Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuorillinen sadetakki, toimiiko nollakelien yleistakkina, aikuisella siis?

Vierailija
08.10.2024 |

Kaupassa yllätyin, miten mukava oli päällä. En vielä ostanut. Ei ollut juuri tämä mutta löysin kuvan vastaavasta:

https://www.lager157.com/fi-fi/article/hot-jill-sadetakki?attr1_id=91

Pari kysymystä, jos jollain on ollut. Toimiiko käytännössä yleistakkina niin, että kun on nolla tai vähän yli, ehkä viisi astetta, voi laittaa vaikka ei sataisikaan? Tietysti voi, mutta tarkoitan että vaikka se sovittaessa tuntui pehmeältä ja mukavan lämpimältä, rupeaako se kävellessä hiostamaan vaikka ei juoksulenkille ole lähdössäkään? Entä jos ajaa 20 minuuttia autolla? Ja tärkein tietysti, että miltä se näyttää? Omaan silmään oli kivan näköinen, mutta tuleeko sellainen ihmetys, että miksiköhän tuolla on sadetakki päällä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän yhdistelmää (aluspaita +) pitkähihainen + fleece + kuoritakki, viimeisissä on erilaisia vesipilariarvoja. Kerroksia voi vähentää ja lisätä tarpeen mukaan. Testattu vuosien ajann pohjois-Norjassa, missä sää muuttuu äkkiä.

Hyvä juttu. Mitä vastasit Aapeelle? Kysymykseensä siis?

Muut ovat vastanneet jo ap:n kysymyksiin tyrmäämällä tuon takin. Tässä kommentissa kerrotaan toimivampi vaihtoehto ap:n tarpeeseen eli vaatetus, joka menee sekä sateella, että kuivalla säällä.

Vierailija
22/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse vastasit? 

Katso ylempää. Vastaus on vastattu aapeen  kysymykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

You do you.

Vierailija
24/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän yhdistelmää (aluspaita +) pitkähihainen + fleece + kuoritakki, viimeisissä on erilaisia vesipilariarvoja. Kerroksia voi vähentää ja lisätä tarpeen mukaan. Testattu vuosien ajann pohjois-Norjassa, missä sää muuttuu äkkiä.

Muut ovat vastanneet jo ap:n kysymyksiin tyrmäämällä tuon takin. Tässä kommentissa kerrotaan toimivampi vaihtoehto ap:n tarpeeseen eli vaatetus, joka menee sekä sateella, että kuivalla säällä.

Auts. Kylläpä menikin hiekka nyt silmään.

Hyvää päivää vaan. Toivottavasti sulla on sopiva vaatetus.

Vierailija
25/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hommaisin ennemmin esim. kevytvanu/untuvatakin ja vuorittoman sadetakin sen kaveriksi sadesäätä varten. Se ois monikäyttöinen yhdistelmä, käyttöä on ympäri vuoden yhdessä tai erikseen. 

Vierailija
26/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän toi näyttää edelleen ihan sadetakilta eli, jos sua häiritsisi käyttää tavallista sadetakkia kuivalla säällä, samalta tuo näyttää. Eihän siitä tarvitse välittää, mutta jos se on sulle tärkeää. Sadetakit on myös aina hiostavia, tuossa vuorena on myös tuota fleecemäistä tekokuitukarvaa, joka on myös hiostavaa. Kylmälle sade-/loskasäälle varmasti oikein hyvä, mutta muuten vähän epäkäytännöllinen.

Voihan sen alle laittaa vaikka imevää materiaalia, tai jos tuntuu viileältä, jotain lämmintä

Vierailija
27/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko auttaa: ottaisinko appelsiinin vai päärynän?

Minä kiipeän puuhun!

Vierailija
28/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se riippuu käytöstäkin. Jos on vaikka päiväkodissa töissä tai muuten joutuu oleskelemaan pihalla melko pitkiä aikoja sadesäällä ja mahdollisesti altistumaan kuralle, tuollainen ois ihan ykkösvaate. Tai jos ulkoilu on tyyliin bussin odottelua. Jos taas tarttee kävellä reippaasti niin hiostava on. Ellei ole ihminen joka hikoaa tosi vähän, siinäkin on eroja. 

