Tuleeko leipäkoneella halvempaa leipää kuin kaupasta ostettuna?
Onko järkevämpää valmistaa itse leivät kotona leipäkoneella kuin ostaa kaupasta. Tietenkin pitää huomioida leipäkoneen kuluttama sähkö.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Laske kauan aikaa leivän tekemiseen menee esim 1 tunti ja jos sinun tuntipalkka on vaikka 15€/h niin leipien hinta on 15€ + leivonta aineet + sähkö + välineet eli kaupasta ostettuna on halvempaa.
Ei leipäkoneelle tarvitse palkkaa maksaa
Ostin viidellä eurolla Tori.fi:stä leipäkoneen ja kyllä on käyttöä ollut. Saa paljon terveellisempiäkin leipiä, kun käyttää nesteeksi esim vihanneskeittoja. Tänään tein tomaattikeiton jämään kunnon hiivaleipää.
Käsittääkseni leipäkone on hitaampi kuin jos itse tekee taikinan ja paistaa leivän uunissa jolloin leivän valmistamiseen kuluu aikaa n. 1 tunti. Leipäkoneella valmistaessa menee aikaa 2-3 tuntia vai enemmänkin?
Vierailija kirjoitti:
Leipäkone on valtava rötiskö joka jää alkuinnostuksen jälkeen kaappiin pölyttymään.
On ollut säännöllisesti käytössä, markka aikaan ostettu. Toki jauhoista välillä pölyyntynytkin.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni leipäkone on hitaampi kuin jos itse tekee taikinan ja paistaa leivän uunissa jolloin leivän valmistamiseen kuluu aikaa n. 1 tunti. Leipäkoneella valmistaessa menee aikaa 2-3 tuntia vai enemmänkin?
Ei kai se hitaus sen leivän hintaan vaikuta?
Vierailija kirjoitti:
Montako leipää pitää tehdä että koneen hinta kuittaantuu.
Riippuu siitä paljon syöt leipää. Jos et syö leipää koskaan, koneen hinta ei myöskään kuoletu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Laske kauan aikaa leivän tekemiseen menee esim 1 tunti ja jos sinun tuntipalkka on vaikka 15€/h niin leipien hinta on 15€ + leivonta aineet + sähkö + välineet eli kaupasta ostettuna on halvempaa.
Tuntipalkaksi tulee ummikolla 0 €/tunti. Joku leipuri on sitten asia erikseen.
Maksaa leipäkoneella tehty leipä 1e ja kaupassa 5e
Vierailija kirjoitti:
Ei sinulle ansionmenetystä aiheudu siitä, että leivot kotona leivän. Ei sitä varten tarvitse ottaa palkatonta vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinulle ansionmenetystä aiheudu siitä, että leivot kotona leivän. Ei sitä varten tarvitse ottaa palkatonta vapaata.
Se leipäkone leipoo sen leivän sun puolesta. Heität vaan ainekset
Vierailija kirjoitti:
Hiljaa hyvä tulee
Vierailija kirjoitti:
Montako leipää pitää tehdä että koneen hinta kuittaantuu.
Joku 20-50 riippuen miten kallista leipää ostaa
Vierailija kirjoitti:
Maksaa leipäkoneella tehty leipä 1e ja kaupassa 5e
tämä
Itse leivottu leipä ei maksa kuin jotain viidenneksen vähittäiskaupan hinnasta. Eikä siihen mitään koneita tarvitse. Uuissa tulee koosta riippuen useampikin leipä kerralla. Jos sähkön hinta on oleellinen, leipäkoneella kuluu vähemmän jos uunissa vain yksi leipä.
Mihin sitä konetta tarvitsee. Pyöräyttää itse taikinan ja pistää uuniin.
Leipä kone on suurimpia turhakkeita mitä on markkinoille tuupattu
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä konetta tarvitsee. Pyöräyttää itse taikinan ja pistää uuniin.
Leipä kone on suurimpia turhakkeita mitä on markkinoille tuupattu
ja leipäkone myös
Ei oikeastaan