Laihduttaminen juoksumatolla kävelemällä
Onko mahdollista? Kokemuksia? Muutama kilo pitäisi saada pois.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kävelen yleensä 30 min päivä, siis joka pvä. Kilo viikossa on lähtenyt
Aika paljon saa olla nestettä kehossa, että noin vähäisellä liikunnalla tippuu kilo viikossa.
Kyse oli matolla kävelystä.
No ihan sama missä sä kävelet niin tuo sama pätee silti. Kilo viikossa pelkällä lyhyellä kävelymatkalla päivässä, kertoo siitä että kehossa on runsaasti nestekertymää, joka liikkumisen myötä poistuu. Rasvaa ei 30min kävelyssä juurikaan pala ellet vedä todella kovilla vastuksilla niin että hengästyt ja hikoilet kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilemallahan sen näet, onko mahdollista. Ei täällä mitään ennustajaeukkoja olla.
Niin. Ei tarvitse ennustaa, jos on kokemusta asiasta. Kysyin tässä kokemuksia.
Ihmiset ovat erilaisia. Jos minä olen laihtunut kuukaudessa 3 kiloa, se ei tarkoita että sinulle tapahtuu samoin.
Tämä on nyt ehkä epäolennainen kysymys, mutta miksi tarvitset juoksumaton? Lenkkarit jalkaan ja kävelemään vaan. Paljon vaivattomampaa, saa raitista ilmaa, eikä kulu sähköä, ja on ekologista. Voit saada hyötyliikuntaa kävelemällä töihin, bussipysäkille tai vaikkapa kauppaan. Liikunta tapahtuu silloin huomaamatta osana arkea.
Riippuu paljon lähtötilanteesta. Jos on pilannut aineenvaihduntansa, liikunta edistää sen normalisoitumista yhdessä oikeanlaisen ruokavalion kanssa ja samalla painokin putoaa. Etenkin jos on reippaasti mistä pudottaa. Jos taasen on normaalipainoinen ja ruokailut kunnossa, eipä joku kävelymatto tilannetta miksikään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt ehkä epäolennainen kysymys, mutta miksi tarvitset juoksumaton? Lenkkarit jalkaan ja kävelemään vaan. Paljon vaivattomampaa, saa raitista ilmaa, eikä kulu sähköä, ja on ekologista. Voit saada hyötyliikuntaa kävelemällä töihin, bussipysäkille tai vaikkapa kauppaan. Liikunta tapahtuu silloin huomaamatta osana arkea.
Siksi, että mulla on juoksumatto ja esim. tällä hetkellä sataa kaatamalla. Harrastan myös metsässä kävelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkasta nyt aluksi ruokavalio.
Kunto ei nouse, vaikka mitä söisi. Kysyin, voiko juoksumatolla kävelemällä laihtua. Mietin, että miten paljon pitäisi kävellä.
Kunnon kohottaminen ja laihduttaminen ovat kaksi eri asiaa. Kumpaa nyt haluat tehdä?
Kysyin, voiko juoksumatolla kävelemällä laihtua. En tarvitse muita laihdutusvinkkejä, kiitos. Tiedän, että yleensä ruokavaliolla laihditetaan. Haluaisin tietää, onko joku laihtunut niin, että on vain aloittanut tuollaisen kuntoilun, ja paljonko on tippunut ja missä ajassa. Mainoksiahan on vaikka kuinka paljon, että näin on käynyt.
Olet jo saanut montakin vastausta kysymykseesi.
Ruokailut kuntoon. Kävely on sen jälkeen erinomainen lisä kyllä ja kunhan kunto kohenee, kannattaa ottaa mukaan jotain hiittityyppistä treeniä, jossa myös lihakset vahvistuvat.