Vierailija
29/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmiset saa täällä nykyään kinan aikaan, vaikka aloitus olisi kuinka asiallinen tahansa? Ihmettelen.

Vierailija
30/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi hyvä kuoritakki?

Vierailija
31/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko auttaa: ottaisinko appelsiinin vai päärynän?

Minä kiipeän puuhun!

Mä voin auttaa. Riippuu siitä, kiipeätkö appelsiini- vai päärynäpuuhun. -eri

Vierailija
32/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä suurin pulma on se, että käyttöaika on niin rajallinen. Pakkasella tarvii toppatakin ja jos on yhtään lämpimämpää, alkaa hiostaa. Tarvii kuitenkin myös vuorittoman sadetakin lisäksi lämpimämpiä kelejä varten. Jos on rajattomasti tilaa vaatekaapissa, sitten ok.

Vierailija
33/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä suurin pulma on se, että käyttöaika on niin rajallinen. Pakkasella tarvii toppatakin ja jos on yhtään lämpimämpää, alkaa hiostaa. Tarvii kuitenkin myös vuorittoman sadetakin lisäksi lämpimämpiä kelejä varten. Jos on rajattomasti tilaa vaatekaapissa, sitten ok.

Etelä-Suomen talvessa saattaapi olla pari kuukautta 0-5 asteen kelit, eli juuri mainitunlaiselle takille sopiva keli.

Vierailija
34/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näitä taida voida verrata, mutta me ollaan lapsilla käytetty vuorattua sadehaalaria tuollaisena yleishaalarina pihalla kun  siellä kosteaa, vaikka ei olisi vielä oikea kurakeli. Toiminut hyvin, mutta ei lämpimässä auringonpaisteessa tietenkään pueta.

Lapsiraukat :(

Vierailija
35/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, että kirjoitit oikein vuorillinen.

Tämä, olin just kirjoittamassa, että takista en tiedä, mutta ap on fiksu ihminen, kun osaa kirjoittaa oikein.

Ohiksena juttu vuori-sananasta. Kerran Prismassa oli kyltti: saappaat karvavuorella 89 e (tms). Mies kysyi myyjältä, paljonko maksaa matkat sinne karvavuorelle😅

Vierailija
36/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näitä taida voida verrata, mutta me ollaan lapsilla käytetty vuorattua sadehaalaria tuollaisena yleishaalarina pihalla kun  siellä kosteaa, vaikka ei olisi vielä oikea kurakeli. Toiminut hyvin, mutta ei lämpimässä auringonpaisteessa tietenkään pueta.

Jos se touhuavilla lapsilla toimii, miksi ei toimisi rauhallisesti kulkevalla aikuisella ?

Vierailija
37/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedenpitävyys on yleensä aina vinkki siitä, että kosteus takin alta ei myöskään pääse minnekään, eli on melko varmasti hiostava. :(

TÄMÄ! Jos siis kävelet tai pyöräilet, tai liikut mitenkään yhtään,niin alla olevat vaatteet kastuvat hiestä. Eli esimerkiksi jos käytät takkia kulkiessasi töihin, niin olet sitten töissä märissä vaatteissa ja hikisenä. Ei hyvä.

Vierailija
38/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedenpitävyys on yleensä aina vinkki siitä, että kosteus takin alta ei myöskään pääse minnekään, eli on melko varmasti hiostava. :(

TÄMÄ! Jos siis kävelet tai pyöräilet, tai liikut mitenkään yhtään,niin alla olevat vaatteet kastuvat hiestä. Eli esimerkiksi jos käytät takkia kulkiessasi töihin, niin olet sitten töissä märissä vaatteissa ja hikisenä. Ei hyvä.

Mä hikoilen herkästi jo sellaisessakin kuoritakissa, jonka pitäisi olla hengittävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi