Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo tuhannet vuokralaiset ovat menettäneet kotinsa Tilanne on todella hurja

Vierailija
08.10.2024 |

Vuokralaisten häätöjen määrä kasvoi tammi-elokuussa 15 prosenttia viime vuoden vastaavasta ajasta.

Helsingissä ja Espoossa häätöjen määrä kasvoi neljänneksellä tammi-elokuussa vuotta aiemmasta.

Heka on häätänyt 158 vuokralaista syyskuun loppuun mennessä, viime vuonna 122.

Heikko talouskehitys ja työllisyystilanne sekä kuluttajahintojen nousu lisäävät häätöjä.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010741107.html

Kommentit (383)

Vierailija
261/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Ehkä vuokrat ja asuntojen hinnat lähtevät viimein laskuun. Kalliissa kämpässä ei pitäisi asua yksin, jos sitä ei pysty myös itse maksamaan. Kämppisten ottamiseen pitäisi kannustaa. 

Jokaiselle tuskin löytyy kämppistä. Tämä maa on yksinäisyyden mekka :D

Kyllä suurissa kaupungeissa monelle löytyisi. Siitähän tässä taisi olla enemmän kysymys, että isoissa kaupungeissa vuokrat niin kalliita että pitää muuttaa kauemmas. 

Kauemmas muutto ei ole ollut pitkään aikaan ratkaisu. Helsingin vaikutus säteilee Riihimäkeä myöten. Sinne minne on edes jotenkin järkevät liikenneyhteydet, rakennetaan heti kovanrahanasuntoja ja myyjät perivät pääkaupunkilisää.

Vierailija
262/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TELTTA KAUPPA KÄY NYT KUUMANA KUN ASUNNOTTAMAT HAKEVAT UUTTA "KOTIA"

Harmi että isäni vene annettiin yhelle serkulleni kun kuoli, sille ois kohta käyttöä. Ryömisin alle kuolemaan kun olen niin turha ja ruma ihminen tänne kokoomusmaailmaan. Sillä ei ole merkitystä että olen monelle tärkeä, olen kokoomuslaiselle liskoaivolle turha koska en ole varakas (minulta ei voi ryöstää, paitsi asumistukeni) enkä feikkipirtsakka kuminaama (minua ei voi käyttää hyväksi) . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Ehkä vuokrat ja asuntojen hinnat lähtevät viimein laskuun. Kalliissa kämpässä ei pitäisi asua yksin, jos sitä ei pysty myös itse maksamaan. Kämppisten ottamiseen pitäisi kannustaa. 

Kyllä suurissa kaupungeissa monelle löytyisi. Siitähän tässä taisi olla enemmän kysymys, että isoissa kaupungeissa vuokrat niin kalliita että pitää muuttaa kauemmas. 

Miksi helsingissä on maan suurin työttömyysprosentti vaikka siellä on töitä vaikka kuinka paljon tarjolla?

Ainakin tämän varjolla helsingissä asuvat sosiaalituki asiakkaat perustelevat asumistaan kalliissa vuokrakämpissään.

Toinen ihmetys on, että nämä samat ihmiset

Meinaatkos, että Helsingissä on korkeampi työttömyysprosentti kuin Itä-Suomen kaupungeissa? Jotain rajaa nyt tähän tajunnanvirtaan.

Vierailija
264/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi helsingissä on maan suurin työttömyysprosentti vaikka siellä on töitä vaikka kuinka paljon tarjolla?

Ainakin tämän varjolla helsingissä asuvat sosiaalituki asiakkaat perustelevat asumistaan kalliissa vuokrakämpissään.

Minusta he voisivat lojua joukkohaudassa koko porukka. Seistä montun reunalla ja odottaa silmät kiinni osumaa.

Vierailija
265/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun yksin 92 neliön vuokrakämpässä, koska mä voin, eläkkeensaajan asumistuen avulla. Jos muuttaisin puolet halvempaan yksiöön, niin käteen jäisi vain 50 euroa enemmän rahaa, joten ei kannata muuttaa. Alivuokralaista ei kannata ottaa samasta syystä, siinä en voittaisi mitään, koska asumistuki pienenisi suorassa suhteessa.

Lisää selityksiä loisilta.

En mä mitään sulle alennu selittämään, kunhan totesin tilanteeni, joka on olennaisesti parempi kuin vaikkapa työttömällä. Onko sulla usein suuruuskuvitelmia?

Vierailija
266/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistueksi kaikkille satanen asuinpaikasta riippumatta ja jos sadalla eurolla ei löydy vuokra-asuntoa niin sitten muutetaan kimppaan, soluun tai omien vanhempien luo asumaan.

Vierailija
267/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa sinulle faktat tiskiin koska tajunnan virtsasi täyttää pääsi.

"UUSIMAA Työllisyyskatsaus Elokuu 2024" https://www.temtyollisyyskatsaus.fi/graph/tkat/tkat.aspx?ssid=201212013…

Vierailija
268/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa ollaan vihaisia siitä, että työttömät eivät saa asua ilmaiseksi missä vain. Helsingissä asuminen verorahoilla ei ole ihmisoikeus. Ikävä tuottaa pettymys.

Jokaisella pitäisi asuinkunnassaan olla oikeus asuntoon.

Miksi? Mikä antaa sinulle oikeuden loisia Suomen kalleimmassa kunnassa verorahoilla? Onneksi nämä typeryydet ovat poistumassa. En malta odottaa että toimeentulotuki muuttuu vastikkeelliseksi. Siitä se itku vasta alkaakin.

Ensiksi, loisin ihan omassa omistusasunnossani ja toiseksi, en asu Suomen kalleimmassa kunnassa. Kolmanneksi, minua ei itketä elättää paria loista verorahoillani. Sinulle on varmaan vierasta sana inhimillisyys. Maksan veroja ihan mielelläni jos tiedän, että jos itse olen joskus heikoilla, saan apua tilanteeseeni.

Vierailija
269/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä se tuntuu kun ensimmäisen kerran elämässään joutuu ottamaan vastuuta itsestään? Tervetuloa vain aikuisten ihmisten maailmaan. 

Totta, naureskelivat kun asuntovelkaiset joutuivat muuttamaan kodeistaan korkojen nousun myötä samaan aikaan Marinin hallitus nosti tukiloisille tukia, nyt märistään kun pitää muuttaa toisten maksamasta "kodista" pois ja tyhmin kansan osa itkee mukana. 

Lipposen hallituksen aikaan oli asumisessa 10% omavastuu toimeentulotuessa, miettikää sitä märisijät, jopa sosiaalityöntekijät pistivät mielenosoituksen pystyyn, sen omavastuun sai vasta porvarihallitus poistettua. Suomeksi vaikka eli pelkällä toimeentulotuella ja asumistuella piti repiä se 10% vuokraan niistä, eli koko vuokraa ei saanut. Suomeksi jos vuokra oli 500 siihen piti löytää 50 euroa pulloja keräämällä tai olla sen edestä syömättä ja se oli sitä aikaa, lääkk

Nykyisin asumistuki kattaa korkeitaan 70% vuokrasta joka ei ylitä hyväksyttyä vuokranormia ja perusomavastuuosuus on 50%. Esimerkiksi jos vuokra on 300 euroa niin työtön saa asumistukea vain 210 euroa ja pienituloiset 150 euroa.

Vierailija
270/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika laittaa kengät jalkaan ja kävellä töihin ansaitsemaan oma palkkansa. Oleskeluyhteiskunta ja kotona makaaminen loppuu nyt 

Sinne töihin ei enää voi tuosta vain kävellä :(

Kai sinä osaat suuta käyttää ja pyytä työnatajalta työpaikkaa? Ei kai se työn kysyminen voi vaikeaa olla?

Minä kun tein viimeksi tarjouksen työnantajalle työpanoksestani, niin seuraavana oli poliisit hakemassa ja alkoivat inisemään jostain hiton ampuma-aserikoksesta ja laittomasta uhkauksesta. Sitten tuli käräjäoikeudesta tieto, että työsopimus ei olisi muka lainvoimainen. **ttu mitä paskaa, tekisi mieleni sanoa.

Vierailija
271/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa ollaan vihaisia siitä, että työttömät eivät saa asua ilmaiseksi missä vain. Helsingissä asuminen verorahoilla ei ole ihmisoikeus. Ikävä tuottaa pettymys.

Jokaisella pitäisi asuinkunnassaan olla oikeus asuntoon.

Miksi? Mikä antaa sinulle oikeuden loisia Suomen kalleimmassa kunnassa verorahoilla? Onneksi nämä typeryydet ovat poistumassa. En malta odottaa että toimeentulotuki muuttuu vastikkeelliseksi. Siitä se itku vasta alkaakin.

