Sitkeää flunssaa liikkeellä?
Onkohan nyt jokin erityisen sitkeä flunssa liikkeellä? 10. päivä, vaikkakin parempaan menossa koko ajan mutta hitaasti. Juu, tiedän että voi kestää kaksi viikkoa, muttei koskaan ole kestänyt näin kauan. Kotitestin mukaan ei olisi korona, eikä lääkärikään sellaiseen viitannut. Ehkä olen vain muuten huonossa kunnossa.
Kommentit (30)
Olen töissä yhdessä suomen suurimmista terveyskeskuksista. Todellakin on just tuollaista 2-3 viikkoa kestävää syysflunssaa liikkeellä. Ärsyttää, kun ihmiset soittaa ja haluaa antibioottikuuria. Perusteena just, että kun ei just mulla oo ikinä kestänyt näin kauaa. Tätä kun kuuntelee päivästä toiseen...
Vierailija kirjoitti:
Adenovirus tekee eka silmätulehduksen ja siitä sitten bakteeritulehduksen...mulla silmissä ja poskionteloissa päällä.
Ei aina eikä kaikille. Voi myös aiheuttaa rajun pitkäkestoisen flunssan, jopa vatsatauti oireita
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä yhdessä suomen suurimmista terveyskeskuksista. Todellakin on just tuollaista 2-3 viikkoa kestävää syysflunssaa liikkeellä. Ärsyttää, kun ihmiset soittaa ja haluaa antibioottikuuria. Perusteena just, että kun ei just mulla oo ikinä kestänyt näin kauaa. Tätä kun kuuntelee päivästä toiseen...
Ilman tutkimatta ei voi tietää onko mahdollisesti alkava keuhkokuume.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liikkeellä. Miten hel..... te voitte olla koko ajan sairaana? Käsien pesu, normaali paino, terveellinen ruokavalio jne. auttaisi monia.
Itsestään selviä neuvoja. Ei auta, kun oikein flunssa painaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ai luoja mä inhoan ihmisiä jotka päätyy hoitoalalle ilman mitään hituakaan hoitamisen halusta. Kiitos että muistutit että terveyskeskukseen on turha soittaa vaikka olisi huolissaan voinnistaan. Parasta viime vuonna oli kun sain pitkäaikaisdiagnoosin ja lääkäri totesi "onhan sulla google kotona".. Ei toimi käypähoidot potilaan suunnasta katsottuna.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun siellä on kuitenkin seassa niitä keuhkokuumeisia ja bakteeriperäistä poskiontelontulehdusta sairastavia, niin heillä tauti ja topuminen pitkittyy kun ei saa hoitoa.
A-streptokokin aiheuttaman nielurisatulehduksen oireisiin kuuluvat tyypillisesti nopeasti nouseva kuume, nieltäessä voimakkaasti aristava nielu, laajat peitteet nielurisoissa ja usein kaulan ja leukakaaren turvonneet ja aristavat imusolmukkeet. Tautiin voi kuulua myös päänsärky ja joskus pahoinvointia ja oksentelua.
Voisiko olla tuotakin liikkeellä? Meillä näkyy olevan rokote tuohonkin koronarokotteen yhteydessä, eli varmaan voi aikuisillakin esiintyä, vaikka kai tämä on yleisempi lapsilla.
Mykoplasma kokeissa käyty aamusta ja tuloksia odotellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liikkeellä. Miten hel..... te voitte olla koko ajan sairaana? Käsien pesu, normaali paino, terveellinen ruokavalio jne. auttaisi monia.
Miten niin koko ajan sairaana? Eka kerta tänä vuonna ja sä tuut saarnaamaan jotain turhanpäiväisyyksiä. Ja kyllä jotain on liikkeellä, meilläkin töissä varmaan kolmasosa saikulla ja useampi siellä niiskuttaa ja yskii, kiitos siitä että jouduttiin takaisin toimistolle.
Mistä sä tiedät ketkä on koko ajan sairaina?