Kokoomuksen järkyttävä maailmankuva tässä!
10% ihmisistä on rikkaita, joilla hienot lukaalit hienoilla asuinalueilla. Työt on jotain hienoa toimistotyötä tai pomotusta, mitään ei tarvi tehdä ja rahaa vaan kannetaan nenän eteen. Tulovero muutettu samaksi kaikille, joten köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu. Myös perintövero on poistettu, että rikkaiden pappa betalar pennuilla on vielä enemmän rahaa käytettävissä. Loput 90% asuu poissa näiden rikkaiden silmistä ja raataa matalan palkan töissä.
Ongelmat ovat keskittyneet köyhien alueille. Siellä ei uskallakaan enää liikkua edes päivisin, koska ongelmia on niin paljon. Lapsille on eri koulut. Rikkaat käy hienoa koulua ja köyhät on todella alkeellisessa koulussa. Kirjastot on laitettu maksullisiksi Kokoomuksen toimesta, joten köyhempien lukutaito on myös heikentynyt.
Tällaistako te haluatte Suomeen?
Kommentit (81)
Ökyrikkaat pystyvät sen minimoimaan ja kiertämäänkin erilaisilla järjestelyillä. Heillä on myös irtonaista rahaa millä verot voi maksaa.
Eniten perintöverosta kärsivät ihan tavallisesti keski- ja pienituloiset, joiden perintö on pääasiassa kiinteää omaisuutta. Käteistä ei tule, mutta veroon pitäisi repiä jostain rahaa. Omaisuutta ei edes voi usein myydä, kun siellä asuu edelleen leski. Jos voi myydä, tuotto on usein veron perusteena käytettyä arvoa pienempi.
kun jyrki katainen neljän tonnin puvussaan sanoo, ettei ole paska duuneja ja että kaikki työ tuottaa hyvinvointia, hän unohtaa mainita että työ joka on niin huonosti palkattua ettei sillä voi perhettää elättää tuottaa hyvinvointia sen teettäjälle.
Tulepa joskus piipahtamaan mukana kokoomuksen toiminnassa, niin tulet huomaamaan, millaisia ajatuksia siellä OIKEASTI viljellään. Stereotypiat sikseen, ja tule tutustumaan näihin ' pappa betalar' -ihmisiin ;)
kumma juttu, jos peruspäivärahalla pitäisi pystyä mukavaan elämään, johon monella työssäkäyvälläkään ei ole varaa.
Minimipäivärahojen pitäisi olla niin pieniä, että työssäkäyminen olisi kannattavaa. Nykyään on mahdotonta saada esim. siivousalan töihin tekijöitä, koska siihen sopivat ihmiset makaavat mielummin kotona tukien juostessa ja sosiaalitätejen paapoessa..
Vierailija:
muistattekos kun kokoomuksen edustaja pia noora kauppi sanoi ettei työttömillä saisi olla varaa puhelimeen tai elokuvissa käyntiin. viime viikolla kokoomuksen ehdokas ehdotti että, pääluottamusmiehen parempi irtisanomissuoja poistettaisiin. vahingossa aina joku kokkareista päästää suuustaan sen mitä muutkin ajattelevat.
Vierailija:
missä ammateissa työskentelee ihmisiä, joilla veroprosentti 70-90 %?
Vielä ei mene noin paljoa kellään tutuistani, käytin tätä esimerkkinä. Pitkä matka ei tähän enää ole.
Töitä ei tarvitse tehdä, koska työttömyyskorvaus tai kansalaispalkka on riittävän suuri elämiseen. Miksi sitä menisi töihin, kun voi kotonakin sohvalla makoilla? Ne " jotkut muut" ansaitsevat kuitenkin rahaa ja maksavat veroa, joilla kustannetaan sitten se kotona makoilu. Asunnon, ruuan, puhelimen, television, auton, tietokoneen, laajakaistan, lehden, vaatteet, kaikki maksaa sossu. Sillä on hirveesti rahaa kun se on valtion firma.
Asiaan: miksi on niin vaikeaa ymmärtää, että se valtion kassa ei ole pohjaton!?!?! Jonkun ne rahat on sinne ansaittava, ei onnistu että kaikki ovat työttömänä ja nostavat kansalaispalkkaa!
Vierailija:
muistattekos kun kokoomuksen edustaja pia noora kauppi sanoi ettei työttömillä saisi olla varaa puhelimeen tai elokuvissa käyntiin. viime viikolla kokoomuksen ehdokas ehdotti että, pääluottamusmiehen parempi irtisanomissuoja poistettaisiin. vahingossa aina joku kokkareista päästää suuustaan sen mitä muutkin ajattelevat.
Itse käyn työssä, eikä tulisi mieleenkään mennä elokuviin! Saati sitten valtion rahoilla sinne joku menisi!
Se vaan on niin, että sairas ihminen, oli sit sairaus mikä tahansa, on riski meille työnantajille. Miten takaat, että olet kuosissa tiukankin paikan tullen ?? Mulla on kokemusta mielenterveys sairaasta lähiomaisesta, ja tiedän, että hetkittäin hän olisi kyennyt työskentelemään, mutta ei luottamista seuraavaan päivään.
Se on julma sairaus, ja olen pahoillani puolestasi.
Luuletkos, että kokoomuslaiset ovat kovinkin homogeeninen ryhmä? :) Ei kuule yhden ehdokkaan sanomiset tarkoita sitä, että kaikki ovat samaa mieltä hänen kanssaan. Kokoomuksen virallinen kanta on nähtävissä puolueohjelmasta (ja myös vaaliohjelmasta). Itse olen kokoomuslainen, mutta en esimerkiksi kannata vesivoiman lisäämistä. Saa Kokoomuksessa olla myös erilainen.
Ja Piitun kommentista sen verran, että leffassa käynti tai päätön soittelu eivät ole asioita, joita ilman ei elä. Tärkeintä olisi turvata kaikille asunto, terveydenhuolto ja ruoka. Myös sähkö ja vesi ois hyvä kyetä maksamaan. Näiden jälkeen voi sitten miettiä jo sitä leffaakin (siis jos rahaa jää), eli siis kyse on järkevästä taloudenpidosta.
Vierailija:
Ökyrikkaat pystyvät sen minimoimaan ja kiertämäänkin erilaisilla järjestelyillä. Heillä on myös irtonaista rahaa millä verot voi maksaa.Eniten perintöverosta kärsivät ihan tavallisesti keski- ja pienituloiset, joiden perintö on pääasiassa kiinteää omaisuutta. Käteistä ei tule, mutta veroon pitäisi repiä jostain rahaa. Omaisuutta ei edes voi usein myydä, kun siellä asuu edelleen leski. Jos voi myydä, tuotto on usein veron perusteena käytettyä arvoa pienempi.
Perintövero kapsahtaa nimenomaan köyhän ja keskituloisen nilkkaan.
Meillä varakkailla on omat kirjanpitäjät jotka auttaa kiertämään veroja, heh heh.
Että senkus säädätte niitä perintö- yms. paskaveroja.
Lisää jaettavaa kansantalouteen tulee vain ylijäämäisestä ulkomaankaupasta, muuten kierrätämme vain samaa rahaa, jota tietysti koko ajan häviää haaskuun.
Tämä olisi muuten Haloskankin hyvä muistaa, kun kieltäytyy happamana vienninedistämisestä.
Kyllähän noita " esimerkkejä" löytyy... *huokaus"
Vierailija:
Vierailija:
missä ammateissa työskentelee ihmisiä, joilla veroprosentti 70-90 %?Vielä ei mene noin paljoa kellään tutuistani, käytin tätä esimerkkinä. Pitkä matka ei tähän enää ole.
ä ite kuulun just tohon sun mainitsemaas rikkaiden seurakuntaan,
mut en tietenkään haluis lasteni olevan missään " rikkaiden kouluissa" jne.
Silti kuitenkin on hyvä muistaa, et rikkaudet harvoin tulee itestään.. Kyllä sen eteen on tehtävä töitä, ja sen puolesta, miks helvetissä mun pitäis maksaa enemmän veroja, ja sitä myöden elättää yhteiskunnan loisia
Jokainen on oman elämänsä seppä. Jokaisella on mahdllisuus opiskela, ja edetä urallaan, tehdä omat ratkasunsa. Ei muuta ku luomaan uraa!
Ja mitä tule perintöihin, ni oletko miettinyt kuinka niistä on JO maksettu verot moneen kertaan.. Miks ihmeessä jonku perintö on sulta pois ???
toi kateuskortti on niin helppo pelata. kai säkin kuiten ymmärrät että jonkun täytyy myös siivota, olla kassalla, hoitaa sairaita tai opettaa lapsia. mielestäni myös näissä tehtävissä työskentelevien pitäisi pystyä elämään ihmisarvoista elämää, perustaa perheen, käydä joskus ulkomailla, hankkia lapsille jotain kivaa jne. miksi vai joitain työtä tekevillä olisi oikeus hyvään elämään?
Katainen nimenomaan on viime aikoina painottanut sitä, että työttömyyskorvausta pitäisi pystyä saamaan sovitellusti, jos työ on esim. osa-aikaista ja palkka jää alle työttömyyskorvauksen. Ja jos tekee pätkätöitä, niin työttömyyskorvauksen maksun tulisi jatkuva heti pätkän loppumisen jälkeen.
Et taida tuntea henkilökohtaisesti yhtään yrittäjää. Ei kuule ole yrittäjästäkään kivaa se, jos ei pysty palkkaamaan ihmistä kokopäiväisesti. Ei vain ole kaikilla varaa palkata pysyvästi apulaista.
mutta olen yksityisyrittäjä ja olen 2kk ajan etsinyt uutta työntekijää.
Ei kertakaikkiaan löydy! Yksi ehdokas sanoi suoraan minulle haastattelussa että hän ei työtä mielellään tee kun tuella pärjää hyvin ja saa olla päivät kotona.
Nyt olen sitten minäkin kokoomuksen kannattaja, ei tästä tule mitään kun ei enää työntekijöitä saa!
että yrittäjät ottavat aina taloudellisen riskin perustaessaan yrityksen. Ne työntekijät, jotka siellä välillä painavat perseen penkkiin mieltä osoittaakseen eivät kanna vastuuta yrityksen taloudellisesta hyvinvoinnista.
Jos teillä vitun sorvareilla ei ole muuta tekemistä kuin valittaminen, niin perustakaa oma yritys ja ihmetelkää miten sitten asiat hoidetaan!
Vierailija:
mutta olen yksityisyrittäjä ja olen 2kk ajan etsinyt uutta työntekijää.Ei kertakaikkiaan löydy! Yksi ehdokas sanoi suoraan minulle haastattelussa että hän ei työtä mielellään tee kun tuella pärjää hyvin ja saa olla päivät kotona.
Nyt olen sitten minäkin kokoomuksen kannattaja, ei tästä tule mitään kun ei enää työntekijöitä saa!
Tuttuni sanoi, että " on se kumma kun ei tarvii töitä tehdä ja kela vaan maksaa kaiken elämisen" .... Niinpä! Miksi sitä töitä tekisin kun tuillakin selviää?
25, kukas kokoomuksen ehdokas oli kyseessä, ja annatko linkin jos löytyy netistä?
katsoppas vaikka hesarin sivuilta eero lehti
Vierailija:
että yrittäjät ottavat aina taloudellisen riskin perustaessaan yrityksen. Ne työntekijät, jotka siellä välillä painavat perseen penkkiin mieltä osoittaakseen eivät kanna vastuuta yrityksen taloudellisesta hyvinvoinnista.
Jos teillä vitun sorvareilla ei ole muuta tekemistä kuin valittaminen, niin perustakaa oma yritys ja ihmetelkää miten sitten asiat hoidetaan!
Niinpä, Suomi on vapaa maa, kuka vaan saa perustaa yrityksen, jos kadehtii yrittäjiä. Jos se kerta on niin hiton helppoa. Siitä vaan, lopettakaa valittaminen!