Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et halua postittaa Tori.fi tai FB kirpparilla?

Vierailija
08.10.2024 |

Olen muutamasta vaatteesta nyt kysynyt että "Hei, voisin ostaa jos onnistuu postitus, maksan lisäksi myös postikulut."

Mitään vastausta ei saa, vaikka näkee että viestit on luettu. Vois sitä ihan edes vastata että sori, postitus ei käy. En mä siitä suuttuisi.

Ymmärrän että jotain särkyviä tai isoja tavaroita on hankala lähettää, mutta esim perus vaatteet? Takin voi kääriä vaikka roskasäkkiin, teippiä ympäri ja pudottaa lähimpään Postiin tai Matkahuollon toimipisteeseen. Pakettipalvelut löytyy monista ihan lähikaupoista missä muutenkin käy.

Itse oon myynyt Torissa nyt pitkin syksyä kaikenlaista tavaraa pois ja 95% ostajista halunneet ostaa postituksella. Olis paljon jäänyt romuja nurkkiin ja rahaa saamatta, jos olisi kieltäytynyt lähettämästä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin postittaa, maksu etukäteen tilille

Fb-kirppiksillä olen törmännyt tosi outoihin tyyppeihin, joiden kanssa keskustelu on suorastaan häiriintynyttä. Liekö sitten traumatisoituneita vai miksi ovat niin negatiivisia, mutta en mielelläni siellä myy mitään. Torissa skippaan suoraan neuvottelijat: ilmoituksessa lukee millä ehdoilla postitetaan ja tuotteen hinta. Jos nämä eivät miellytä, voi voi

Vierailija
22/31 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En postita enkä myöskään osta postin kautta.

1. Posti ei ole huom. käytännössä korvausvelvollinen hajoittamastaan tavarasta.

2. ostaessa on liikaa huijareita. en todellakaan laita rahaa kenenkään tilille.

3. edes postiennakolla en osta käytettynä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä posti kaukana ja usein ei pakkausmateriaalia ja inhoan sitä odotusta kun paketti kulkee saa jännittää haetaanko se ja kulkeeko ylipääsnä. En jaksa sitä säätöä.

Jaa. Myynnissä olevat tavarat taas ovat itselleni varsin usein kovin/liian kaukana ja postin toimipiste sekä pakettiautomaatti taas hyvinkin lähellä. Postituskulut tulevat varsin usein halvemmaksi kuin se että uhraan yksittäisen vapaapäiväni lähtemällä ajelemaan satojen kilsojen päähän alle kympin tuotteen perässä.

Vierailija
24/31 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään ymmärrä. Itse tykkään paljon enemmän postituksesta kuin noudosta (olettaen että kyseessä helposti postitettavissa oleva tuote kuten just vaatekappale), koska noudoissa tulee aina säätöä, myöhästymisiä ja ohareita. Postitus on niin helppo siihen noutorumbaan verrattuna.

Vierailija
25/31 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan facessa paria nettihuijati- ryhmää. Kusettajia on liikkeellä pilvin pimein. Lähettämiseen liittyy enemmän riskejä kuin f2f- myyntiin.

Lisäksi, joidenkin tuotteiden paketointi on turhan työlästä - ei maksa vaivaa

Vierailija
26/31 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa.

Ei ole pakkausmateriaaleja enkä ala pitämään nurkissa jotain pahviroskia tai pehmustemuoveja siltä varalta, että niitä sattuisi joskus paketoinnissa tarvitsemaan.

En jaksa alkaa järjestämään ylimääräisiä asiointireissuja sen takia että pitäisi postittaa jotain. Käyn kaupassa kerran viikossa tai harvemmin. Aika harva ostaja olisi varmaan tyytyväinen siihen, että postittamisessa kestää viikko?

Toridiiliä en käytä myydessäni myöskään, koska sen vaatimukset ja tietoturva liittyen myyjän tilitietoihin on ihan naurettava.

Ostajan pitäisi siis maksaa normaalit postimaksut, pakkausmateriaalit ja joku pieni vaivanpalkka siitä, että menisin postittamaan parin päivän sisällä. Vieläkö kiinnostaa?

Vierailija
27/31 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi että vaivalloisempaa postitus. Kun se ei ole. Tee se kerran niin huomaat jatkossa että pääset paljon helpommalla. En muista milloin olisin ostanut tai myynyt mitään pyörää pienempää noutona torin kautta. Toridiiliä en käytä, en ostaessa enkä myydessä. A)en halua tukea sitä ja b) toridiilin kautta lähetetyt tuotteet ei tule pakettiautomaattiin vaan ne on haettava postista asti, ja meillä se on kaukana. Sama juttu lähettäessä.

No mä olen joskus jotain postittanutkin ja mun mielestä se on paljon vaivalloisempaa kuin se että ostaja tulee ovelta hakemaan. Me ihmiset ollaan erilaisia. 

Ja ilmoituksessa lukee etten postita ja silti joku kysyy että postitatko. 

Vierailija
28/31 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postitan kyllä, jos ostaja maksaa postikulut. Tosin muutaman euron takia en jaksa alkaa paketoimaan ja teippailemaan. Viimeisin lähettämäni tavara oli 7 euron hintainen ja aika lailla tunti meni paketointiin, ja siihen päälle aika Postissa käyntiin. Seuraavalla kerralla pistän vaikka vasaralla palasiksi ja heitän roskiin kuin alan tuollaiseen operaatioon.

Tunti meni paketointiin? Mitä ihmettä sinä oikein askartelit?:D

Särkyvää elektroniikkaa. Meni kyllä ehjänä perille tavallisena postipakettina, mutta ei ollut mikään "heitän pahvilaatikkoon ja teippaan kiinni" tapaus.

Vierailija
29/31 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan nykyään nouto vaikka postitan mutta en Toridiilillä. Kyllä postitus on raskasta. No olen kierrättänyt koko kodin ja ei tarvitse myydä enää mitään. Itsevastaan aina viesteihin.

Vierailija
30/31 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen juuri laittanut ilmoituksen ja ensimmäisenä kysytään postituksen perään, saatan odottaa ennen kuin vastaan ja myydä jollekin, joka pääsee hakemaan. Vähemmän vaivaa minulle. Siksi voi kestää, että vastaan, vaikka lukisinkin postituksen perään kyselijän viestin. ToriDiilin kyselijät sivuutan kyllä kokonaan. Minulle postiin kiikuttaminen ei sinänsä ole suuri vaiva, kun se hoituu aina kauppakäyntien yhteydessä (jokaisella käyttämälläni kaupalla on automaatti tai Postin palvelupiste), mutta se kaikki muu, mitä pitää tehdä ennen kuin voin viedä sen tuotteen sinne Postin haltuun... mielummin myyn hakijalle.

Vierailija
31/31 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postitan kyllä, jos ostaja maksaa postikulut. Tosin muutaman euron takia en jaksa alkaa paketoimaan ja teippailemaan. Viimeisin lähettämäni tavara oli 7 euron hintainen ja aika lailla tunti meni paketointiin, ja siihen päälle aika Postissa käyntiin. Seuraavalla kerralla pistän vaikka vasaralla palasiksi ja heitän roskiin kuin alan tuollaiseen operaatioon.

Tunti meni paketointiin? Mitä ihmettä sinä oikein askartelit?:D

Särkyvää elektroniikkaa. Meni kyllä ehjänä perille tavallisena postipakettina, mutta ei ollut mikään "heitän pahvilaatikkoon ja teippaan kiinni" tapaus.

Itsekin joskus kauppasin lasin tapaan helposti särkyvää tavaraa netitse. Postin välityksellä suurin osa tavaroista meni, eikä yhtään lähetyksistäni särkynyt. Kunnollinen pakkaaminen vaatii hiukan vaivannäköä, sille ajankäytölle ei saanut mitään rahallista korvausta. No, ei kai harrastuksista voi palkkaa saadakaan?

Mulle päin tulleissa paketeissa näki monenlaista "ties minkä pitsalaatikon sisään teipattuja ja sellaisenaan matkaan laitettuja virityksiä". Arvaahan sen, että murskaa oli ehjien esineiden tilalla ja kyllä harmitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi