Voiko uskovien ylöstempaus tapahtua jo tänä syksynä?
Jeesus tempaa uskovat viimeistään v 2028, mutta koska laittomuuden lapsi paavi on jo ilmestynyt ja julistanut jo kaikki uskonnot tieksi taivaaseen viime viikolla niin tempaus voi tapahtua tänä syksynä
suuria pasuunoita puhalletaan perjantaina 11.10 Yom Kippur
ja lehtimajajuhlilla 16-26.10
tempaus tulee suuren pasuunan soidessa
2 tess 2
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
1 kor 15
51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
Kommentit (269)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtunut tässä kaikessa tapakristillisyydessä ja lähimmäisen rakkauden toitotuksessa että kristinusko on tosiaan maailmanlopun kultti
Kristinusko = totuus. Tietäjät sen tietää, se ei ole enää pelkkää uskoa, vaan jo tietoa, koska oikeastaan kaikki Raamatun profetiat ovat jo toteutuneet ja tempaus tulee tapahtumaan aivan lähiaikoina.
Heti kun viimeinen pakana pelastuu ja tulee sisään Valtakuntaan, Jeesus noutaa omansa pois pahuutta näkemättä ja kokematta.
Profetiat on jälkikäteen kirjoitettuja juttuja. Kai sä ymmärrät ettei TV7 ja uskovien puheet riitä ainoaksi tietolähteeksi?
Profeetta Jesaja oli suuri profeetta, joka ennusti messiaan tulemisen, hän eli 740-700 eaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse osallistun alastempaukseen. Se tulee jo huomenna.
Kannattaa tempaista hihhulilta housut alas. Ainoa tempaus mitä on tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Nyt kannattaa lahjoittaa kaikki omaisuus pois ja mennä johonkin maakuoppaan odottamaan.
itse aion lentää Suomesta pakoon tulevaa sotaa ja tuhlata kaikki lainarahani Espanjassa tai Vietnamissa.
Hyvä idea. Itse nostan kymppitonnin lainan ja ryyppään niillä rahoilla niin kauan kuin ehdin.
Voi kuule kympillä ei Suomessa ryyppää kuin hyvin säästeliäästi yhden vuoden. Käytä rahasi johonkin parempaan
Tilaa viinat ulkomailta niin ryyppää kahta kauemmin.
"Sinäkään et näköjään ymmärrä Raamatusta hölkäsen pöläystäkään, luet kun piru Raamattua, ymmärtämättä piiruakaan mistään mitään"
No kun noin nätisti haastat riitaa niin kyllä minäkin olen raamattuni lukenut. Kun piruja toivoit niin raamattuhan kertoo että piru on yksi jumalista ja kykenee tekemään asioita johon jeesus ei kykene.
Jumalia on monta
Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa Elohim, sekä Jumala puhuu usein monikossa (menkäämme). Lisäksi
myös Saatana on tämän maailman jumala (2. Kor. 4:4).
1. Sam. 16:14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. (Siis ei yksin Saatana lähetä pahoja demoneja ihmisiin.)
Vääräuskoiset pitää tappaa?
Koraanin pahimmat kohdat ovat usein Raamatusta.
5. Moos. 13:13-16 Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.
Jumala ei ole kaikkitietävä eikä kaikkivaltias mutta Saatana on
Vanhan testamentin monessa kohdassa kerrotaan, miten Jumala on kaikkivoipa ja kaikkinäkevä muttei pysty useisiin asioihin eikä näe useita asioita. Uudesta Testamentista asialle löytyy selitys?
2. Tess. 2:9 (Paavali) Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
2. Tim. 2:26 (Paavali) Paholainen voi vallata meidät milloin tahansa.
Nämä tosiasiat voit ihan itse tarkistaa raamatusta, tosin vuoden 1992 käännöksestä on muokattu näitä aikaisempien, eli aidoimpien raamattujen tekstejä pois ja korvattu uusilla versioilla.
1933/38-käännös on tarkkempi käännös.
Sinun on täysin turhaa väitellä minun kanssani näistä asioista , sillä luen raamattua kuin mitä tahansa muutakin ihmisen kirjoittamaa teosta ja perustan kaiken kirjoitettuhin teksteihin ilman pienintäkään uskonnollista hurmosta. Puhtaasti pelkkiin faktoihin.
De Facto.
Ps.
Vuoden 1992 käännös on sensuroinut tämänkin: Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Tämä ei vastaa alkutekstiä eikä muunkielisiä käännöksiä, esimerkiksi Youngin: If any one doth come unto me, and doth not hate his own father, and mother, and wife, and children, and brothers, and sisters, and yet even his own life, he is not able to be my disciple.
Eli sinä ystäväni et voi olla jumalan asialla. Jos et itseäsi ja läheisiäsi vihaa.
De Facto
Siis ylöstempauksen sijaan lienee syytä puhua alastempauksesta.
Oho kato, taas yksi hihhuleiden "ennustus". Maailmanloppu #6710984, ja "ylöstempaus" #34974. Mut hei kamoon, ehkä nyt! Tai jos ei, niin ehkä ens vuonna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtunut tässä kaikessa tapakristillisyydessä ja lähimmäisen rakkauden toitotuksessa että kristinusko on tosiaan maailmanlopun kultti
Kristinusko = totuus. Tietäjät sen tietää, se ei ole enää pelkkää uskoa, vaan jo tietoa, koska oikeastaan kaikki Raamatun profetiat ovat jo toteutuneet ja tempaus tulee tapahtumaan aivan lähiaikoina.
Heti kun viimeinen pakana pelastuu ja tulee sisään Valtakuntaan, Jeesus noutaa omansa pois pahuutta näkemättä ja kokematta.
Profetiat on jälkikäteen kirjoitettuja juttuja. Kai sä ymmärrät ettei TV7 ja uskovien puheet riitä ainoaksi tietolähteeksi?
Profeetta Jesaja oli suuri profeetta, joka ennusti messiaan tulemisen, hän eli 740-700 eaa.
Sari vai?
Vierailija kirjoitti:
Suomen evankelisluterilaisen kirkon opillisiin käsityksiin ei kuulu ajatus ylöstempaamisesta.
Mitä mielestäsi Raamattu puhuu ylöstempaamisesta?
"Ylöstempaus" tarkoittaa evankeliumin julistajien (Jumalan palvelijoiden) sanan noustamista (ylentämistä) Jumalan sanan rinnalle, eli sanan kunnioittamista / kuulemista.
Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".
"Muistakaa, mitä teille sanoin: ei palvelija ole herraansa suurempi. Jos minua on vainottu, vainotaan teitäkin. Jos minun sanaani on kuultu, kuullaan myös teidän sanaanne.
Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa.
Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
Paavalihan kertoo toisessa korintolaiskirjeessä, miten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen, eli Paavali uskoi evankeliumin. Paavalin kirjeiden uskotaan olevan 50 luvulta. jkr.
Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen.
Onhan Paavalin sana nykyään korotettu jo Jumalan sanan rinnalle. Tämä tapahtui jo Roomalaisten vallattua Jerusalemin vuonna 70 jkr.
Ylöstempaus tapahtuu sitten kun Suomi voittaa jalkapallon maailmanmestaruuden.
Näin on kirjoitettu.
Tässä keskustelussa on varmaan nekin jotka itki ylös tempaus teemapuisto keskustelun pois. Perin ikäviä sellaiset ihmiset joilla ei ole huumorin tajua.
Tempaaminen kuulostaa aivan siltä kuin tuuli nostaisi ihmiskehon taivaalle.
Riippuliitäjästä voinee puhua myös temmattuna aikakin arkikielessä.
Vierailija kirjoitti:
Tempaaminen kuulostaa aivan siltä kuin tuuli nostaisi ihmiskehon taivaalle.
Riippuliitäjästä voinee puhua myös temmattuna aikakin arkikielessä.
Jumalan tuuli nostaakin taivaallisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä aprikoinneista tulee mieleen että jotkut uskovat ikään kuin toivovat sydämensä pohjasta tällaista tempausta. Miksi? Onko elämänne kaikkien kieltäytymisten, uutteran hyvänteon ja käännytystyön johdosta niin raskasta ja tavallaan vastenmielistä, että toivotte jo pääsevänne pois ja/tai saavanne ansaitun palkinnon tästä kaikesta?
Mikäs uskova se olisi jos ei haluaisi päästä taivaaseen ja Jeesusta tapaamaan pikimmiten?
Kyllähän täällä keskiluokkaisena perusterveenä länsimaalaisena ihan mukavasti menee pallon päälläkin, mutta ei mitään verrattuna tulevaan.
Mutta mistä tämä kiire ja ennustaminen? Miksi maapallo on mielestäsi luotu? Sen odottamista varten että täältä temmataan pois parempiosaisten joukossa?
Vierailija kirjoitti:
"Sinäkään et näköjään ymmärrä Raamatusta hölkäsen pöläystäkään, luet kun piru Raamattua, ymmärtämättä piiruakaan mistään mitään"
No kun noin nätisti haastat riitaa niin kyllä minäkin olen raamattuni lukenut. Kun piruja toivoit niin raamattuhan kertoo että piru on yksi jumalista ja kykenee tekemään asioita johon jeesus ei kykene.
Jumalia on monta
Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa Elohim, sekä Jumala puhuu usein monikossa (menkäämme). Lisäksi
1. Sam. 16:14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. (Siis ei yksin Saatana lähetä pahoja demoneja ihmisiin.)
5. Moos. 13:13-16 Jos saatt
2. Tess 2:9 menee näin:
Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä.
Jatkuu seuraavasti: Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät. Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.
Ei sanaakaan saatanan kaikkitietävyydestä siis. En siis usko muitakaan lainauksiasi.
Vierailija kirjoitti:
Jumalia on monta
5. Moos. 13:13-16 Jos saa
Ei tuo elohim tarkoita, että Jumalia olisi ollut monta. Se on sellainen majesteetillinen puhetapa, jota maallisetkin hallitsijatkin käyttävät itsestään. Esim Englannin kuningatar Elisabet II käytti itsestään puhuessan muotoa "We are" viitaten tuohon monarkiaan instituuttina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen evankelisluterilaisen kirkon opillisiin käsityksiin ei kuulu ajatus ylöstempaamisesta.
Mitä mielestäsi Raamattu puhuu ylöstempaamisesta?
Olen eri vastaaja, mutta Raamattu puhuu ylöstempaamisesta esim näin:
Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina.
Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.
1.Tess. 4:16-17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalia on monta
Koraanin pahimmat kohdat ovat use
Siis täh? Tuo kohta 2. Kor. 4:4 menee näin:
Tarkoitan niitä, joiden mielen tämän maailman jumala on sokaissut, niin että he epäuskossaan eivät näe Kristuksen evankeliumin kirkkaudesta säteilevää valoa, Kristuksen, joka on Jumalan kuva.
eli ei siinä sanota,että saatana olisi tämän maailman jumala. Miksi sä syötät valheita ihmisille?
Voi kuule kympillä ei Suomessa ryyppää kuin hyvin säästeliäästi yhden vuoden. Käytä rahasi johonkin parempaan