Ap on se trollityyppi, jolle ei kelpaa oikeat vastaukset vaan haluaa vain pelkistetyn kyllä tai ei vastauksen. Ei halua keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Ruokailut kuntoon. Kävely on sen jälkeen erinomainen lisä kyllä ja kunhan kunto kohenee, kannattaa ottaa mukaan jotain hiittityyppistä treeniä, jossa myös lihakset vahvistuvat.
Juu. En ole ylipainoinen ja käyn salilla kolmesti viikossa. Ajattelin vaan kysyä kokemuksia, jos joku olisi saanut juoksumatolla kävelemällä painoa pois. Siis oikeasti, kun mainoksia on paljon, että joku on laihduttanut siten vaikka kuinka paljon. Tarve olisi saada kesään mennessä esim. 3 kg pois. Olen keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. En ole ylipainoinen ja käyn salilla kolmesti viikossa. Ajattelin vaan kysyä kokemuksia, jos joku olisi saanut juoksumatolla kävelemällä painoa pois. Siis oikeasti, kun mainoksia on paljon, että joku on laihduttanut siten vaikka kuinka paljon. Tarve olisi saada kesään mennessä esim. 3 kg pois. Olen keski-ikäinen.
Ei kannata uskoa ihan kaikkea, mitä siellä ostostv:llä sanotaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No väkisinhän sitä painoa tippuu, jos 150kg painava sohvaperuna aloittaa säännöllisen liikunnan. Normaalipainoisella liikuntaa harrastavalla luonnollisestikaan paino ei tipu samalla tavalla.
P.S. Miksi edes haluat laihduttaa, jos ei ole ylipainoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No väkisinhän sitä painoa tippuu, jos 150kg painava sohvaperuna aloittaa säännöllisen liikunnan. Normaalipainoisella liikuntaa harrastavalla luonnollisestikaan paino ei tipu samalla tavalla.
Saahan sitä haluta ne viimeisetkin kilot pois, jos ei koe oloaan hyväksi omassa kropassaan. Minä esim. en koe tätä mun nykyistä 61kg painoa hyväksi, vaan tahdon painaa suunnilleen 59kg. Se tuntuu itselleni hyvältä painolta. Eli vaivaiset 2kg olisi tiristettävää, mikä on yllättävän hankalaa kun ei sitä ylipainoa tosiaan ole ja harrastan lisäksi aika paljon salia ja muuta kuntoilua.
Noin 15 tunnin kävely reippaasti sykettä nostamalla kuluttaa noin yhden kilon verran laardia. Eli tunti päivässä, niin menee aikaa pari viikkoa. Olisi hyvä mahdollisuus pudottaa painoa tuolla 2kg/kk, ellet sitten syö illalla kulutettuja kaloreita takaisin. Ruoka-annoksia hieman pienentämällä voit saada toiset 2kg/kk pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vaikeaa kun jäkittää vain liikunnassa eikä tarjua tarkistaa ruokavaliotaan. 2kg pudotus on varsin helppo toteuttaa ilman, että muuttaa yhtään liikkumistottumuksiaan. Pelkkä ruokavaliomuutos riittää siihen.
Pari kiloa nyt lähtee pelkästään sillä, että käy aamulla paskalla. Ihme sekoilua.
Jos ei yhtään lisää syömistä ja alkaa kävellä, niin kyllähän se käveleminen kuluttaa energiaa. Mutta usein kyllä käy niin, että liikunnan lisääminen lisää ruokahalua ja tulee syötyä huomaamatta vähän enemmän kuin ennen, jolloin ei sitten laihdukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos hävittää sohvan ja katsoo telkkaria juoksumatolla kävellen, saa parhaimman hyödyn irti. Jos kävelee tunnin päivässä ja loput 23 tuntia vuorokaudessa menee joko maaten tai istuen, aineenvaihdunta pysyy tunnin kävelylenkistä huolimatta matalalla tasolla.
Kyllä voi, kulutat vain enemmän kuin mitä syöt.. 😊
Jos kulutat enemmän kuin syöt niin laihdut.