Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela kohtelee täysin epätasa-arvoisesti kansalaisiaan.

Vierailija
08.10.2024 |

Jäin työttömäksi 1.5 vuotta sitten ja olen liki 6-kymppinen. Maksoin työurallani kovia veroja -82-22, eli 40 vuotta. Nyt tipuin ansiosidonnaiselta Kelan työmarkkinatukeen, joka on n. 800/kk brutto. En saa mitään muita tukia, koska minulla on omistusasunto. Sitä vastoin ikuisesti työtä vieroksuneet, jotka eivät ole koskaan maksaneet veroja ja asuvat kunnan (veronmaksajien) rahoilla asunnoissaan, niin saavat työttömyyskorvaukset, asumistuet ja mitä liekään muita tukia. Onko tämä nyt ihan oikein? Olen yrittänyt saada töitä koko työttömyyteni ajan todella aktiivisesti, mutta tämän ikäistä ei ole koskaan kutsuttu edes haastatteluun, on tää perhanan sosiaali pummien maailma mallillaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet sosiaalipummi nyt. Onko hidas sytytys?

Vierailija
2/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan kansalaiset? Ei Kela ole mikään valtio. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotta töitä eikä yhtään säästöjä?

Vierailija
4/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Mutta tasa arvoisesti ei-kansalaisia!

Vierailija
5/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuut tänne sanomaan tuollaista. Ei kaikilla ole suuria tukia tai edes työttömyyskorvausta. Etkö halua kaikille asiat hyvin. Itsellesikö vain. Ansiosidonnaista on heikennetty ja niissä melkoiset ehdot. Miksi sitten äänestät tätä systeemiä joka on tämä sama aina, riippumatta kuka siellä on.

Vierailija
6/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kyllä kovin kovia veroja ole pienestä palkastasi maksellut.

Vierailija
7/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä epätasa-arvoista siinä on, että sä saat työttömyyskorvausta niinkuin muutkin työttömät? Ei muutkaan saa "mitä lie muita tukia". 

Vierailija
8/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ennenkin haukkunut työttömiä sosiaalipummiksi ja nyt itse jouduit samaan tilanteeseen? Herra rankaisi sinua sydämesi kovuudesta ja oman suusi kiroukset kääntyivät sinua vastaan.

Vierailija
9/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pummi nyt kuten moni muukin. Tule tänne niin tarjoan huikat kiljusta.

Vierailija
10/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 vuotta töitä eikä yhtään säästöjä?

Ollut työttömänä 1.5 vuotta. Kyllä ne säästöt siinä ajassa helposti hupenee, jos on vielä asuntovelkaakin. 

Vierailija
11/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmiset vielä ihmettelevät valintaani asua vuokralla.

Itselleni riitti vuoden pätkä sairauslomalla tukien varassa oloa ymmärtämään, että jos joudun tukien varaan vähänkin pidemmäksi aikaa, minulla ei tule olemaan varaa asua muualla kuin vuokralla ilman hyvin mittavia säästöjä. 

Vierailija
12/12 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Orpo-Purran hallitus jättää yhteiskunnan varoilla elävät sosiaalipummit rauhaan, mutta rankaisee ja kurjistaa niitä, jotka ovat tehneet töitä ja haluaisivat edelleen tehdä ja jotka ovat onnistuneet hankkimaan itselleen asunnon. Heille/meille on tässä systeemissä varattu jatkossa vain rahoittajan rooli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän