Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudessa työpaikassa oudosti käyttäytyviä työkavereita

Vierailija
07.10.2024 |

Vai onko kaikkialla tällaista? Pari viikkoa uudessa paikassa.

1) Olin laittanut asiakkaan antaman kukkakimpun pöydälle yleisiin tiloihin. Pian eräs laitoshuoltaja toi tiuskien kukat työpisteelleni "Ei näitä voi laittaa tuonne! Pirkko on allerginen enkä minä voi sietää näitä!" Kysyin ystävällisesti, pitääkö minun viedä biojäte erikseen jonnekin kun minulle ei ole näytetty. "En tiedä mutta ne muistuttavat minua poikani kuolemasta!" Ja lähti korvat sauhuten pois. Vein kukat keittiön biojätteeseen. Varmaan väärin.

2) Tapahtui virhe, jossa oli monta osallista. Paikkasin toisen työntekijän tekemättä jättämän jutun, joka ei kuuluisi vastuualueeseeni. Mitään kamalaa ei seurannut.

Eri henkilö tuli vihaisena paasaamaan: "kävitkö siellä juuri? Varmista aina, että..." Sanoin, että tiedän, saanko selittää mitä tapahtui. Kerroin, että teimme toisen työntekijän homman kun tämä häipyi paikalta. Hän huusi: "kuka se oli?!" ja kun yritin selittää lisää, miten tapahtumat menivät ja kenen vastuulla se oli, paasaaja lähti kävelemään käytävää kun vielä puhuin. Yritin mennä perään, mutta hän kiihdytti vauhtia. Kun hän tuli takaisin, hän puhui puhelimessa ja ohjeisti "laita ruoka uuniin, olen tunnin päästä kotona". Puhelun loputtua meni puhumaan toiselle työntekijälle ja ilmoitti lähtevänsä pian kotiin. Ei enää vilkaissutkaan minua eikä sanonut pitäisikö minun korjata tilanne jotenkin.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juu.

Mutta arvatkaapas vaan, millaista on olla tollasessa porukassa pikkupomona. Se on vihoviimeistä hommaa ja mietin päivittäin, mitä alkaisin tekemään tämän koiranviran sijasta.

"Mä haluan lisää viikonloppuja, että saa enemmän sunnuntaitunteja!" -> Laita lisää sunnuntaitunteja kyseiselle henkilölle -> "Täällä saa raataa kaikki viikonloput, ihan kauheaa" + irtisanoutuminen

"XX haisee pahalle, sille pitää sanoa henk.koht. hygienian ylläpidosta" -> Täh-täh-täh? -> Käyn kyseisen henkilön kanssa keskustelun, jossa otetaan hyvin hienovaraisesti esille henkilökohtainen hygienia -> Sairasloma 3 viikkoa

Firman kirjallinen ohje: "Lomien ajankohdat päätetään ensin ja kesälomamatkat varataan sitten" -> 5 henkilöä kuorossa: "Minä olen sitten jo varannut matkan sille-ja-sille ajalle, pakko saada kesäloma siihen kohtaan" -> Näistä 4 menee päällekkäin. HR jakaa lomat miten jakaa. -> Sairas

Luin ja sain traumaattisia takaumia. Alani oli suurkeittö. Putiikkini oli Amica.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi