikista tulee vainajia jonain päivänä. Kyllä sitten ruikutetaan, kun kukaan ei tuo kukkia mutta orava paskoo haudalle. Kyllä harmittaa maata mullan alla ruskea kallo irvistäen, eikä sormeaan voi liikauttaa. Ja sukulaiset ei käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän