Voiko uskovien ylöstempaus tapahtua jo tänä syksynä?
Jeesus tempaa uskovat viimeistään v 2028, mutta koska laittomuuden lapsi paavi on jo ilmestynyt ja julistanut jo kaikki uskonnot tieksi taivaaseen viime viikolla niin tempaus voi tapahtua tänä syksynä
suuria pasuunoita puhalletaan perjantaina 11.10 Yom Kippur
ja lehtimajajuhlilla 16-26.10
tempaus tulee suuren pasuunan soidessa
2 tess 2
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
1 kor 15
51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
Kommentit (269)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä profetia. Kaikki merkit eivät ole vielä täyttyneet.
Eivätkä täyty. Meillähän on asiat maailmassa paremmin kuin koskaan. Maanjäristykset eivät ole lisääntyneet. Ihmiset elävät pidempään ja lääketiede on kehittynyt. Nälänhätää suurempi ongelma on liikalihavuus ym. Tilastot eivät tue uskovien puheita viimeisistä päivistä. Miksi Jeesus ei osannut ennustaa mitään nykyaikaa koskevaa? Kaikki ennustukset kertoivat vain hänen omasta ajastaan.
Ihmisillä on taipumus nähdä aina oma elinaikansa jotenkin erityisenä tai lähellä loppua olevana.
Maanjäristykset tosin ovat lisääntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomi ei tunnusta Palestiinaa?
Ymmärtääkseni tämä asia liittyy jotenkin kahden valtion malliin, jota toiset ajavat ja toiset vastustavat. Tähän liittyy uskonnollinen aspekti, vastustajat uskovat kahden valtion mallin olevan Raamatun vastainen.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tapahtuu mahdollisimman pian ja koskee kaikkia uskontoja, niin saadaan rauha päälle maan.
TÄMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylöstempaus voi tapahtua mikä hetki tahansa.
Kaikki sukupolvet (ainakin herätysliikkeissä) ovat aina uskoneet, että se tempaus tapahtuu juuri heidän elinpäivinään. Taustalla lienee käsitys jostakin omasta erinomaisuudesta ja erikoislaatuisuudesta ja tärkeydestä. Siis eräänlainen narsismi.
Voipi kuitenkin olla niin, että meidän(kään) aikanamme ei tapahdu mitään erikoisempaa ja että me emme ole sen erityisempiä kuin edellisetkään kristittyjen sukupolvet. Joten jäitä hatttuun! Pois itsekeskeisyys ja sinne vain sinne jonon jatkoks muistojen unholaan.
Jokaisella uskovalla on lupa odottaa Jeesuksen saapumista omana aikanaan. Niin teki jo apostoli Paavalikin.
Vierailija kirjoitti:
Surettaa ajatella koiria jotka hätääntyy kun omistaja katoaa kesken lenkin. Muitakin eläimiä,kuka niistä huolehtii? Jos ovat talossa lukkojen takana .
Ehkä koirat pääsevät koirien taivaaseen. Raamatussahan kehotetaan kertomaan evankeliumia kaikille luoduille.
Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Mark. 16:15
Ja lopussa kaikki luodut tulevat ylistämään Herraa!
Herra, sinua ylistäkööt kaikki luotusi, uskolliset palvelijasi kiittäkööt sinua! Ps. 145:10
Jopa puut.
Ja kaikki metsän puut tietävät silloin: minä olen Herra. Minä alennan korkean puun ja korotan matalan, minä kuivatan vihannan puun ja teen kuivasta tuoreen ja vihannan. Minä, Herra, olen puhunut tämän, ja tämän minä teen." Hes. 17:24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sukupolvet (ainakin herätysliikkeissä) ovat aina uskoneet, että se tempaus tapahtuu juuri heidän elinpäivinään. Taustalla lienee käsitys jostakin omasta erinomaisuudesta ja erikoislaatuisuudesta ja tärkeydestä. Siis eräänlainen narsismi.
Voipi kuitenkin olla niin, että meidän(kään) aikanamme ei tapahdu mitään erikoisempaa ja että me emme ole sen erityisempiä kuin edellisetkään kristittyjen sukupolvet. Joten jäitä hatttuun! Pois itsekeskeisyys ja sinne vain sinne jonon jatkoks muistojen unholaan.
Jokaisella uskovalla on lupa odottaa Jeesuksen saapumista omana aikanaan. Niin teki jo apostoli Paavalikin.
On toki lupa, mutta on aika narsistista todella olettaa, että tapahtuisi juuri omana aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surettaa ajatella koiria jotka hätääntyy kun omistaja katoaa kesken lenkin. Muitakin eläimiä,kuka niistä huolehtii? Jos ovat talossa lukkojen takana .
Ehkä koirat pääsevät koirien taivaaseen. Raamatussahan kehotetaan kertomaan evankeliumia kaikille luoduille.
Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Mark. 16:15
Herra, sinua ylistäkööt kaikki luotusi, uskolliset palvelijasi kiittäkööt sinua! Ps. 145:10
Jopa puut.
Ja kaikki metsän puut tietävät silloin: minä olen Herra. Minä alennan korkean puun ja korotan matalan, minä kuivatan vihannan puun ja teen kuivasta tuoreen ja vihannan. Minä, Herra, olen puhunut tämän, ja tä
Psalmi 148 kertoo myös tästä.
Ylistäkää Herraa, taivas ja maa!
Halleluja! Ylistäkää Herraa, te jotka olette taivaassa, ylistäkää häntä korkeuksissa!
Ylistäkää häntä, te hänen enkelinsä, ylistäkää häntä, kaikki taivaan joukot!
Ylistäkää häntä, aurinko ja kuu, ylistäkää häntä, kirkkaat tähdet! Ylistäkää häntä, korkeimmat taivaat ja taivaankantta kattavat vedet!
Ylistäkööt nämä kaikki Herran nimeä, sillä hän on ne käskyllään luonut.
Hän pani ne paikoilleen ainiaaksi, hän sääti niille järkkymättömät lait.
Ylistäkää Herraa, te jotka olette maan päällä, ylistäkää, syvyydet ja meren pedot!
Ylistäkää, tuli ja rakeet, lumi ja usva, ylistä, myrskytuuli, hänen käskyläisensä!
Ylistäkää, vuoret ja kukkulat, hedelmäpuut ja setrit,
villipedot ja karja, maan matelijat ja taivaan linnut!
Ylistäkää Herraa, kuninkaat ja kansat, ruhtinaat ja kaikki maan mahtimiehet,
nuorukaiset ja neidot, vanhat ja nuoret!
Ylistäkööt nämä kaikki Herran nimeä, sillä hänen nimensä yksin on ylhäinen, hänen mahtinsa ulottuu yli taivaan ja maan.
Herra on antanut kansalleen uuden voiman. Häntä ylistävät kaikki hänen palvelijansa, Israelin kansa, joka saa olla lähellä häntä. Halleluja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki lupa, mutta on aika narsistista todella ole
Ainakaan mitään päivämääriä tai vuosilukuja ei pitäisi antaa. Raamatussa sanotaan, ettei kukaan tiedä sitä hetkeä. Jos joku ihminen väittää tietävänsä, niin se paljastaa, että se ihminen ei ole Jumalan lähettämä tahi Jumalan asialla. Sellaista ihmistä ei kannata sen enempää kuunnella. Sellainen on eksyttäjä.
Matt. 25:13
Mark. 13:33
Luuk. 12:40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se välttämättä kaikilla johdu narsismista, jotkut myös kokevat, että heidän uskonsa on niin väkevä, että toivo tempauksesta muuttuu konkreettiseksi uskoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se välttämättä kaikilla johdu narsismista, jotkut myös kokevat, että heidän uskonsa on niin väkevä, että toivo tempauksesta muuttuu konkreettiseksi uskoksi.
On niitä väkevästi uskovia ollut meitä ennenkin. Ajattelepa vaikka alkuseurakunnan marttyyrejä, näitä veritodistajia, jotka eivät luopuneet uskostaan Jumalaan, vaikka he tiestivät että heidät tultaisiin surmaamaan sen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa puut.
Ja kaikki metsän puut tietävät silloin: minä olen Herra. Minä alennan korkean puun ja korotan matalan, minä kuivatan vihannan puun ja teen kuivasta tuoreen ja
Ja kuten Pyhä Fransiskus Assisilainen kirjoitti v.1224.
Kaikkein korkein, kaikkivaltias, hyvä Herra,
Olkoon ylistys, kirkkaus, kunnia ja kaikki siunaus Teidän.
Yksin Teille ne kuuluvat, kaikkein Korkein,
Yksikään ihminen ei ole kelvollinen Teidän nimeänne lausumaan.
Ylistys Teille, Herrani, kaikista Teidän luoduistanne,
Erityisesti kunnianarvoisalle veljelleni auringolle,
Joka valaisee päivän, ja jonka kautta Te kirkkauden annatte;
Hän on kaunis ja säihkyvä suuressa loistossaan;
Teidän, kaikkein Korkeimman kuvana.
Olkaa ylistetty, Herrani, sisar kuusta ja tähdistä,
Olette luonut ne kirkkaiksi, kalliiksi ja kauniiksi.
Olkaa ylistetty, Herrani, veli tuulesta
Ja ilmasta ja pilvistä ja kauniista ja kaikenlaisesta säästä,
Jolla Te annatte luoduillenne ravinnon.
Olkaa ylistetty, Herrani, sisar vedestä,
Joka on suuresti avulias, nöyrä, arvokas ja puhdas.
Olkaa ylistetty, Herrani, veli tulesta,
Jolla Te valaisette pimeyden,
Hän on oikeudenmukainen, iloinen, mahtava ja voimakas.
Olkaa ylistetty, Herrani, sisarestamme, äiti maasta,
Joka elättää ja ylläpitää meitä
Ja tarjoaa monia hedelmiä, kirkkaanvärisiä kukkia ja ruohon.
Ylistetty olkoon Herrani niistä, jotka Teidän rakkaudellanne antavat anteeksi
Ja heikkoudessa ja koettelemuksissa kestävät.
Siunatut ne, jotka rauhassa jatkavat,
sillä Te, kaikkein Korkein, tulette kruunamaan heidät.
Ylistetty olkoon Herrani siskostamme, ruumiillisesta kuolemasta,
Jota ei elävä ihminen voi paeta.
Murhe niille, jotka kuolevat kuolemansynnissä;
Siunatut olkoon ne jotka ovat silloin Teidän kaikkein pyhimmässä tahdossanne,
Sillä toinen kuolema ei vahingoita heitä.
Ylistäkää ja siunatkaa Herraani, kiittäkää Häntä,
Ja olkaa Hänen alamaisensa suurella nöyryydellä.
Raamatullinen tempaus tarkoittaa : kun seurakunnan,pelastettujen luku on täysi, tapahtuu uskovien ylöstempaus.
Saadaan uusi puettu keho silmänräpäyksessä. Kristus noutaa omansa pilviin ensin tuomioistuimelle,jossa saa ansionsa mukaan. Sen jälkeen alkaa taivaalliset häät, jossa seurakuntamorsian ja Kristus ylkä juhlii 7v.
Ajankohta : tapahtuu kun evankeliumi on julistettu kaikelle kansalle, sitten tulee aikakauden loppu.
Tempasen hihhuleita pataan. Paitsi jos on hyvän näköinen gimuli tempasen temput.
Vierailija kirjoitti:
No maailmanloppua nyt on yritetty veikata jo varmaan tuhannesti.
Muutaman miljardin vuotta kun veikkailee niin lopulta osuu kohdilleen maapallon osalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule mitään ylöstempausta.
Tulet vielä yllättymään.
Itse osallistun alastempaukseen. Se tulee jo huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Ei olla vielä ilmestyskirjan tapahtumissa.Tähän asti ovat kaikki Raamatun ennusteet toteutuneet, joten vaikuttaa siltä että olemme tosiaan juuri ilmestyskirjan edeltävisssä tapahtumissa, mutta emme voi tietää kuinka pitkään tämä vaihe tulee kestämään.
Ollaanpas jo ilm 3. Seuraavaksi Ilm 4:1 ...Nouse ylös tänne!"
Eikä sen jälkeen seurakunnasta puhuta enää sanaakaan.