Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritetään syyttää etätöitä tästäkin

Vierailija
07.10.2024 |

https://www.satakunnankansa.fi/hyvinvointi/art-2000010744512.html

Itse uuvun nimenomaan lähitöissä. V ituttava työmatka ja työpaikalla jatkuva hälinä ja joku haluaa koko ajan jotain. Kotona saa olla rauhassa ja keskittyä vain työntekoon. Ei tarvitse stressata onko liukasta ja lunta satanut 30 cm yöllä.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain työpaikassa vielä etätyöPAKKO? Jos uupuu etätöissä,  kieltääkö joku pomo menemästä työpaikalle?

Vierailija
42/58 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isot toimitilat kumisee tyhjyyttään ja niiden vuokraajat pelkäävät hyvän lypsylehmän puolesta niin jengi halutaan takaisin toimistolle. Siitä tämä propaganda kumpuaa. 

Totta kai. Toimitilojen vuokraajat päättävät, miten niiden asiakkaat johtaa työntkekijöitään. Ajattelepa tätä nyt hetki. 

Noh, mun maailmassa se on ainakin luottamusmiehet, jotka juoksee HR:n luona valittamassa etätöiden epäoikeudenmukaisuutta: kaikkia töitä kun ei pysty hoitamaan etänä niin epäreiluahan se sitten on. Ihan perus, vanhan sosialistivaltion tasapäistämispyrkimystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdisti tavattomasti työpaikalla kokemani yksinäisyys - se, miten minut aina sivuutettiin ja unohdettiin tiedonkulussa. Lounaat sain syödä aina yksinäni. Pari tyyppiä puhui minulle aina alentuvaan sävyyn. Etätyö tuli pelastuksena. Oloni on paljon parempi. En kaipaa lähitöihin kokemaan yksinäisyyttä ja kiusaamista.

Sinulla on ongelma, joka ei lähityöllä parane. Miksi et selvittänyt pomon kanssa tuota työpaikalla kokemaa syrjintää? Vai syrjäydyitkö ihan ite. 

EI esimies voi aikuisia pakottaa pitämään muista tai syömään lounasta. Tiedonkulku ainut

Aikoinaan olin töissä isossa it-alan firmassa,  jossa tieto kulki parhaiten tupakkahuoneessa. Pomo kun oli ketjupolttaja,  niin me muut kuultiin asioista aina paljon myöhemmin kuin tupakoitsijat  🤣

Vierailija
44/58 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme propagandaa etätyötä vastaan nyt jatkuvalla syötöllä! Kyllä ne uupuneet löytyy sieltä lähitöistä, konttorien hälinästä, turhista palavereista, kyttäävistä esihenkilöistä jne. Kotona tulee ihan eri tavalla työt tehtyä eikä edes väsytä!

Mites siellä konttorissa on turhia palavereita enemmän? Nämä viestit kertovat sen, minkä moni jo tietääkin. Osa on leppoistanut arkeaan etätöillä jättämällä töitä tekemättä. Onhan se rentoa, kun voi jättää palaverit pitämättä ja pomoakaan ei näe. Sitten voi toki vähän purnata henkilöstökyselyssä, kun tieto ei kulje. 

Miten voi jättää töitä tekemättä? Pitäähän ne kuitenkin tehdä sitten vaikka yöllä jos laiskottelee.

Vierailija
45/58 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pomo ei varmaan enää edes ottaisi meitä takaisin lähitöihin. Etätöiden vuoksi on voitu lopettaa turhien toimistotilojen vuokraaminen. Etätyöt eivät ole heikentäneet työntekijöiden tuottavuutta. Aina välillä irtisanotaan työntekijöitä jotka eivät saa mitään aikaan, mutta samasta ongelmasta kärsittiin yhtälailla lähitöissäkin. Meillä kyllä huomataan, tuleeko niitä töitä kotona tehtyä. Ei niitä vetelehtijöitä palkkalistalla roikuteta.

Vierailija
46/58 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso aloitti uudessa työssä pandemian aikana, 100 % etänä. Oli rankkaa, koska tutustuminen uusiin ihmisiin oli vaikeaa vain työsähköpostien ja etäkokousten merkeissä, kaikki epäselvien asioiden selvittäminen oli hidasta jne. Sittemmin moni muukin tuttu on valitellut, että jos iso osa porukasta tekee paljon töitä etänä, niin uuden on vaikeampi päästä kunnolla sisään. Tutustuminen on vaikeampaa, samoin neuvojen kysyminen kun kaikki pitää hoitaa viesteillä yms.

Etätyömahdollisuus on todella hyvä, ja varmasti parantaa monen jaksamista ja työtehoa (esim.vähentäö keskeytyksiä). Mutta sillä on myös huonoja puolia, ja varmaan joku puoliväliratkaisu olisi monelle se toimivin.

Vierailija
47/58 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdisti tavattomasti työpaikalla kokemani yksinäisyys - se, miten minut aina sivuutettiin ja unohdettiin tiedonkulussa. Lounaat sain syödä aina yksinäni. Pari tyyppiä puhui minulle aina alentuvaan sävyyn. Etätyö tuli pelastuksena. Oloni on paljon parempi. En kaipaa lähitöihin kokemaan yksinäisyyttä ja kiusaamista.

Sinulla on ongelma, joka ei lähityöllä parane. Miksi et selvittänyt pomon kanssa tuota työpaikalla kokemaa syrjintää? Vai syrjäydyitkö ihan ite. 

EI esimies voi aikuisia pakottaa pitämään muista tai syömään lounasta. Tiedonkulku ainut

Mutta jos väittää, että jätettiin yksin ja kuittailtiin rumasti, niin kai se on silloin selvittelyn paikka. Työpaikkakiusaamista. 

Vierailija
48/58 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin muutama suuriääninen tyyppi vaatii kaikkia tulemaan joka å'ivä konttorille. Kun olemme konttorilla, jokainen on omissa porukoissaan. Siksi en ymmärrä tätä kaikkien vaatimista konntorille. Menkööt halukkaat konttorille vaikka joka päivä. Itse en saa läheskään niin paljon aikaan konttorilla, kun etätyössä työ taas sujuu.

Vierailija
49/58 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että etätyön tekemisessä uupuu :D ei suinkaan duunarina jonka pitää talvisin tapella autonsakin työpaikalle joka aamu ja sitten ne työpaikan sonnat niskaan.

Tai sitten uupujia on ne, jotka hoitavat etäisesti leppoistelijoiden hommat. Taas ketjussa tyypit selittämässä, että etätyö tarkoittaa vähemmän tekemistä. 

Ei. Lusmuja on niin etätöitä tekevissä kuin konttorilla olevissakin. Esimiehet ovat panostaneet nykyaikana enemmän DEI koulutuksiin, kuin ihmisten työn johtamiseen. Tämän takia on tullut kriisi, kun lusmuilijat lusmuilee. Paniikinomaisesti syytetään etätyöskentelijöitä, eikä huonoa työn johtamista. Kyllä ne ihmiset osaavat konttorillakin lusmuta.

Varmasti lusmuija on kaikissa, mutta edelleen - ketjussa tyy

Tavallaan on vähentynytkin. Ennen pandemiaa minunkin toimistossa tulostettiin ja leimattiin monia dokumentteja mitkä nyt allekirjoitetaan ja arkistoidaan sähköisesti. Omituinen vanhan maailman reliikkihän se olikin. Lisäksi se jo söi työaikaa, että tieto kulki epävirallisia reittejä epäluotettavasti: siis henkilöt x,y ja z, istuvat samassa toimistossa ja käytäväkeskustelussa heille tuli idea. X kertoi siitä henkilölle ö ja ä, mutta kukaan ei älynnyt kertoa lopuille kenen työtä asia koskettaa. Sitten tulee epäselvyyksiä ja lopulta palaveri jossa kerrotaan mitä aiemmin unohdettiin. Pandemiaa edeltävästä ajasta en kaipaa tuota tiedonkulkua vähän miten sattuu, nyt kaikesta on kirjallinen jälki, vähintään teams ryhmässä jos ei muuten.

Vierailija
50/58 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos väittää, että jätettiin yksin ja kuittailtiin rumasti, niin kai se on silloin selvittelyn paikka. Työpaikkakiusaamista. 

Sinäkö siis menisit pomolle valittamaan että kollegan äänensävy on mielestäsi alentuva? Jep.

En ole tuo sama henkilö mutta itsekin olen vähemmän yksinäinen yksin etätöissä kuin toimistolla 20 muun joukossa.

Vierailija
51/58 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain työpaikassa vielä etätyöPAKKO? Jos uupuu etätöissä,  kieltääkö joku pomo menemästä työpaikalle?

Itse olen töissä yrityksessä, jolla ei ole työpaikkaa johon mennä. Joten se ei ole vaihtoehto

Vierailija
52/58 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöyhtiöiden tulokset ovat romahtaneet, kun ei toimitilojen vuokraus ole enää hyvä business. Nyt sitten pitää eri medioissa tuottaa tuubaa etätyön haitallisuudesta.

Vierailija
53/58 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on niin pitkä matka töihin, että joka työpäivä se tarkoittaa tunnin ajoa molempiin suuntiin. Lähemmäs ei voi muuttaa koska talolaina, lasten koulut ja harrastukset sekä tukiverkot ja puolison työ...

Jos joutuisin joka päivä ajamaan, olisi se 10 tuntia lisää työviikkoon.

Onneksi saan tehdä myös etänä noin puolet päivistä- se helpottaa ja auttaa jaksamaan. Suurin osa töistä hoituu myös tehokkaammin kotona.

Vierailija
54/58 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistöyhtiöiden tulokset ovat romahtaneet, kun ei toimitilojen vuokraus ole enää hyvä business. Nyt sitten pitää eri medioissa tuottaa tuubaa etätyön haitallisuudesta.

Eikä pelkästään niiden. Piilaakso on hyvä esimerkki siitä miten asuntosijoittajat ovat tehneet menetyksiä kun etätyö on vaikuttanut alentavasti tiettyjen alueiden asuntojen hintoihin ja vuokriin. Vaikuttaa siltä, että ihmiset eivät haluakaan keskittyä näille alueille mihin heidät päättäjät ja heitä ohjaileva pääoma haluaa heidät keskittää.

Vierailija
55/58 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä pelkästään niiden. Piilaakso on hyvä esimerkki siitä miten asuntosijoittajat ovat tehneet menetyksiä kun etätyö on vaikuttanut alentavasti tiettyjen alueiden asuntojen hintoihin ja vuokriin. Vaikuttaa siltä, että ihmiset eivät haluakaan keskittyä näille alueille mihin heidät päättäjät ja heitä ohjaileva pääoma haluaa heidät keskittää.

Pandemia aika, ja jälkiajat, osoittivat etteivät ihmiset halua keskittyä tiiviisti asutetuille alueille ja kuluttaa kaikkia rahojaan asumiseen, palveluihin ja hyödykkeisiin. Ihmiset ovat epävarmoja tulevaisuudesta ja haluavat säästää tulevaisuuden varalle. Tämä on toki ongelma järjestelmälle jossa yhteiskuntien taloudellinen kestävyys on laskettu jatkuvan kasvun varaan ja jopa tärkein kasvutekijä on kotimainen kulutuskysyntä.

Vierailija
56/58 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti on kiva tehdä kotona töitä. Työkaverikin sitä kehui, sanoi aamusella, että pisti pyykkikoneeseen vaatteita pyörimään ja siivosi keittiön siinä pikapikaa, nyt pyysi lounaalle lähipizzeriaan. 

Tehokasta on työnteko. 

Se on tasan varma, että etätyössä olevat kuormittuvat, kun on yksinäistä kotona olemista, koko ajan ne tekemättömät työt silmien edessä. Lapset huutavat äitiä oven takana. Tämänkin olen kuullut. Mutta kun äiti tekee töitä! 

Minulla on erillinen työhuone, eikä lapsia. Toimistolla olisi tarjolla sadan hengen avokonttori jossa kukaan ei tee samaa työtä, tai samoille asiakkaille kuin minä. Asiakkaiden toimistot on taas useissa eri kaupungeissa, joten noihinkaan siirtyminen ei ole luonnollinen vaihtoehto.

Vierailija
57/58 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme propagandaa etätyötä vastaan nyt jatkuvalla syötöllä! Kyllä ne uupuneet löytyy sieltä lähitöistä, konttorien hälinästä, turhista palavereista, kyttäävistä esihenkilöistä jne. Kotona tulee ihan eri tavalla työt tehtyä eikä edes väsytä!

Mites siellä konttorissa on turhia palavereita enemmän? Nämä viestit kertovat sen, minkä moni jo tietääkin. Osa on leppoistanut arkeaan etätöillä jättämällä töitä tekemättä. Onhan se rentoa, kun voi jättää palaverit pitämättä ja pomoakaan ei näe. Sitten voi toki vähän purnata henkilöstökyselyssä, kun tieto ei kulje. 

Mitä ylemmäs olen kivunnut, sitä enemmän on turhia palavereja. Etänä teen töitä samalla, konttorilla on "pakko" mennä yhteisöllisyyden nimissä neuvotteluhuoneeseen kuuntelemaan. 

Vierailija
58/58 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ylemmäs olen kivunnut, sitä enemmän on turhia palavereja. Etänä teen töitä samalla, konttorilla on "pakko" mennä yhteisöllisyyden nimissä neuvotteluhuoneeseen kuuntelemaan. 

Tämä on muuten totta. Neukkarissa ei ilkeä alkaa näpytellä konetta vaikka käsiteltävä asia ei liippaisi sinne päinkään minun tehtäviäni. Esimerkkinä vaikka nyt johtoryhmän kokoukset jotka kestävät sen 4 tuntia. Joukossa on pari puheenvuoroa, jotka ei liity minun tehtäviini edes etäisesti, mutta nice to know. Teen niiden aikana muita tehtäviä, siis etäkokouksessa. Kasvotusten en ilkeä, se on mielestäni huonoa käytöstä. Mutta minkäs teet kun kokouksia on ka parikymmentä tuntia viikossa ja sitten ne omat tehtävätkin pitäisi tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän