**^** ENSKAT TORSTAINA **^**
Kommentit (24)
Yhdyn Leeniksen ihmettelyyn siitä, kuinka yökukkujat ovat mystisesti kadonneet!
Vitsi kun on aivan superturvonnut olo, ja siis ei pelkästään olo, vaan siis olen superturvoksissa... Tuli eilen vähän sipsiä syötyä, mutta sillä ei varmaan ole asiaan mitään yhteyttä ;D Eilen oli aivan järkky selkäsärkypäivä. Yöllä nukuin tukivyön kanssa ja *tadaa* toistaiseksi selkä vaikuttaa tänään olevan ihan kondiksessa. Yöllä oli vielä hyvin ilkeänä ja itkeä tihrustin siitä siipallekin kun se suvaitsi joskus yömyöhään tulla kotiin. Aina kun mulla on jotain huonosti, se vaan sanoo " mikäs siihen auttaisi?" (ehkä sen jos tietäisin, niin enkä kärsisi!) tai " pitäskö sun lopettaa jo työt?" (ei... Itellä on ainakin fiilis, että kun kuitenkin näin pitkälle olen selvinnyt ilman sairaslomia, niin loppuun asti mennään vaikka pää kainalossa)
Illalla pitää suunnata siskolle. Se on raivannut varastoaan ja haluaa, että otetaan turvakaukalo, amme ja ainaskin potta (sehän vasta tuiki tarpeellinen vehje tässä vaiheessa on¿) meille kotiin jo nyt. Mikäs siinä, tosin tuntuu, että meijän kaksio kohtapuoleen ratkeaa liitoksistaan. Pitäisi joku päivä ottaa varastonsiivousprojekti ja nakata sieltä rompetta pois, jotta saisi kotoa siirrettyä turhaa rompetta sinne varastoon.
Viipuli oli saanut mieheltään ystävänpäivälahjaksi korvikset. Ihana juttu! Taisin tästä mainita omalle siipallekin, joka kävi eilen vain kotona pyörähtämässä, mokoma. Se aiko kuitenkin kehitellä jotain spesiaalia meijän tulevalle hääpäivälle (hieman kyllä epäilen¿).
Leenis siellä koittanut imeyttää tenttimateriaalia ihon kautta aivoihin¿ Itsekin olen havainnut, että jos haluaa saada unta simmuun, niin tenttikirjojen luku on ihan siellä top viidessä, jotka yleensä toimiin..
Makkara reippailee leivonnaisten kanssa. Musta tuntuu, että noilla sun viikoilla mä tulen makaamaan vaan sohvalla, toivottavasti sitä jaksaisi olla puoliksikaan noin reipas.
Hippuxille tervetuloa mukaan! Kuten myös Pandoralle! Viime aikoina porukka onkin jakaantunut siihen malliin, että pinon täydennykset ovat tervetullutta kamaa :D
Nealle oli syntynyt tyttö. Hurjat onnittelut koko perheelle!
Hermionekin oli ehtinyt kuulumisia kirjoittelemaan! Hyvä juttu, että poikakin on jo saatu kotiin, vaikkakin hieman jälkijunassa¿
Pandora siellä kärsii vaate (ja hormoni)ongelmista. Niin tuttua. Aika monta kertaa on päässyt märy kun on koittanut jotain normipaitaa laittaa päälle ja olo (ja ulkonäkö) on kuin makkaralla¿ Ja kelles sitä muuta kiukuttelisi kun siipalle :D Muistaakseni edellisestä tapuksesta ei ole kovinkaan montaa päivää, joten varaudu, että hormonit ovat sekaisin vielä piiiiiiiitkään.
Pi-Ki oli käynyt synnytystapa-arviossa. Hyvä, että tuli hieman positiivisempaakin kokemusta sieltä. Jos se Eemeli on vaan odottanut varmistusta, että mahtuupi tulemaan alakautta :D
Mammiksella siellä turvotus edelleen vaivaa. Niinkai se taitaa olla, ettei siihen ole mitään poppaskonstia, jolla moisen saisi pois.
Coltsfoot ja Elsa 32+4 teekupin ääressä (ilman hikkaa tällä kertaa)
Merihepalla oli ollut vatsan kipuilua ja kireyttä. Mullakin on ollu nyt jonkun aikaa ihme kipuilua/pistämistä vatsalla. Mutta ehkä tosiaan johtunee ihan vaan vauvan kasvamisesta, tiedä noista nyt sitten. Tosin eilen illalla ja viime yönä oli kunnon närästystä, kun poltteli oikein ilkeästi tonne ylävatsalle. Mullahan on noita supisteluja ollu jo jostain rv 16 alkaen. Sillon aluks ne tuntu kyllä ihan selvästi kohdun kovettumisena. Nyt ne on onneks hellittäneet eikä tuu kuin satunnaisesti sillon tällön. On tainnu lepäily auttaa...
Hermionen perheelle mukavia hetkiä pikkuisen pojan kanssa!!
Pandoralla oli ollut kiukutuskohtaus, ne on kyllä välillä ihan tuttuja täälläkin. Mies-raukka saa sitten niistä usein kärsiä.
Leenis, mulla on kyllä aina ollu tuollainen himo hapankorppuihin. Tosiaan jos yhden syö, niin on otettava samalla useampikin. Onneks niitä nyt ei oo tullu kovin useesti syötyä. ;) Niin ja tsemppiä niiden esseiden tekoon!
Mammiksella oli kovasti sitä turvotusta. Mäkin huomasin eilen ekaa kertaa, että oli jalat vähän turvoksissa. Pitääpä yrittää lepuuttaa niitä nyt enemmän!
Nyt täytyy lähtee valmistautumaan palaveriin, palailen taas! Mukavaa päivää kaikille!
Hippux ja Hippu 27+5
Ja eilisen ystispäivän johdosta kaikille myöhästyneet virtuaalihalit!
PI-KILLÄ oli digiongelmia ollut. Meillä on nää pääasiassa hifi-laitteet aika kunniapaikalla kotona, mies kun tekee töitä hifialan erikoisliikkeessä,jossa tarjolla hiukan eri tavaraa kuin näissä perus ketjuliikkeissä. Kaiuttimet ja vahvistimet vaihtuu tiiviiseen tahtiin ja niiden sijoittelulla on kuulemma väliä, jopa niinkin paljon et sentti sinne ja toinen tänne voi tuhota kaiken. No, oon jo tottunut tähän...Rahan menemiseen niihin en kyllä totu ikinä. Nyt muuton yhteydessä meille ilmaantui KÄYTETYT isot lattiakaiuttimet,kylläkin ok näköiset joiden hinta oli nyt jotain reilut 2000¿, uusista ei uskaltanut edes mies tuossa merkissä unelmoida. No, hän ne maksaa, en minä. Mutta siis siitä DIGIBOKSISTA... jos se jumittaa kuvan tai äänen tai signaali katoaa, niin aika usein auttaa et ottaa virrat boksista pois ja käynnistää sen uudestaan,mut joskus on signaalinvahvuukisssa operaattorin puolelta ongelmia. Itse olin kovin digiä vastaan, mut kun vuosis itten se hankittiin päätin sitten opetella perus kanavan hakemiset ja muut jutut pelkän selaamisen sijasta jotta saan siitä itsekin jotain irti ja nyt oon ollut ihna tyytyväinen...tosin kun muutettiin Welhon alueelta Elisan kaapeliverkkoon, ei tää samainen boksi enää pelitäkään ihan yhtä mutkitta kuin ennen,mut pääosin okei.
LISÄÄ PI-KILLE JUTTUA, nyt siitä mammalomailusta...Mulla on kokemusta tästä kotona loikoilusta jo kertynyt juhannuksesta asti(sitä ennen teinkin monta vuotta ihan hulluna töitä ilman minkäänlaisia kesä tms lomia, aina vanahsta paikasta suoraan uuteen työpaikkaan..pätkätyöonnee). Eli mun määräaikainen työsopparihan loppui siihen juhannukseen. olin päättänyt pitää pari viikkoa lomaa ja pidinkin. Sit kävin parit haastattelut ja sit selvis vauvajuttu,joten kuka palkkaa raskaana olevan naikkosen tietentahtoen duuniin....ehkä joku olisi palkannutkin,mut päätettiin et jäin kotiin kuitenkin. Paljonhan mulla oli ikäviö vaivoja tässä odotusaikana jotka ei edes suoraan liittyneet raskauteen,joten ei olisi ollut helppo järjestellä kaikkia niitä sairaala yms reissuja työn ohessa. PITKÄSTYMINEN ON SIIS MULLE JO ARKIPÄIVÄÄ...tosin oon aika hyvä tuhoamaan turhaantumisen, peruspositiivinen luonne vaik ei se aina viesteistä välitykään lukijalle.
MAMMALOMA muutti mun arkea tai siis muuttaa kait siinä määrin, et enää edes mies ei voi sanoa mulle et olisi väärin etten käytä kikkea aikaa järkevästi...mullahan on nyt lupa löhöilyyn... :)
MUN EILINEN NEUVOLALÄÄKÄRIKÄYNTI:
Paikalla eri lääkäri kuin edellisellä kerralla joulukuussa, mut aika asiallisen oloinen. terkkuhoitaja ensin otti verenpaineet ja painon tietty ja kuunteli mun vuodatuksen avuttoman huonosta synnytysvalmennuksesta. PAINOA oli tullut kerrankin hiukan lisää huikeat 200g 2 viikossa, eli lähtöpainosta ollaan yhä reilut 4 kg. VERENPAINEET hiukan nousseet aiemmasta , nyt 128/67...ei kuulemma lliian korkeat vieläkään.(Ja mun on pakko tunnustaa et söin tiistai-iltana salmiakkia aika rutkasti ja muutakin mässyä joka saattoi vaikuttaa niihin nostavasti),mut siis eihän ne korkeat ole, tiedän itsekin sen,mun taso ollut vaan alhaisempi. KOHDUNKAULA oi vielä kiinni ja normaalissa mitassa, mut kuulemma ihan pehmeä ja vauvan pää tuntui todella alhaalla eli siitä ne mun häpyluu/emätin kivut johtui ilmeisesti, ja ne vaan lisääntyy näköjään,huomasin sen eilen illalla taasen oikein konkreettisesti. Kylkikipuihin ei löytynyt muuta syytä kuin se et avuavlla on joa ika ahdasta masussa vaik ei iso olekaan kun mun maha ei ole paljoa kasvanut lähiaikoina, semmoinen ylipinkeä apllero. tää lääkäri sai SF-MITAKSI 29cm, edellisellä kerralla 2vko sitten terkkuhoitaja sai taas 25cm, eli en nyt sitten tiedä voiko se noin paljoa kasvaa pienessä ajassa, ehkä ero mittaajassa. :)
Sain kiellon EHDOTTOMAN sellaisen ettei apinavia saa nostella, edes keskipainavia juttuja.Ja kun nyt pn käynnissä vanhan kämpän siivous/myyntikuntoon laittaminen niin sitökin saan tehdä vaan pienissä erissä, esim. imurointi yhtenä päivänä ja mahdollisesti pientä pöly tms pyyhintää. Seuraavana päivänä sitten vasta kylppärin ati lattianpesua JA ITSEÄÄN PITÄÄ KUUNNELLA ELI PIENISSÄ ERISSÄ,PALJON PAUSSEJA.
kyllähän sen itse tiedostaa,mut meillä ei mies tosiaan ihan aina ymmärrä et miten niin masu vaikuttaa kyykistelyyn ja kumarteluun esimerkiksi...Sanoin lekurille et saanko tuon kirjalisena ja nauroin päälle...niin ette usko sanoi et joo,moni isä ei usko näitä naisten kertomia kiletoja/rajoituksia eli toki saat...ja kirjoitti sitten isukille viestin mitä mun pitää ehdottomasti välttää askareissa ja painotti vielä et olen nyt mammalomalla,jolloin pitää kerätä voimia synnytkseen. siinä oli jotain et ... untahan äiti ei voi varastoida mutta voimia kyllä...
Oisitte nähnyt isännän ilmeen kun sai lääkäriltä kirjeen. =D
Sit neuvolaan tuli just joku nainen joka toi sinne 4 ÄITIYSLÄÄTIKOLLSTA VAUVAN VAATTEITA PESTYNÄ JA SILITETTYNÄ...ei virheettömiä mut pääosin ok kuntoisia. Minä kun oon työttömänä niin jopa H&M:n vaatteet on tuntuneet kalliilta,niin neuvolan tädit kehoittivat enkomaan oikein kunnolla laatikoita joista saa ilmaiseksi napata itsele sopivat mukaan. Sain sieltä ison pinon vaatteita:
2 puolipotkarit ihan pienet
3 potkarit,yhdet hiukan isommalle sitten sopivat
3 kietaisubodya,yks hiukan isommalle sopiva
2 pientä kietaisupaitaa
1 collegeneulospaita
1 keväinen trikoohattu
1 talvisempi hattu nallekuvalla
Olin ja oon toki yhä ihan innoissani kun sain nuo, ne auttaa tosi paljon hankinnoissa..sainhan jotain jo äidiltä ja sit on tuo mammalaatikko. JEE! Tänään oon suunnitellut tekeväni inventaarion olemassa olevista tavaroista niin tiedän sit mitä vielä uupuu, ainakin sukkia ja sukkahousuja, vaippoja ja näitä pesutarpeita ja ehkä jotain vauvapyyhkeitä, patjan suojuksia yms,mut uskon et vaatteet riittää aika pitkälle jo nyt.
KÄSI vaivaani(en muista kyselikö joku tällä palstalla vai jossain muualla siitä tällä viikolla) niin sain yhä lisää lääkkeitä siihen kaiken varalta mut on se jo huikean paljon parempi kuin ennen. Vahvempia lääkkeitä en edes muista milloin oon viimeksi ottanut, enkä panadoliakaan joudu ottamaan enää säännöllisesti. puristusvoima kädestä on yhä hukassa ja se väsyy pian pieniinkin puuhiin eli seuraavana päivänä sitten tuntuu kipua jos jotain tulee rehkittyä.
Riittäisköhän tää romaani jo tällä erää... hehe, ei osaa oikein lopettaa.
Masu-mamma 35+4
EI OO TOTTA MITÄ SANAHIRVIÖITÄ SAIN TAAS AIKAISEKSI...MULLA ON SORMISSA IHAN TODETUSTI SELLAINEN VAUHTISOKEUS ELI KUN KIRJOITAN KONEELLA NIIN SORMET EI PYSY AJATUKSEN VAUHDISSA JA KIRJAIMET VAIHTAA PAIKKAA KESKENÄÄN,KYNÄLLÄ TÄTÄ ONGELMAA EI OLE...MUT EI NYT IHAN NOIN PAHANA OLE SENTÄÄN YLEENSÄ... Koittakaa otta silti selvää! =)
Sehän on tutkittu juttu et jos sanassa on oikeilla paikoilla alku ja loppukirjaimet,niin muiden järjestyksellä ei ole väliä...et ihminen lukee sanat kokonaisuuksina eikä kirjain kerrallaan,mut sitten kun alku ja loppukin on väärissä paikoissa ja seassa kokoneen turhia kirjaimia niin kyllä menee hankalaksi.
Onneks en enää tee niitä open töitä edes sijaisena!! =D
Minä taas... siis Masu-mamma
Torstaihin on tämäkin viikko mennyt ja yllättävän nopeasti, vaikka kotosalla oonkin. Tosin joka päivä on ollut jokin meno joko aamupäivästä tai illasta.
Tsemppiä teille, jotka aherratte koulu/opiskelujuttujen parissa! Muistakaa kuitenkin välillä huokaista ja levähtää.
Työkaverini soitteli äsken ja pyysi kahville kanssaan. Siispä yöpuku pois päältä ja siistiytymään. Illalla onkin toka valmennus neuvolassa. Teemana on rentoutuminen ja vaan tulevat äiskät siellä köllitään patjoilla.
Palailen illalla, nyt pitää joutua! Voikaa hyvin!
t. iida-linnea ja keimo rv 30+0 JEE!
ps. Oli oikein ihanaa olla miehen kanssa syömässä eilen. Ja makkara - valitettavasti ne laskiaispullat hyvin mahtui masuun... ;)
Hrrr, mittari näytti aamulla -32 ja jos autossa ei olis sisätilanlämmitin käytössä, olisin jäänyt kyllä kotiin!!! Ei puhettakaan että kävelisisn tuossa kelissä!
Ukkoa ei kyllä käynyt kateeksi, lähti viemään turisteja kelkkasafarille kolmeksi päiväksi.. *nauraa vahingoniloisesti* siellähän kärvistelevät!!! Mahtaa varpaat olla " rapsakat" kun on kolmepäivää ja 400km takana... Yötkin ne on jossakin sähköttömissä kelokämpissä *nauraa hervottomana vahingonilosta*. Kiva laitella illalla viestiä lämpöiseltä sohvalta viltin alta! MITÄ, minäkö sairaan kiero luonne... pois se minusta!!! XD
PIKI, ole onnellinen että mieshes sentään ymmärtää jotain noiden laitteiden perään. meillä myös tämä(kin!) puoli on minun " leveillä harteilla. Hyvä kun tuo " huru-ukko" tietokoneen saa auki ilman apua... No liitteen laittaminen s-postiin ei sitten enää onnistukaan ilman minu! *syvä huokaus*
COLTSFOOT, teilläkin muut tunkee tavaraa tuutin täydeltä. Me ollaan viikolla 10 ja jo nyt on pitänyt sanoo ihmisille, kavereille, sukulaisille että EI VIELÄ!!! EI MAHDU! Minä olen matti-myöhänen serkus parvesta, joten kaikki on jo " varannut" omat vanhat kamat meidän varastoon... Ja mun äiti on seonnut, se on hankkinut vissiin jo komppanjalle 50-60cm potkupukuja, pikku sukkia jne. UH! Yritä sitä nyt sitten jarrutella.... toivoton tapaus!
Miehen ilme oli näkemisen arvoinen, kun kerroin että äiti suunnitteli jo asunnon vuokraamista meidän paikkakunnalta noin 3kk:ksi kun vaavi on syntynyt... :O APUA! Kyllä hiki nous mullakin niskaan... Ja jälleen kerran muistutan että ollan vasta 10+2 rv, mitä ehtiikään tapahtua seuraavan 30(!) viikon aikana!!!
MERIHEPPA ja HUPPUX on kärsinyt " kasvukivuista" . Mulla tuskin kasvukipuja vielä on muualla kuin rynnäs-puolella! Hustlerin kanteen olisin kova sana, tosin muu kroppa pitäs sensuroida :D.... Vatsakivut on minullakin kyllä iltasin yleisiä, mutta ne yleensä päättyy peräpään pärinään ja tiukkaan raviin hyyskän puolelle. Mies epäillekin että mulla onkin vain ilmestynyt " kaasupallo" sisälle, mitään vauvaa... ;)
Työt kutsuu... pöh! ikävästi ne häiritsee tätä omaa aikaa. Onneks ruokatunti lähetyy!!!
Päivänjatkoja kaikille! Nähdään myöhemmin!
Pandora ja juustonaksu 10+2
Heippa vain kaikille!
Taas on ollut palstailussa taukoa. En vain millään ehdi tänne jokapäivä...huoh, kai sitä sitten äippälomalla ehtii.
Tänne oli tullut uusia nimiä(ainakin minulle), tervetuloa vain joukkoon! :)
Mitään sen kummempaa ei kuulu. Raskaus sujuu hyvin. Tosin, nyt kun maha on pullahtanut esiin, minua on alkanut mietityttämään, että eihän se ole " liian iso" näille viikoille(19.menossa) yms. Tunnen myös itseni jotenkin kömpelöksi..:) hengästyttääkin kamalasti, vaikka kovin huono kunto ei pitäisi olla. Voi minua...onkos teillä muilla vastaavia tuntemuksia? Tai onko niitä ollut? :) Jotenkin tuntuu, että välillä pyörii tuo painon nousukin liikaa mielessä...tuntuu, että se on noussut ihan liikaa, vaikka ei se nyt ole noussut kuin vasta 2kg niistä lukemista, mitä oli ennen raskautta...kai nämä ajatukset kuuluu tähän vaiheeseen.
Mitäs muuten teidän fundusmitat on olleet viikolla 19?
Näin tuossa eräänä päivänä, että oli keskustelua sikiön sydämensykkeestä...vai olikos se täällä enskoissa?? (ei voi muistaa kaikkea..:)) Kuitenkin, itseäni kans asia mietityttää. Meillä tuttava kätilö sanoi, että hänen kaikki 4 raskauttaan on mennyt niin, että tytöillä on ollut sykkeet yli 150 ja pojilla siinä 130 tietämillä. Saa nähdä, pitääkö paikkansa. Meidän maha-asukin sykkeet tällä hetkellä 155-158. Neuvolassa kätilö ei lähtenyt asiaa kommentoimaan millään tavalla.
Jeps. Pakko on taas palata töihin, enkä oikein ehdi kyllä nyt kommentoimaan kenenkään juttuihin yhtään mitään..:( Mutta oikein paljon onnea niille, jotka ovat saaneet kullanmurusensa kainaloihin ja tsemppiä teille, jotka vimmatusti odotatte sairaalaan lähtöä. Jaksamista myös meille, jotka seilaa alkupään ja puolivälin tietämillä! :)
Mukavaa loppuviikkoa!
*greetas*
Vauva puolella suunnitellaan Hämeenlinnaan treffejä, ja jos täällä olisi innokkaita tulemaan, niin tässä on linkki treffipinoon! (Toivottavasti toimii..)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9593477&p=3&tmode=1&smode…
bejpi ja typy ~6vk
Oonpas ollut ahkera! Oon kirjoittanut koko aamupäivän. Enkä ole edes huomannut että kellohan on jo puol kaks...
