Nukutko koskaan lapsiesi ollessa hereillä? (Kun ei muita aikuisia paikalla.)
Kommentit (21)
Oi voi, mitä kaikkea lapsien päähän voi pälkähtää. " tehdäänpäs nyt kun äiskä tuossa nukkuu..."
Minun mielestäni on tasan HULLUA nukkua hyvillä mielin, jos alle kouluikäiset puuhailevat keskenään.
Vaan tehkäähän ihan miten parhaaksi näette. :)
Meillä on turvallinen koti, lapset ei koskaan tongi laatikoita tms.
ikää 1½v ja 3v, nukun sohvalla jos nukuttaa.
Pahimman kepposen ovat tehneet yöllä 4-5 välillä, että ei ne lapset törttöilylle aikaa ja paikkaa katso. Niin ja siis meillä aikuiset nukkuu öisin.
siis joskus aamulla tai sitten päiväunet päiväkodin ja työpäivän jälkeen. Tai sit jos olen sairaana sairaiden lasten kanssa kotona. Mutta en nuku koskaan niin syvästi, etten samalla kuulisi, mitä lapset tekee!
Eikä meidän lapset ole mitenkään " hyvin koulutettuja" . Poika on päinvastoin aika villi, mutta jotenkin heillä järki pelaa niin, ettei koskaan ole tarvinnut olla huolissaan, että tekisivät mitään vaarallista. Toki on käynyt pieniä " vahinkoja" , kuten seinään piirtelyä, mutta ne ovat mielestäni lapsiperheen arkea.
Yleensä lapsi kattoo silloin Pikku Kakkosta, ja mä torkun sohvalla vieressä.
Myös aamuisin saatan vielä nukahtaa, kun lapsi herää, mutta hän pysyy siinä mun vierellä.. On kai itsekin hidas herään aamulla..=)
Ja lapsi siis vähän päälle 2v.
Yleensä istutan isommat DVD:tä katsomaan ja otan nokoset sohvalla. Uneni on kuitenkin aina tosi herkkää ja herään sekunnissa jos joku vaikka käveleekin ohi.
Vauva on huono yönukkuja, nukkuuhan se kyllä, mutta lähinnä mun kainalossa. Yöt menivät täysin sekaisin jouluna kun vauvalla oli eka korvatulehdus joka ei mennyt millään ohi. Ja kun saan välillä nukkua yöllä vain noin puolen tunnin pätkissä, en ole ihan parhaimmillani päivisin...
Tulevat sitten herättelemään kun on nälkä.
Saatan joskus iltapäivällä töiden jälkeen torkahtaa sohvalle, mutta en silloin ole syvässä unessa.
senpienen hetken minkä vaan saan ennenkö 3,5v poika taas haluaa minun tekevän jotain mitä ei itse osaa tsm. yleensä katsoo kiltisti videota tai leikkii autoilla... meillä kerrostalo eikä osaa avata ovea eikä meillä ole mitään tulitikkuja tms. saatavilla joten periaattessa voin nukkua turvallisin mielin.. ja sitäpaitsi havahdun todella helposti epämääräisiin ääniin yms.
Esikoinen 3v. leikkii itsekseen huoneessaan kun otan tirsat kaksosvauvojen kanssa. Useinkaan ei ole tarkoitus nukahtaa, mutta joskus niin käy kun on oikein väsy.
Aiemmin en uskaltanut. Vanhemman lapsen pitää osata tulla sanomaan jos pikkuveli meinaa esim. tukehtua johonkin tai muuten tehdä jotain tyhmyyksiä, vaikka sytyttää itse takkaa tms. Isompi oli jo luonteeltaan sellainen kanteleva :).
Minulla on yksi 1,4v lapsi, ja joskus aamuisin torkun sohvalla kun lapsi leikkii.
mikään jatkuvassa loukkaantumisvaarassa oleva kirjahyllyihin kiipeilijä. Koskaan ei hänen kanssaan ole ollut sellaista tunnetta, että pitäisi olla silmät selässäkin, eikä ole tarvinnut miettiä, että mitäköhän tyttö puuhaa, jos on pitkän hiljaa toisessa huoneessa. Yleensä hän nimittäin katselee kirjoja, leikkii rauhassa leluillaan tai vaikka piirtelee (paperiin).
Ja joskus annan lapselle vielä ohjeet että " nyt ei saa herättää, äiti lepää nyt hetken" .
Lapsi 12 v ja on muutenkin usein koulun jälkeen monta tuntia yksin kotona. Jos lähtee ulos, jättää lapun mihin kirjoittaa minne on mennyt ja ottaa kännykän mukaan.
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on?
Nukun viikonloppuaamuisin. Lapsi (5 v.)katselee piirrettyjä tai pelaa mobiilipeliä sillä aikaa ihan tyytyväisenä. Sitten herättelee kun haluaa aamupalaa.
Nostan koska itseä kiinnostaa mikä on ikäraja että lapset/lapsen "uskaltaa" antaa olla itsekseen omien tirsojen ajan?
Silloin kun odotin kakkosta olin väsyneempi kuin koskaan.
Nukuin mahdollisimman paljon päikkäreitä esikoisen 3v nukkuessa. Sitten välillä otin tirsat pikku kakkosen aikaan.
Siinä kämpässä oli ns takkahuone, joka oli lähes riisuttu ylimääräisestä. Ovi kiinni ja telkkari päälle. Lapsi oli välillä leikkikehässä lelujensa kanssa ja tirsotin vieressä.
Nukkumatti lauluun heräsin joka kerta.
Tuo lapsi on aina ollutkin paikallaan tekijä. Piirtää ja näpertää legojakin tuntikausia yhä koululaisena. Välillä pitää pyytää breikille. Syömistä ja happihyppelyä.
Se kakkonen taas pitää liikkeessä, etten uskalla torkkuja edes ajatella, jos olisi tarve.
lapset vm. 96, 98 ja 03