Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies painostaa että mun pitäisi lähteä opiskelemaan, jos jään työttömäksi

Vierailija
07.10.2024 |

Mies itse pyrkii jatko-opintoihin ja se on ihan järkevääkin, koska haluaa päästä vaativampiin tehtäviin alallaan, ja hänellä alalta yli 20 vuoden kokemus. Hänellä joka tapauksessa vakituinen ja varma työ pohjalla, mutta jos ylenee, se vaatii 95% todennäköisyydellä muuttoa.

Meillä taas töissä yt-neuvottelut, ja voi olla, että kenkää tulee. Mulla on hyvä ja työllistävä koulutus, mutta terveysrajoitteita on paljon, ja työllistyminen uudelleen hankalaa. Olen haaveillut ympäristöalan työstä, mutta tajuan kyllä ettei se ole kovin työllistävä ala ylipäätään, ja etenkään rajoitteet huomioiden. Lisäksi, jos pääsisin heti kouluun, olisin valmistuessani 55-vuotias, eikä mulla olisi yhtään alan työkokemusta. Että saisin töitä, tarvittaisiin aivan älytön tuuri. Ja varmasti muutto. 

Mies painostaa ja painostaa, että jos jään työttömäksi niin sitten ehdottomasti lähdettävä opiskelemaan sitä unelma-alaa! Ja minä taas aivan eri mieltä. Vaikka kuinka olisi kiva opiskella unelmajuttuja, en näe siinä kyllä järkeä.

Kumpi on oikeassa? 😂

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin opiskelemaan ympäristöalaa 55v ja viihtynyt hyvin. Porukassa on nuoria ja vanhempia. On jo opiskeluaikana rakennettu verkostoja työelämään ja osalla (vanhemmillakin henkilöillä) on jo kesätyöpaikat ensi kesäksi. Tänä vuonna pääsin myös ammattikorkeakouluun. 

Opiskelu vie aina eteenpäin, työttömyys ei. Sinulla ap on vielä kymmenisen vuotta eläkeikään. Aiotko vaan kotona odotella että tapahtuu ihme. Ehdit kyllä sitten eläkkeellä pyöritellä peukaloita. Opiskelu on kivaa näin vanhemmalla iällä kun on sitä työelämää ja sen vaatimuksia jo takana. 

Mies on oikeassa. 

Vierailija
22/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette voi molemmat opiskella samaan aikaan. 

Tottakai voitaisiin, mutta minä en halua. Ap

Siis wtf ??? Olisin onneni kukkuloilla,jos voisin/kykenisin opiskelemaan edes parin kuukauden mittaisen pätkän,mutta en jaksa käydä ilman totaalista uupumusta edes yhtä viikonlopun kurssia kansalaisopistossa!!! Tajuatko miten onnellinen olet? Ja uliset täällä tuollaisesta? Voi j..lauta. Eiköhän tuossa iässä,jos on ymmärtänyt säästää ja sijoittaa jotain ja miehellä vakiduunit, ole ihan hel..on yhdentekevää, mitä sinä opiskelet. Ympäristöala on hyödyllinen ja varsinkin,jos se on jotain sellaista, mikä sinulle todella sopii. Miksi edes kyselet tuollaisia ja miksi et halua? Olet tyhmä tai naiivi? Haluat kouluttautua vain rahan vuoksi? Liian helppo elämä? Mene opiskelemaan taloutta ja köyhien riistoa, se taitaa o

Siehän järjen jättiläinen olet, itse et omien sanojes mukaan JAKSAISI opiskella edes viikonlopun ajan joten SIKSI kaikkien muiden pitää opiskella vuosia ihan vaan huvikseen, tai on liian helppo elämä? 🤣 Sulla se liian helppo elämä selvästi on ja sitäkin yrität elää muiden ihmisten kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ajattelee varmasti kannustavansa ja rohkaisevansa sua johonkin, johon haluaisit, mutta et uskalla tai rohkea vaatia itsellesi. Jutelkaa homma auki, kerro että koet puheet painostavina, ja että et aidosti ole motivoitunut hakeutumaan uuden pariin. Kyllä se siltä, ja tsemppiä työnhakuun!

Vierailija
24/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette voi molemmat opiskella samaan aikaan. 

Tottakai voitaisiin, mutta minä en halua. Ap

Siis wtf ??? Olisin onneni kukkuloilla,jos voisin/kykenisin opiskelemaan edes parin kuukauden mittaisen pätkän,mutta en jaksa käydä ilman totaalista uupumusta edes yhtä viikonlopun kurssia kansalaisopistossa!!! Tajuatko miten onnellinen olet? Ja uliset täällä tuollaisesta? Voi j..lauta. Eiköhän tuossa iässä,jos on ymmärtänyt säästää ja sijoittaa jotain ja miehellä vakiduunit, ole ihan hel..on yhdentekevää, mitä sinä opiskelet. Ympäristöala on hyödyllinen ja varsinkin,jos se on jotain sellaista, mikä sinulle todella sopii. Miksi edes kyselet tuollaisia ja miksi et halua? Olet tyhmä tai naiivi? Haluat kouluttautua vain rahan vuoksi? Liian helppo elämä? Mene opiskelemaan taloutta ja köyhien riistoa, se taitaa o

Juurikin viikonloppukursseja tai muita lyhyitä kursseja voi ja kannattaa opiskella ihan sivistymismielessä mutta vähän valoja päälle. Nuoret vielä noin ajattelee että voi ei-työllistäviä juttuja opiskella päätoimisesti koska se on kivaa. Aikuiset ajattelee jo järjellä.

Vierailija
25/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ajattelee varmasti kannustavansa ja rohkaisevansa sua johonkin, johon haluaisit, mutta et uskalla tai rohkea vaatia itsellesi. Jutelkaa homma auki, kerro että koet puheet painostavina, ja että et aidosti ole motivoitunut hakeutumaan uuden pariin. Kyllä se siltä, ja tsemppiä työnhakuun!

Olen sanonut juu, että hänen unelmansa ei ole minun unelmani. Minä olen ollut työelämässä sairauteni vuoksi paljon vähemmän kuin hän, ymmärrän että hän kaipaa uusia haasteita. Minulle kuitenkin riittäisi ihan vaan työ. Nykyisen ammatin olen opiskellut nelikymppisenä juurikin sairauden vuoksi. Jos olisikin täysin selvää että uusi ala työllistäisi heti ja pystyisin sitä tekemäänkin, asia olisi aivan eri! Olisi mukavaa opiskella mielenkiintoista alaa. Mutta nyt tässä vaiheessa ja tilanteessa, niin ei. Ap

Vierailija
26/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutatte ja mies maksaa elämistä, mikset voisi opiskella sillä aikaa?

Voit etsiä töitä uudesta paikasta mutta jos et saa, olisitko vaan työttömänä kotona? Mikset haluaisi opiskella?

Vierailija
27/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muutatte ja mies maksaa elämistä, mikset voisi opiskella sillä aikaa?

Voit etsiä töitä uudesta paikasta mutta jos et saa, olisitko vaan työttömänä kotona? Mikset haluaisi opiskella?

Ei me nyt olla muuttamassa. Vasta jos mies saa paremman paikan, muutetaan sinne. Joka taas on ristiriidassa sen asian suhteen että jos minä alkaisin etsiä työtä ympäristöalalta, sitä ei varmastikaan samasta paikkaa saisi kuin missä miehen työt olisi. Nykyisellä ammatilla saan helpommin töitä paikkakunnasta riippuen. Rajoitteita on, ne vaikuttaisi yhtä lailla tai enemmänkin siinä uudella alalla, kuin nykyisellä.

Haluan mieluummin töihin. Enkä koe kivana ajatuksena ollenkaan, että alkaisin opiskella ja sitten lopetan sen kesken, jos saankin töitä. Samalla vien joltain muulta opiskelupaikan. Ap

Vierailija
28/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt juuri täyttänyt 50v. ja valmistun keväällä sosionomiksi. Ja tällä hetkellä olen työtön. Olen koko ikäni taistellut työttömyyden kanssa, ja tämä on nyt viides kerta kun opiskelen, ja kun siihen työttömyyden kierteeseen joutuu, varsinkin viisikymppisenä, opiskelisin kyllä vaikka ihan mitä vaan, jos ajattelisin että en halua päätyä olemaan täysin työtön kelan rahalla eläkkeeseen asti.

Vierailija
29/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtoehto on jäädä työttömäksi, niin tottakai on järkevää opiskella. Ei työnhaku ja opiskelut tai edes töiden tekeminen ja opiskelu mitenkään pois sulje toisiaan. Itse opiskelin täysipäiväisesti vuoden, jonka jälkeen sain vakituisen työpaikan ja suoritin opinnot loppuun töiden ohessa ihan normitahdissa. Läsnäolopakollisia luentoja oli niin vähän, että ne olivat työnantajan kanssa sovittavissa. Eikä mikään estä suorittamasta niitä opintoja hitaammassakin tahdissa, jos töiden ohessa tuntuu raskaalta. Myöhemmin voi sitten hakea molempia tutkintoja vastaavia töitä.

Vierailija
30/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt juuri täyttänyt 50v. ja valmistun keväällä sosionomiksi. Ja tällä hetkellä olen työtön. Olen koko ikäni taistellut työttömyyden kanssa, ja tämä on nyt viides kerta kun opiskelen, ja kun siihen työttömyyden kierteeseen joutuu, varsinkin viisikymppisenä, opiskelisin kyllä vaikka ihan mitä vaan, jos ajattelisin että en halua päätyä olemaan täysin työtön kelan rahalla eläkkeeseen asti.

Mulla on nyt yhtä työllistävä ammatti kuin sosionomi. Siksi en näe järkeä opiskella tähän lisäksi vähemmän työllistävää alaa. Rajoitukset on mulla ne jotka työllistymiseen vaikuttaa ja ne on kaikilla aloilla. Ap

Vierailija
31/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaihtoehto on jäädä työttömäksi, niin tottakai on järkevää opiskella. Ei työnhaku ja opiskelut tai edes töiden tekeminen ja opiskelu mitenkään pois sulje toisiaan. Itse opiskelin täysipäiväisesti vuoden, jonka jälkeen sain vakituisen työpaikan ja suoritin opinnot loppuun töiden ohessa ihan normitahdissa. Läsnäolopakollisia luentoja oli niin vähän, että ne olivat työnantajan kanssa sovittavissa. Eikä mikään estä suorittamasta niitä opintoja hitaammassakin tahdissa, jos töiden ohessa tuntuu raskaalta. Myöhemmin voi sitten hakea molempia tutkintoja vastaavia töitä.

Itse en pysty opiskelemaan töiden ohella. Se on selvä asia, tulehduksellisen sairauden takia voimavarat ei riittäisi molempiin. Siksi mm sainkin nykyisen koulutuksen ammatillisena kuntoutuksena, että sain opiskella päätoimisesti, rauhassa. Ap

Vierailija
32/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaiha ukkoa jos noin painostaa. Ei kuulu parisuhteeseen minkäänlainen painostaminen ja ahdistelu. Saattaa myöhemmin ruveta vihjailemaan että oot siivelläeläjä. Sekin on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
33/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt yhtä työllistävä ammatti kuin sosionomi. Siksi en näe järkeä opiskella tähän lisäksi vähemmän työllistävää alaa. Rajoitukset on mulla ne jotka työllistymiseen vaikuttaa ja ne on kaikilla aloilla. Ap

Mutta jos vaihtoehdot on työttömyys tai opiskelu, niin aina opiskelu, oli se mitä hyvänsä. Työttömänä ei saa edes töitä. 75% avoimista työpaikoista annetaan työpaikanvaihtajille. Ja varsinkin tässä iässä työttömyyden pitkittyminen on hyvinkin todennäköistä ja siinä kohtaa kun alkaa puoli vuotta tulla työttömyyttä täyteen, on työnantajien silmissä jo aika lailla epäkuranttia tavaraa. Ja sulla kun on vielä terveyteen liittyviäkin rajoitteita, niin jos nyt jäät työttömäksi, on suorastaan ihme jos saat enää töitä, vaikka olisit kuinka työllistävällä alalla. Ei kai sun mieskään niin ajattele, että vaikka saisit uuden työpaikan, niin jättäisit sen ja alkaisit vaan opiskella?

Vierailija
34/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos vaihtoehdot on työttömyys tai opiskelu, niin aina opiskelu, oli se mitä hyvänsä. Työttömänä ei saa edes töitä. 75% avoimista työpaikoista annetaan

No aina olen töitä saanut työttömänä vajaakuntoisenakin, lähes aina parissa kuukaudessa. Työhistoria kun koostunut pitkälti määräaikaisuuksista, joita ei sitten ole terveyssyistä jatkettu. Viimeksi meni muuton vuoksi 5kk ennen kuin sain työttömänä vakituisen asiantuntijatyön. En siis työttömyyttä pelkää. Ap

Vierailija
35/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana suosittaisin paremmin työllistävän alan opiskelua mutta en huonommin.

Vierailija
36/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiskoulutuksen tuki on poistettu. Jos miehesi haluaa maksaa opiskelusi niin ota ihmeessä tarjous vastaan.

Vierailija
37/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiskoulutuksen tuki on poistettu. Jos miehesi haluaa maksaa opiskelusi niin ota ihmeessä tarjous vastaan.

Maksaisi, mutta eipä se nyt ole mikään syy 😄 Ap

Vierailija
38/38 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin innosta hihkuen!!