Tyhmä kysymys / juttu (mikä piti laittaa tänne jo aamulla, mutta unohtui...) kun nukutte kyljellänne ja käännytte toiselle kyljelle, valuuko vauva teillä aina sinne toiseen reunaan?!! :D Musta tuntuu niin hassulta kun oon nyt enemmän viihtynyt oikealla kyljelläni niin juniori mun mielestä lymyilee nyt muutenkin jotenkin enemmän silllä puolella. Tosin, kun käännyn vasemmalle kyljelle, juniorikin muljahtaa sille puolelle. Musta se tuntuu ihan hassulta ja mietin välillä että onkohan se raukka siellä ihan lytyssä kun mä kääntyilen ja pyörin yön aikana niin paljon..... ihan hölmö juttuhan tää on mut oonpa miettinyt!
Coltsfootilla on tavaranhaku reissu illalla tiedossa :) Hyvä ettei tarvi kaikkea itse hankkia uutena. Mä oon ainakin iloinnut kaikista tarvikkeista, etenkin isommista, mitä ollaan tutuilta saatu.
Masu-mamma - sulla on kyllä ihan vääristynyt tuo painotaulukko meihin muihin verrattuna :) Hyvä silti että muuten voit hyvin. Ja kyllä sitä itsekin tänne kirjoittelee vaikka mitä plörinöitä! Mulla on aikakin niin omalainen kymmensormijärjestelmä että sekin tekee tepposia asilloin tällöin.
Pandora teillä on siellä Lapissa ollut kunnon pakkaset.. hrrrr! Musta tuntui ihan törkeän kylmältä nää etelän vähän yli -20 pakkasetkin kun tänä talvena oli niin pitkään ihan vesikelit. Kunnolla vaatetta päälle siellä!! :)
Greetas, meillä ne sykkeet on vaihdelleet jossakin 140-145 välillä koko ajan. Poikaa ootetaan. Ei nekään aina ihan paikkaansa vissiinkään sitten pidä :) Siis tuo tyttö-poika syke juttu.
Nyt pitäis tukka pistää siihen kuntoon että voi lähteä ihmisten ilmoille. Sisko on J-kylästä käymässä Hgissä ja mennään vähän shopittaa. Minneköhän sitä taas saa auton tuolla keskustassa.... *parkkihallit ahdistaa*
Leenis
PS: Makkara - nyt ilmoittautumaan jos et vielä oo synnyttämässä! :)
[color=red][size=3]♥[/size][/color] [color=red][size=3]♥[/size][/color] [color=red][size=3]♥[/size][/color] [color=red][size=3]♥[/size][/color] ONNEA AURORALLE JA NEALLE NYYTEISTÄ!! :) [color=red][size=3]♥[/size][/color] [color=red][size=3]♥[/size][/color] [color=red][size=3]♥[/size][/color] [color=red][size=3]♥[/size][/color]
SERE, missä päin teidän uusi koti on, jos saa kysyä?
LEENIS, musta ainakin tuntui raskauden loopupuolella, että vauva muljahti puolelta toiselle kun kylkeä käänsi :) Se oli muuten vaikeaa! Onnistuin tosiaan telomaan selänkin kun käänsin kylkeä liian vauhdilla -> vauva muljahti niin äkisti puolelta toiselle, että mun selkä rusahti ja olikin sitten ihan julmetun kipeä (oli joku fasettilukko).
MAKKARA, ootko jo synnyttämässä? Johan se olis aikakin :)
Täällä arki lähtee vähitellen rullaamaan. Toki vielä aika hakusessa, että mitäs tuon pienen kanssa oikein tehdään, varsinkin kun oon päivät yksin kotona, niin meinaa kyllä välillä mennä sormi suuhun. Poika on kyllä aivan ihana ja rauhallinen, mutta valvoo välillä pitkiä pätkiä ja oon sitten ihan hukassa, kun en pääse edes vessassa käymään, kun poika vaan killittelee :D Että se siitä että " pikkuvauvat vaan syö ja nukkuu" . Ei kyllä meillä. Mutta ihanaa on ollut :) Tippa tulee vähän väliä linssiin kun katsoo toista [color=red][size=3]♥[/size][/color]
Han ja Rumpalipoika huomenna 2vko
...on vaan niin pahasti kesken tää sohvalla makaamis -projekti ettei kerkee ees pinoilemaan :)
Nopea ilmoittautuminen siis vaan. Yhdessä koossa, eikä aikomustakaan lähtee synnyttämään. Tänään sain akupunktiota, minkä pitäis sit synnytyksessä tehostaa suppareita -> aukeemista...toivotaan, että jeesii!
Makkara
Jepujee!!! Täällä aloitettiin uudet kymmenluvut, eli tänään saa riipustaa hienot 20+0 raskausviikoiksi. Ihan KÄSITTÄMÄTTÖMÄN nopsaan on aika mennyt, vastahan mä plussasin!! Ja nyt Naksu on jo tosi iso, ei enää ihan Juustonaksun kokoinen.. =)
Käväisin koulussa Porissa taas tänään, huomennakin tars jaksaa. Huomenna on seminaaripäivä jostain typerästä hoidonohjauksen suunnittelusta. Ihan turhaa, kun hoidon ohjausta mä teen työkseni päivittäin. Nyt siitä vaan piti tehdä niin kauhean hieno ja teoreettinen. =/
COLTSFOOT Toivottavasti selkäkivut helpottais. Mun pitäis kans hommata varmaan tukivyö, kun öisinkin on tuntunut tuo iskias alkavan vaivata. =/ Mukavaa kuulla että sulle ainakin siitä on hyötyä.
Uusiakin oli tullut mukaan, ainakin HIPPUX ja PANDORA ainakin mulle uusia nimiä. TERVETULOA!! Jos jonkun unohdin, sorry!! =)
MASU-MAMMA ottaa sitten rauhallisemmin tästä lähtien. Nyt vaan malttia siellä muuttohommissa sitten!
IIDA-LINNEA siirtyi kans uusille kymmenille, mua vaan sen yhden kymmenen edellä. Mut hei, perässä tullaan! =)
GREETAS mä olen noita samoja juttuja miettinyt. Mulla nyt mahan kokoa lisää jo aiemmin hankitut vararenkaat... =/ Mutta tosi nopeesti hengästyttää ja tuntuu että siitä hengästyksestä palautuminen kestää aikansa. Mut lisääntynyt verimäärä selittää ainakin osan tästä. Ja painon kanssa mulla on suht sama tilanne, ehkä se pari kg on tullut raskauden alusta. Tuntuu ihan hirveelle, mutta kyllähän se vauva istukoineen ja kaikkineen siellä jo vähän alkaa painaa.
Eiköhän me ihan normaaleita olla. =)
HAN siellä ihmettelee Rumpalipoikaa. Voi miten ihanaa. Tuota odotellaan kovasti, että saa omaansa ihailla tippa linssissä.
MAKKARA toivottavasti akupunktioista ois apua ja synnytys lähtis käyntiin. SUPPAREITA!!!
NYT mä olen selvästi pariin otteeseen tuntenut Naksun muksaukset. Mutta ne on tosi hajanaisia vielä, mutta noista ei kyllä voi erehtyä. Siellä siis liikuskellaan. Ihana. Äiskän oma Naksukka.
Nyt on pakko nostaa jalat ylös ja huilailla soffalla, rankka matkustaminen Poriin ja takaisin on takana ja vielä koulussa istuminen siihen päälle. Ja huomenna sama vielä edessä. Sit on onneks vapaa viikonloppu! =)
Voikaahan paksusti kaikki ja suppareita niitä kovin jo kaipaaville!!
Jushka ja Naksu 20+0 todellakin!!
...Jushkalle ja Greetakselle. Mua hengästytti jossain vaiheessa ihan kauheesti pienenkin matkan käveleminen, ja esim portaiden nousu sai jo ihan silmissä sumenemaan. Kävi ilmi, että pahimmillaan tuo hengästyminen oli ollut silloin, jolloin tapahtui jyrkin repsahdus hempassa! Silloinhan se veri ei kuljeta happea tarpeeksi tjtn... Mutta toki se masu muutenkin painaa noita sisäelimiä ylöspäin mikä tekee myös hengästymistä...eli syitä voi olla monia.
Puuskuttaminen on mennyt ohi kun hemppakin vähän parempi ja vauva on jo aika kauan ollut tuolla tosi alhaalla...mutta nytpä hää painaakin sit rakkoa mikä tuo omat ongelmansa...auts auts auts :)
Makkara
Kyllä autolla liikkuminen on pitkästä aikaa ihanaa!!! Kun asuttiin " korvessa" ja ajoi töihin tunnin SUUNTAANSA joka päivä, alkoi typiä ainainen ratin takana istuminen. Nyt kun muutettiin ihmisten ilmoille ja olen kävellyt vajaa puoli vuotta töihin on aina luksusta kun saa auton alleen. *hihkuu innosta* Silloin jopa viitsii mennä ruokakauppaan ja ostaa muutakin kun yhden purkin maitoa ja leipäpaketin kun ei tartte kantaa kädet vääränä niitä pitkin ja poikin kyliä!
Makkara, olit saanut akupunktiota. Mielenkiintoista, mihin ne tökki niitä neuloja? Naaman? käsiin? selkään? SATTUKO SE? :/
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksia laittaneille! *vilkuttaa*
Jäin tuossa tuijottamaan " laatu ohjelmaa" eli dr.Philiä... Ja unohdin mitä kaikkee olin ajatellut kirjoittaa ja kommentoida muiden juttuja... UH, ei tuo pääkoppa jaksa pitää montaa asiaa yhtäaikaa sisällään. :/ ...dementia... Tai sitten se on vain tosiasia, että kun telkkarissa joku mainitsee sanan " seksi" kaikki muu katoaa mun päästä ja jäään suu auki tuijottamaan ruutua kuin jokin typerä ameba. :D
Ukko tosiaan tunturissa ja palaa vasta lauantaina. Nyt vielä päivällä selvis että kaikki yöpymis paikat on NIIIIIIIN korvessa että niissä ei edes puhelimet toimi! KIVA! Ei voi edes illalla hyvää yötä toivottaa! Noloa myöntää mutta sen jälkeen kun olemme yhteen muuttaneet (useampi vuosi sitten), niin olemme nukkuneet toisistamme erossa max. 10 yötä ja ne on kaikki pääsääntöisesti johtuneet minun työmatkoista. Ja silloin olemme illalla viimeiseksi aina puhuneet puhelimessa siten että molemmat on jo peiton alla... (joo joo, tiedän että on hieman noloa...) MUTTA nyt UKKO on reissussa ja minä yksin kotona ja ei puheyhteyttä!!! :O *huutaa äänetöntä pakokauhua* Orpo olo.. Joten tulen roikkumaan täällä siis lauantaihin asti kun en saa todennäköisesti mitään muutakaan aikaan.
Pandora ja Juustonaksu 10+2
Eilen oli neuvola, Iivari on kuulemma harvinaisen alhaalla. Mitähän toi sit tarkottaa, en tajunnut kysyä. Eikös sen alhaalla kuulukin olla? :D
Painoa oli tullut 700g. Hemppa laskenut taas ihan reilusti, oli 91. Verenpaine taas oli noussut ja siitä jo vähän huolestuivat kun oli 140/88. Muutenkin kun on ollut aika alhainen koko ajan ni nyt sit pompannu.
Neuvolan jälkeen kävin ostamassa katoksen tohon pinnasänkyyn. On se sit ihana!
Illalla päätettiin vielä miehen kanssa lähteä leffaan ja vietiin koirat äidilleni hoitoon yöks ni oltais saatu olla ihan kahestaan. Kun sit kotiin päin käveltiin bussi pysäkiltä, alkoi kamala kipu mahassa. Vasemmalle puolelle sattui niin ettei voinut puhua tai kävellä. Mies sit soitti taksin ja lähdettiin taas vierailulle kättärille. Käyrää ottivat vajaan tunnin ennen kuin lääkäri tuli, Iivarilla oli kaikki hyvin. Verikokeitakin ottivat. Kätilö joka siinä vieressä pyöri, ihmettteli et ku kone näytti et mua supisteli 8 kertaa sen vajaan tunnin aikana mut en ite tuntenu. Tosin, saattoi johtua siitä että mahaan sattui niin paljon et itkin siinä kun yrittivät vähän tutkia.
Lääkäri sit tuli ja tutki ultralla eikä onneks mitään poikkeavaa näkynyt. Laittoivat käyrän uudestaan pyörimään ja sain särkylääkepiikin, joka onneks auttoi sen verran että pystyi asentoa vähän muuttamaan. Yö siis vietettiin siellä. Supistuksia tuli jonkin verran ja muutaman tunsinkin. Aika tosi vahvaa se lääke oli ja koko ajan olis väsyttänyt mut en kuulemma saanut nukkua kun käyrää ottivat. Noin klo7 ottivat sen vasta pois ja tunnin sain nukuttua ennen kuin lääkäri tuli taas käymään. Verikokeissa ei ollut näkynyt mitään, nyt kuitenkin näytti et hemppa olis ollut 104. Jotenkin outoa et vajaassa vuorokaudessa se noin voi muuttua. Kipukin aamuun mennessä hävisi eikä sen syytä vieläkään tiedetä. Mut nyt kaikki on hyvin ja Iivari touhuaa masussa.
Makkaralle kovasti suppareita.
Vauvan saaneille onnittelut!!
Ja uudet, Tervetuloa :)
Nyt rupee taas selkää särkemään eli taidanpa poistua tästä...
Henna ja Iivari, 38+6
Kirjotin aamupäivällä HIRMU pitkän viestin, ja eiköhän sitten tällä kertaa tietokone tiltannu!!! Hitto, mikä näillä teknisillä vempaimilla on mua vastaan????????? Eilen se digiboxi juttu muuten...gröhöm..hieman noloa... Mutta meni siis kokonaisuudessaan näin:
Katoin siis 45min-ohjelmaa, ja klo 20.35 tööt --ei signaalia. Istuin 3min tekemättä mitään. Sitten tarkistin, ettei kissat ollu johdoissa enkä ite istunu minkään kaukosäätimen päällä. Eipä ei. No, hain boxin kaukosäätimen tietsikan vierestä, ja aloin rämppäämään sitä. Suljin ja avasin. Painoin kaikkia nappeja. Ei mitään. Kokeilin pelkkää TV:tä, en saanu sitäkään pelittämään. No, sitten luovutin. Mies tuli tasan tunnin päästä kotiin, ja kun " nyyhkin" sille tämän tarinan, niin hetken hymyili, meni sitten kattomaan johdot telkkarin takaa, ja yht' äkkiä lähti kävelemään olohuoneen perälle... Minä tietysti tässä vaiheessa hölmönä katoin, että mitäs nyt... No, meillä on siellä nojatuolien takan koiran peti, ja siellähän neiti järsi luuta niin tohkeissaan, että oli irrottanu jonkun johdon siitä vierestään seinästä... SIIS TÄH?! Enhän mä hölmö tajunnu, että niitä johtoja voi mennä täällä ympäri kämppää, tarkistin vaan, ettei ne kissat oo siellä TV:n takana johdoissa... :) Että sellasta. Ja tosiaan sitten jatkui sama tuuri tänään tän koneen kanssa... Ehkei pitäis vaan kirjottaa mitään pitkiä viestejä (tai sit pitäs muistaa kopioida), ettei tarvii pettyä ;)
Mutta siis, jätän nyt kommentoinnit vähän vähemmälle, kun en kaikkea jaksa kirjottaa. (Ja kerrankin, kun olin taas kaikille jaksanut jotakin kommentoida *nyyh*)
LEENIS, meitä siis yhdistää myös hapankorppu-himo, ja kuuluikos Hippux samaan porukkaan? :) Just eilen illalla tein kans ison pinon niitä ja kyytipojaks kaakaota, nam!!! Ja kyllä musta ainakin tuntuu, että kylkeä vaihtaessa vauvakin muljahtaa sinne alas :)
MAMMIKSELLE tosiaan voimia niiden turvotuksien kanssa. Ite mietin kans aamuyöllä pissalla käydessä, että jos en paremmin tietäis, luulisin sormien olevan murtunu, kun on niin kova kipu eivätkä taivu. Onneks mulla vaan se helpottaa melko pian heräämisen jälkeen, etenkin jos väkisin vähän niitä " jumppaa" . Ja hölmö kysymys... Mitä se LOL tarkottaa..? *nolotus*
COLTSFOOTIN sisko se tosiaan on samanlainen kuin omani! :) Mut hei ajattele, kyllä pottaa tarviit ehkä kuitenkin nopeammin kuin luistimia...hih... Oma siskoni todella koitti niitäkin jo tyrkyttää! =D
PANDORA, olipa teillä aamulla kylmä! Hui! Mutta tuli siitä kelkkasafarista mieleen, että oispa ihana päästä kelkkailemaan... Ei tosin noin kylmällä... Meillä on ollu koko päivän n. 4-6 astetta vaan pakkasta.
GREETAS, mulla sykkeet on aina neuvolassa ollu 140-160, ja poika tulossa, joten eipä niistä tosiaan aina voi sanoa :) Ja SF-mitta oli 19+1 viikoilla 18 ja heti seuraavalla kerralla jo 25 (rv23+1). Eli melkoinen pomppaus. Mutta on siitä sitten kyllä tasoittunu hienosti, ja mennyt koko ajan siinä yläkäyrän alla.
Kiva kuulla HANIN ja Rumpalin arjesta siellä! Kohta sitä sitten pääsee omaakin pientä tippa silmässä katselemaan... :)
JUSHKALLE onnittelut parista kympistä! :) Niin se aika vaan vierähtää... Vaikkei tosin itestä oo hetkeen siltä tuntunu...
HENNALLA oli ikävä kipukohtaus :( Onneks meni sit lopulta ohi. Mullekin on muutaman kerran tullu samanlaisia, mutta ne menee tosi nopeesti ohi. Ehkä se vaan on sit jotain asiaan kuuluvaa?
Mutta nyt taidan lopetella. Omaan napaan ei kummempia kuulu. Kaikki on OK, ja sain viime yönä pitkästä aikaa nukuttua TOSI hyvin. Huomenna pitäis sitten pikkasen siivota (mies saa kyllä edelleen hoitaa imuroinnin...), kun mun vanhemmat tulee lauantaina kyläilemään tänne päin --asuvat melkein 500km päässä, ja viipyvät nyt noin viikon. Oiskin kiva, jos Eemeli tajuais lähtee jo tulemaan, että mummo ja ukki ehtisivät nähdä hänet... No, tulevethan kyllä sitten ristiäisiin, mutta kuitenkin. Oishan se kiva. :)
Pi-Ki ja Eemeli 39+3
Katsotaan, josko nyt tää tän lähettäis...
Minä jolla ei ole elämää kun mies on poissa.... :( Kytistän koko ajan täällä taustalla!
Henna, kuulosti ikävältä episodilta tuo kipukohtaus. Ei enää leffareissuja jos pelkkä " etukäteis" jänskätys laukaiseen tuollaiset olot!!!!
Piki, lol on lyhenne " laughing out loud" -fraasista, eli nauraa ääneen. Eihän noita voi tietää jos ei joku kerro... :)
Nyt taas hipsin takavasemmalle hetkeksi... ja hyökin sieltä sitten kommentoimaan kaikkea, halusitte tai ette! ;)
ERITTÄIN TYLSISTYNYT,
Pandora
aika ärhäkältä kuulosti tuo Hennan kipuilu! Inhottavaa! Mutta onneksi vauvalla kaikki hyvin :) Tuohon hempan vaihteluun voi ilmeisesti vaikuttaa monikin juttu - käsien lämpötilan vaihtelu, syömiset/juomiset... Joku tuosta just jossain palstalla puhui, en muista missä.
Pandora - niitä neuloja laitettiin muutama sääriin ja peukaloiden juureen. Ja minä oon ihan valtavan piikkikammoinen, mutta noita ei kyllä olis tarvinnu jännitellä! Eli tuntui sen verran ku hyttysen pisto, jos sitäkään. Olihan se inhottavaa silti, kun tiesi että kropassa sojottaa jotain neuloja...mut kyllä siinä ihan hyvin pystyi silti rentoutumaan ja sen jälkeen oli ihanan levollinen fiilis.
Mammis - ootko sä kokeillu sitä lymfaa turvotukseen? (voipi olla et olet...voi olla et oon unohtanut...) Mun pari ystävää on saaneet siitä oivan avun raskausajan turvotukseen.
Voi kun nuo teidän digijutut kuulostaa niiiiin tutuilta! Ja oliko se Leenis, joka yks päivä manas sitä " all-in-one -säädintä" ?! Meillä on se penteleen kapistus ollut nyt noin kuukauden, ja voin sanoa, että ihan just kohta se lentää ikkunasta ulos!!
Niin joo Han oli käynyt moikkaamassa! Kiva! Kuulostaa aika kadehdittavan mukavalta tuo arki Rumpalin kanssa...hitsi sentään kun pääsis kans hakemaan oman toukan kotiin!!
Makkara
Pitkästä aikaa vähän galluppia (toisesta pinosta urkittu aiheet kylläkin...)....saa Pandorakin jotain tekemistä :))
Listatkaas omia hyviä ja huonoja puolia! Molempia kolme kappaletta!
Makkara
Yökukkujat on jättäneet palstailun vähemmälle! :) Hämmennyn edelleen kun ei palstaa ole vielä tähän aikaan!
Puuro masussa ja nyt alan pakertaa esseitä. Plaah. Tulkaahan moikkaamaan tänne nyt äkkiä niin saan hyvän tekosyyn pitää taukoja kirjoittamisesta!
Leenis & jr 32+2