Ensiksi, loisin ihan omassa omistusasunnossani ja toiseksi, en asu Suomen kalleimmassa kunnassa. Kolmanneksi, minua ei itketä elättää paria loista verorahoillani. Sinulle on varmaan vierasta sana inhimillisyys. Maksan veroja ihan mielelläni jos tiedän, että jos itse olen joskus heikoilla, saan a

Minulla inhimillisyys on loppunut siihen että Suomessa on maailman korkein veroaste ja työläisten verotusta on vain kiristetty ja kiristetty.

Vierailija
272/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuudittauduttu siihen luuloon, että sama ihminen voi saada samaa tukea ikuisesti? Ei se niin mene. Koko ajan tulee uusia avun tarvitsijoita. Pitää ryhdistäytyä.

Asumista harvoin voi lopettaa jossain vaiheessa elämää, vain sillä perusteella että saa asumistukea. Jossain ihmisen on asuttava. 

Voi pyhä yksinkertaisuus. Jos ihminen haluaa asua jossakin niin sitten MENNÄÄN töihin ja maksetaan se asuminen omasta palkasta.

Älä tuu mulle kuule selittään, mä oon Pensacolasta!

Vierailija
273/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla inhimillisyys on loppunut siihen että Suomessa on maailman korkein veroaste ja työläisten verotusta on vain kiristetty ja kiristetty."

Se on sinun mahahaavasi. Ketä mahdoit äänestää? Sitä saa mitä tilaa, wannabekokkari!

Vierailija
274/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä se tuntuu kun ensimmäisen kerran elämässään joutuu ottamaan vastuuta itsestään? Tervetuloa vain aikuisten ihmisten maailmaan. 

Totta, naureskelivat kun asuntovelkaiset joutuivat muuttamaan kodeistaan korkojen nousun myötä samaan aikaan Marinin hallitus nosti tukiloisille tukia, nyt märistään kun pitää muuttaa toisten maksamasta "kodista" pois ja tyhmin kansan osa itkee mukana. 

Lipposen hallituksen aikaan oli asumisessa 10% omavastuu toimeentulotuessa, miettikää sitä märisijät, jopa sosiaalityöntekijät pistivät mielenosoituksen pystyyn, sen omavastuun sai vasta porvarihallitus poistettua. Suomeksi vaikka eli pelkällä toimeentulotuella ja asumistuella piti repiä se 10% vuokraan niistä, eli koko vuokraa ei saanut. Suomeksi jos vuokra oli 500 siihen piti löytää 50 euroa pulloja keräämällä tai olla sen edestä syömättä ja se oli sitä aikaa, lääkk

Joo ja kouluun hiihdettiin kesät talvet 50km suuntaansa. Sisarukset käytti samaa kenkäparia vuorotellen. Hohhoijaa. Kuvitteletko sinä pienissä kokoomusliskoaivoissasi, että nykyään asumistuki sitten kattaa koko vuokran???!!! 😂 Kyllä huomaa ettei ole mitään kokemuspintaa nykytodellisuuteen teillä jotka täällä kehtaatte suutanne pieksää ja muita loisitella. Tuo nyyhkytarina äidin syövästä ei tee kommentistasi yhtään järkevämpää. Se että sinulla menee niin hyvin että et tarvitse asumistukea, ei tarkoita että kaikilla menisi, tai olisi mahdollisuuksiakaan sun elämäntapaasi. Koitahan aikuistua sen verran että tämän tajuat.

Ja meitä asumistuen saajia on kyllä muuallakin kuin Helsingissä, ihan vain vinkkinä. Ei ole asuminen muuallakaan ilmaista, ja jossain sitä on pienituloisenkin kylmässä maassa asuttava. 

Vierailija
275/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on niitä ihmisiä, jotka eivät ole oppineet, että ensin maksetaan asunto ja laskut, sitten ruoka, loput laitetaan säästöön. Jos säästöön ei jää mitään, sitten ei jää. Lapsilisät laitetaan kokonaisuudessaan lasten kuluihin. Lapsi syö koulussa tai päiväkodissa mahansa täyteen, aikuiset selviävät hätätilassa vaikka makaronilla muutaman päivän. Harrastetaan vain maksuttomia asioita. Jos on ihan pakko hommata vaatteita, ne haetaan alennuksista tai kirpparilta tai halpamyymälöistä. Joka vuosi ei tarvita uusia vaatteita. Jos hakee Tokmannista toppatakin 30 e syksyllä (tai keväällä 10 e), se menee kyllä useamman vuoden.

Sillä pienellä tulolla ei osteta turhia juttuja ennen kuin on laskut ja ruoka hommattu. Kulutusluottoja ei oteta.

Häädön saa, jos ei ole maksanut useaan kuukauteen vuokraansa eikä ole edes yrittänyt sovitella osittaista maksua jne.

Ihminen on voinut hyvinkin elää ihan tulojensa mukaan ilman sen kummempaa tuhlailua. Mutta nythän monilla on se tilanne, että hyvin lyhyessä ajassa tulot pienenevät reilusti ja samalla menot kasvavat. Siihen ei ole voinut tai ehtinyt varautua.

Jos vaikka tuet tippuvat 300 €/kk ja vuokra nousee 100 €/kk, siinä ollaan sitten yhtäkkiä 400 euroa miinuksella, ja joka kuukausi. Hyvätuloiselle tuo summa ei välttämättä ole iso juttu, mutta pienituloiselle, jolla on ollut jo ennestään tiukkaa, tuo voi olla jo jonkinlainen katastrofi. Ei siinä järkevyys ja säästäväisyys auta, jos rahat eivät yksinkertaisesti riitä.

Vierailija
276/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyville vapautuu lisää asuntoja

Heh.

Kun kävin töissä, asuin autossani ja ihmisten nurkissa, koska ei ollut varaa asua missään pysyvästi työmatkoista aiheutuvien kulujen takia.

Ja sille, jonka mielestä työssäkäynti kannattaa ainakin työkokemuksen takia, voin kertoa, että noina vuosina hankkimaani kokemusta ei arvosteta tippaakaan vaan pidetään suorastaan epäilyttävänä. 

No on epäilyttävää, jos ei edes asuntoon ollut varaa työssäkäyvällä, vaan koko palkka meni työmatkoihin. Kuulostaa joltakin hämäräbisnekseltä. 

Vierailija
277/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun seuraa teidän valituksianne niin tulee oikeastaan hyvä mieli siitä, että synnyin ehkään perheeseen ja ymmärsin opiskella valtion kustannuksella nykyiseen ammattiini jonka tuloilla kykenin ostamaan itselleni talon ja kykenen elättämään itse itseni.

Elämä on valintoja ja minä olen valinnut osani kuten tekin.

Te vaan päätitte valita aina sen helpoimman tien. Mennä aina siitä, mistä aita on matalin.

Kiitos teille, kun piristätte päivääni sillä, että olen tehnyt oikeita valintoja elämässä, enkä nyt vingu teidän laillanne kuin nälkäiset rotat.

Elämän laatu on omista valinnoista kiinni.

Niin se vaan menee..

Se on se juttu...

Vierailija
278/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häätö ei uhkaa, mutta työssäkäyvä köyhä minäkin olen ja edullisempaa asuntoa etsin. Niitä on tosi vähän tarjolla. Kalliita juuri rakennettuja yksiöitä on taas tyhjillään, kun kellään ei varaa asua niissä. 

Ennen tulin palkallani hyvin toimeen. Sitten alkoi tämä kurjistaminen. Kaikki hinnat ja asumisen kustannukset tapissa. Päälle tulee vielä uudet verot. Motivaatio työntekoon on nykyään pyöreä nolla.  

Kiitos oikeistohallitus 😒

Vierailija
279/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1950-luvulla asui koko suku pienissä hellahuoneissa. Oli lapset, isä, äiti, sedät, tädit, enot, serkut, mummot ja papat saman yhdenhuoneen katon alla ja nurkassa huonetta piti lämpimäbä joko pieni kamiina tai puuhella. Vesi kannettiin kaivosta ja sen vierestä löytyi ulkohuussi.

Vierailija
280/383 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun seuraa teidän valituksianne niin tulee oikeastaan hyvä mieli siitä, että synnyin ehkään perheeseen ja ymmärsin opiskella valtion kustannuksella nykyiseen ammattiini jonka tuloilla kykenin ostamaan itselleni talon ja kykenen elättämään itse itseni.

Elämä on valintoja ja minä olen valinnut osani kuten tekin.

Te vaan päätitte valita aina sen helpoimman tien. Mennä aina siitä, mistä aita on matalin.

Kiitos teille, kun piristätte päivääni sillä, että olen tehnyt oikeita valintoja elämässä, enkä nyt vingu teidän laillanne kuin nälkäiset rotat.

Elämän laatu on omista valinnoista kiinni.

Niin se vaan menee..

Se on se juttu...

Luuletko että minä tai muut kaltaiseni olisivat itse valinneet syntyvänsä kapisen yyhhoon lapseksi? Naisen jolle maailman kaikkeus on oma pää ja perse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi