Uudessa työpaikassa oudosti käyttäytyviä työkavereita
Vai onko kaikkialla tällaista? Pari viikkoa uudessa paikassa.
1) Olin laittanut asiakkaan antaman kukkakimpun pöydälle yleisiin tiloihin. Pian eräs laitoshuoltaja toi tiuskien kukat työpisteelleni "Ei näitä voi laittaa tuonne! Pirkko on allerginen enkä minä voi sietää näitä!" Kysyin ystävällisesti, pitääkö minun viedä biojäte erikseen jonnekin kun minulle ei ole näytetty. "En tiedä mutta ne muistuttavat minua poikani kuolemasta!" Ja lähti korvat sauhuten pois. Vein kukat keittiön biojätteeseen. Varmaan väärin.
2) Tapahtui virhe, jossa oli monta osallista. Paikkasin toisen työntekijän tekemättä jättämän jutun, joka ei kuuluisi vastuualueeseeni. Mitään kamalaa ei seurannut.
Eri henkilö tuli vihaisena paasaamaan: "kävitkö siellä juuri? Varmista aina, että..." Sanoin, että tiedän, saanko selittää mitä tapahtui. Kerroin, että teimme toisen työntekijän homman kun tämä häipyi paikalta. Hän huusi: "kuka se oli?!" ja kun yritin selittää lisää, miten tapahtumat menivät ja kenen vastuulla se oli, paasaaja lähti kävelemään käytävää kun vielä puhuin. Yritin mennä perään, mutta hän kiihdytti vauhtia. Kun hän tuli takaisin, hän puhui puhelimessa ja ohjeisti "laita ruoka uuniin, olen tunnin päästä kotona". Puhelun loputtua meni puhumaan toiselle työntekijälle ja ilmoitti lähtevänsä pian kotiin. Ei enää vilkaissutkaan minua eikä sanonut pitäisikö minun korjata tilanne jotenkin.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pelkää nykyään työnsä puolesta.Olin itse ikävässä työpaikassa,vuosia yrittivät savustaa ulos.Viimein tuli kauhee pomo joka uskoi.Mutta mitä minä koin pomon kanssa ei enää kuulu edes hyviin tapoihin.3 v,3kk.Määeaikaisena.Olin onnellinen kun se loppui.Tehköön työt kuka ne keksinin nykyään,moniosaaja sairastuin vakavasti fyysisesti.Henkisesti olen suht.koht ok.Haen kolmas kerta tkyv.eläkettä.Muuten haenkin vammaisena työtä.Ikävää kun ikää riittää mutta terv. meni.
Jaa että mitä? Eihän tuosta ota mitään selkoa.
Ihmiset raadellaan henkisesti koulussa tai viimeistään työpaikalla. Henkinen väkivalta ja kiusaaminen sairastuttaa ihmisen työkyvyttömäksi. Sitten kun kiusaajat on saaneet toisen pois työelämästä, niin he jatkaa kiusaamistaan netissä haukkumalla uhrit loisiksi, joilla ei olisi edes oikeutta elää.
Miten oli unohtanut kuoleman? Ja nyt sinä sitten muistutit, vai?
Tämähän on normaalia työpaikoilla,sehän tässä onkin karmivaa !!! Onneksi olen selvinnyt suht selväjärkisenä,mutta tunnen huonoa oloa siitä mitä muut kokee,itse jään eläkkeelle huh.Näistä ei puhuta yleisesti,eikä myöskään myönnetä,vaikuttaa työ motivaatioon ihan varmasti,niinkuin palkkaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta jos joku saa syyn kiukutella yleisiin tiloihin laitetuista kukista vain siksi että ne muistuttavat läheisen kuolemasta ei sellaisen kiukuttelijan pidä olla missään töissä. Jos minä riehuisin ennen aikojaan kuolleiden läheisteni vuoksi, ja heitä myös riittää on surukseni sanottava, niin kokisin olevani todella itsekäs ja tyhmä.Sittenhän sitä pitäisi suuttua, jos joku kuuntelisi musiikkia josta saan muistoja tai joku mainitsisi jonkHän kiukutteli vasta kun ap oli vittuillut roskis kysymyksellä. Allergia oli ensisijainen syy miksi kukkia ei yleisiin tiloihin saanut tuoda ja parhaiten tämä jää mieleen iskemällä kukat pöytään.
Ei voi ihan ystävällisesti sanoa, että kiva kun sait asiakkaalta kukkia, mutta voisitko allergisten vuoksi viedä kukat pois yleisistä tiloista?
Oon muutenkin pahalla päällä ja alkoi ärsyttää niin paljon ap:n työpaikan ääliöoliot, että tekis mieli lähtee rampagelle. Tai vaikka tehdä kukkahyökkäys ja täyttää paikka noilla lähes tappavilla kimpuilla. Huhhuh, työttömäksi sietäisivät jäädä nuo muiden elämää pilaamasta! Tsemppiä, ap!
Aika myrkylliseltä työympäristöltä kuulostaa.
Ite ettisin uuden duunin samantien.
Vierailija kirjoitti:
On.
Nyt pari vuotta uudessa työpaikassa ja edelleen ihmettelen tempauksia mitä täällä tapahtuu.
Meillä vastikään kaksi viisikymppistä naista taisteli työvälineestä ihan oikeasti kiskoen sitä eri suuntiin. Kumpikin oli sitä mieltä että hänen pitää saada se ensin. Eikä ollut huumori kysymyksessä.
No juu.
Mutta arvatkaapas vaan, millaista on olla tollasessa porukassa pikkupomona. Se on vihoviimeistä hommaa ja mietin päivittäin, mitä alkaisin tekemään tämän koiranviran sijasta.
"Mä haluan lisää viikonloppuja, että saa enemmän sunnuntaitunteja!" -> Laita lisää sunnuntaitunteja kyseiselle henkilölle -> "Täällä saa raataa kaikki viikonloput, ihan kauheaa" + irtisanoutuminen
"XX haisee pahalle, sille pitää sanoa henk.koht. hygienian ylläpidosta" -> Täh-täh-täh? -> Käyn kyseisen henkilön kanssa keskustelun, jossa otetaan hyvin hienovaraisesti esille henkilökohtainen hygienia -> Sairasloma 3 viikkoa
Firman kirjallinen ohje: "Lomien ajankohdat päätetään ensin ja kesälomamatkat varataan sitten" -> 5 henkilöä kuorossa: "Minä olen sitten jo varannut matkan sille-ja-sille ajalle, pakko saada kesäloma siihen kohtaan" -> Näistä 4 menee päällekkäin. HR jakaa lomat miten jakaa. -> Sairaslomaa matkojen ajankohtiin
"Haluaisin mennä koulutukseen XX aiheesta" -> Minä: "Juu, varataan sulle se 2 päivän koulutus ja saat mennä palkallisella ajalla" -> Työntekijä: "Minut on pakotettu koulutukseen, josta en pidä ja johon en osallistu" -> Sairasloma koulutuspäivien ajaksi
Ja todella. Myös siitä, että "Riitta" ei antanut "Ritvan" käyttää jotain työvälinettä ensin, on käyty pitkät keskustelut (vrt. viesti 31)
Vierailija kirjoitti:
No juu.
Mutta arvatkaapas vaan, millaista on olla tollasessa porukassa pikkupomona. Se on vihoviimeistä hommaa ja mietin päivittäin, mitä alkaisin tekemään tämän koiranviran sijasta.
"Mä haluan lisää viikonloppuja, että saa enemmän sunnuntaitunteja!" -> Laita lisää sunnuntaitunteja kyseiselle henkilölle -> "Täällä saa raataa kaikki viikonloput, ihan kauheaa" + irtisanoutuminen
"XX haisee pahalle, sille pitää sanoa henk.koht. hygienian ylläpidosta" -> Täh-täh-täh? -> Käyn kyseisen henkilön kanssa keskustelun, jossa otetaan hyvin hienovaraisesti esille henkilökohtainen hygienia -> Sairasloma 3 viikkoa
Firman kirjallinen ohje: "Lomien ajankohdat päätetään ensin ja kesälomamatkat varataan sitten" -> 5 henkilöä kuorossa: "Minä olen sitten jo varannut matkan sille-ja-sille ajalle, pakko saada kesäloma siihen kohtaan" -> Näistä 4 menee päällekkäin. HR jakaa lomat miten jakaa. -> Sairas
Jaksamista. Vaikka kuinka tekisi usein itsekin mieli naputtaa työvuorolistoista ja pomon päätöksistä, niin koetan pitää suuni kiinni, koska en ikinä haluaisi olla hänen housuissaan. Varmasti maailman epäkiitollisinta hommaa.
Kunnon työyhteisö from hell meininkiä. Kannattaa oikeasti alkaa etsiä muita töitä siinä sivussa.. huh.
Vierailija kirjoitti:
Kohdassa 1 teit virheen kun veit kukkia yleisiin tiloihin. Lisäksi aloit vielä vittuilemaan laitoshuoltajalla typerällä kysymykselläsi. Laitoshuoltajan käyttäytyminen ei ollut outoa, pojan kuolema vaan järkytti edelleen.
Kohdassa 2: Tiedoksesi jos, joku lähtee kävelemään poispäin sinusta, ei häntä kiinnosta mitä höpiset ja jos hän ei asiaan enää palaa on asia kunnossa, eikä sinun tarvitse mitään korjailla.
Tässä on paikalla Ap yksi veettuiltava menopaussi täti, ns työkaveri 🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset raadellaan henkisesti koulussa tai viimeistään työpaikalla. Henkinen väkivalta ja kiusaaminen sairastuttaa ihmisen työkyvyttömäksi. Sitten kun kiusaajat on saaneet toisen pois työelämästä, niin he jatkaa kiusaamistaan netissä haukkumalla uhrit loisiksi, joilla ei olisi edes oikeutta elää.
Kannattaisi kiusaajien hieman miettiä, kun kiusaavat ihmisiä työkyvyttömäksi. Joutuvat elättämään omilla veroeuroilla kiusatut. Mä vaan nauran paskasesti työttömien haukkumis ketjuille. Siinähän kidutte niissä kämäsissä työpaikoissanne. Jaksaa jaksaa! Käännän kylkeä , kun vedätte aamukahvia tärisevin käsin pandasilmin. Tai seisotte aamuseiskalta tuulessa ja tuiskussa odottamassa dösää. Minä olen lämpimän peiton alla. Jaksaa jaksaa!
Vierailija kirjoitti:
Oon muutenkin pahalla päällä ja alkoi ärsyttää niin paljon ap:n työpaikan ääliöoliot, että tekis mieli lähtee rampagelle. Tai vaikka tehdä kukkahyökkäys ja täyttää paikka noilla lähes tappavilla kimpuilla. Huhhuh, työttömäksi sietäisivät jäädä nuo muiden elämää pilaamasta! Tsemppiä, ap!
Tämä pelasti päiväni, kiitos
Ap
Vierailija kirjoitti:
Työpaikat ovat pitkälti aikuisten päivähoitopaikkoja. Muuta vastausta ei tule.
Näköalapaikalta annettu tämä.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on normaalia työpaikoilla,sehän tässä onkin karmivaa !!! Onneksi olen selvinnyt suht selväjärkisenä,mutta tunnen huonoa oloa siitä mitä muut kokee,itse jään eläkkeelle huh.Näistä ei puhuta yleisesti,eikä myöskään myönnetä,vaikuttaa työ motivaatioon ihan varmasti,niinkuin palkkaus
Työ nopeutuu liian nopeasti ihmiselle maailmanlaajuisella tasolla. Teknologian muutos on liian nopeaa evoluutiolle; liha ei pysy perässä. Tämä on ehkä se juttu. Tämä töissä sekoilevat ihmiset sopisivat savikippojen valajiksi ja korinpunojiksi aivan varmasti paremmin kuin nykyaikaisiin organisaatioihin. Japanissa osataan säilyttää näpertämisen taito. Miksei kukaan esimerkiksi virkkaa enää vaan näpyttelee mieluummin vihaisena jotain mammaoksennuspalstaa
Vierailija kirjoitti:
Haistata pitkät.
Kyllä. Nopea pingahdus takaisin ylös kakkaläjästä.
Jokainen pelkää nykyään työnsä puolesta.Olin itse ikävässä työpaikassa,vuosia yrittivät savustaa ulos.Viimein tuli kauhee pomo joka uskoi.Mutta mitä minä koin pomon kanssa ei enää kuulu edes hyviin tapoihin.3 v,3kk.Määeaikaisena.Olin onnellinen kun se loppui.Tehköön työt kuka ne keksinin nykyään,moniosaaja sairastuin vakavasti fyysisesti.Henkisesti olen suht.koht ok.Haen kolmas kerta tkyv.eläkettä.Muuten haenkin vammaisena työtä.Ikävää kun ikää riittää mutta terv. meni.