Onko pikakahvissa järkeä?
Oon viime aikoina yrittänyt löytää hyvän pikakahvin, mutta kaikki mitä oon maistanut on lähinnä maistunut pahvilta tai kemikaaleilta. Onko olemassa jotain oikeasti hyvän makuista pikakahvia?
Kommentit (544)
Vierailija kirjoitti:
Joku vaalea oli. Mausta ja koostumuksesta sen erottaa tosiaan, miten testata. Kemikaali ja lisäaine ei hyvä. Entä luomut.
Ei ole lisäaineita. Pikakahveissa on eroja maussa ja paahtoasteissa kuten muissakin kahveissa. Myös annostus ratkaisee ja veden lämpötila (kiehuva vesi suoraan keittimestä paras)
Se on hienoksi jauhetusta kahvista pakastekuivattu, joten ne kemikaalit ym on omaa kuvitelmaanne.
Ei tule poroja, ei sotkeudu suodatin eikä keitin. Tarvitset vain mukin ja kiehuvaa vettä. Ja kahvijauheen määrää säätämällä onnistuu espresso-tyyppinen tilkka siinä missä liemikulhon kokoinen cafe Americano.
En ottais kahvikonetta, en välitä käyttää kahvinkeitintä. Ja jätettä ei tule yhtään kun purkin ja kannen kierrättää.
Ai saateri, nyt on saatava kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku vaalea oli. Mausta ja koostumuksesta sen erottaa tosiaan, miten testata. Kemikaali ja lisäaine ei hyvä. Entä luomut.
Ei ole lisäaineita. Pikakahveissa on eroja maussa ja paahtoasteissa kuten muissakin kahveissa. Myös annostus ratkaisee ja veden lämpötila (kiehuva vesi suoraan keittimestä paras)
Se on hienoksi jauhetusta kahvista pakastekuivattu, joten ne kemikaalit ym on omaa kuvitelmaanne.
Ei tule poroja, ei sotkeudu suodatin eikä keitin. Tarvitset vain mukin ja kiehuvaa vettä. Ja kahvijauheen määrää säätämällä onnistuu espresso-tyyppinen tilkka siinä missä liemikulhon kokoinen cafe Americano.
En ottais kahvikonetta, en välitä käyttää kahvinkeitintä. Ja jätettä ei tule yhtään kun purkin ja kannen kierrättää.
Ai saateri, nyt on saatava kahvia.
Ja nyt mulla sitä on. Meni sen aikaa että vesi kiehahti.
Ja nyt mulla sitä on. Meni sen aikaa että vesi kiehahti.
Niin mullakin. Laitoin veden lämpeämään 93 asteiseksi ja sillävälin mittasin 15g Kenialaisen pienviljelijän kasvattamaa ja lähipaahtamoni vaaleaksi paahtamia kahvipapuja, jotka jauhoin käsimyllylläni asetuksella 8.5. Jauhetun kahvin kaadoin Hario Mugen suppiloon jossa huuhdeltu suodatinpussi. 93 asteisen veden kaadoin pyörittävällä liikkeellä kahvinpurujen päälle 15 sekunnin aikana. Kahvin valuminen kesti noin 30 sekuntia.
Näin sain kupillisen hyvää sopivanlämpöistä kahvia nopeammin kuin sinä pikakahvisi juomakuntoon. Jätteenä ainoastaan biojätettä.
Olisit säilönyt sen ajatuksen purkkiin.
No byyhyy. Mikä tässä nyt sulle on ongelma?
Ennen pitkää loppuu hyväuskoiset höynäytettävät kesken
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä ole juotavaksi. Kelpaa ehkä mausteeksi jälkiruokiin ja leivonnaisiin. Oikeasti ihmettelen, miten joku voi juoda pikakahvia, onko heidän makuaistinsa jotenkin alikehittynyt? Pikakahvi maistuu pitkään pannussa kärynneelle parkkihappokahville, jos nyt yleensä edes kahville
Ei tarvitse ostaa halvinta laatua, ihan kuten k-ketjun omaa kahviakaan ei voi kutsua kahviksi.
Mövenpick on hyvää, Nescafe käy paremman puutteessa.
Suurin ongelma on kateelliset ja tyhmät ihmiset jotka eivät osaa keskittyä omiin asioihinsa.
ja nettitrollihan tarkoittaa ihmistä joka on eri mieltä kanssasi
Vierailija kirjoitti: Ei voi olla totta! En usko!
Vierailija kirjoitti: Se on ihan fine
Ovatko vanhempasi sisaruksia?
Pikakahvissa on vähemmän kofeiinia. Mulla ois varmaan aika karseat pärinät, jos joisin töissä oikeata kahvia niin paljon.
Ja mitä makuun tulee, paraskaan suodatinkahvi ei ole hyvää jos ranskalaisilta tai italialaisilta mennään kysymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ja nopea valmistaa,hukkaprosentti on mulla nolla.
Osa ihmisistä osaa keittää kahvinkeittimelläkin tasan sen verran kahvia mitä juokin.
Joittenkin kahvinkeittimien pakkauksessa tai käyttöohjeessa lukee, että laitteella ei voi keittä pienempää määrää kuin 3 tai 4 kuppia.
Älkää kaatako piimähinkkiä porstuassa mennessänne Piupali