Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovarvas turposi yllättäen

Vierailija
07.10.2024 |

Eräs aamu heräsin siihen että isovarvas oli todella turvonnut ja sitä särki, aamun kuluessa tilanne paheni. Varvas ei taipunut ja ihoa kiristi. Lopulta kipu oli niin kovaa että voin vain huokailla. Kävin päivystyksessä, Otettiin röntgen ja tt kuva, kaikki ok.

Työterveyslääkärin etävastaanotolla lääkäri kyseli onko minulla ollut kihtiä. Olen vasta 40v, hoikka ja urheilen paljon. Kaksi viikkoa myöhemmin varvas on edelleen hieman turvonnut, eikä taivu yhtä paljon kun toisen jalan varvas.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö paljonkin katkarapuja, simpukoita ja muita äyriäisiä? Kanaa/broileria nahkoineen? Maksaa? Makrillia, silliä ja muita pieniä kaloja?

Ei mene, kuten sanoin, olen lähes vegaani.

ap

Mitä sinä syöt enimmäkseen?

Thaityylistä ruokaa, kasviksia, riisiä, tofua, kookosmaitoa. Tomaattipohjaista uunivuokaa jossa linssejä, kvinoaa. Pastaa erilaislla kastikkeilla, ruisleipää.

Soija tai kaurajogurttia, marjoja ja hedelmiä.

Yleensäkin kasviksia ja jotain vegaanista proteiinia, vähemmän hiilihydraattia.

ap

Palkokasveja, tofua, soijaa, linssejä ja kasvisproteiinit pavuista, herneestä ja soijasta on nou nou kihtiläiselle.

Vierailija
22/24 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö paljonkin katkarapuja, simpukoita ja muita äyriäisiä? Kanaa/broileria nahkoineen? Maksaa? Makrillia, silliä ja muita pieniä kaloja?

Ei mene, kuten sanoin, olen lähes vegaani.

ap

Mitä sinä syöt enimmäkseen?

Thaityylistä ruokaa, kasviksia, riisiä, tofua, kookosmaitoa. Tomaattipohjaista uunivuokaa jossa linssejä, kvinoaa. Pastaa erilaislla kastikkeilla, ruisleipää.

Soija tai kaurajogurttia, marjoja ja hedelmiä.

Yleensäkin kasviksia ja jotain vegaanista proteiinia, vähemmän hiilihydraattia.

ap

Palkokasveja, tofua, soijaa, linssejä ja

Kukaan ei ole diagnosoinut minulla kihtiä. Päivystyksessäkään ei mainittu siitä sanallakaan. Ainoa joka mainitsi oli lääkäri jokaei ole minua kasvotusten edes tavannut.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole myöskään minulle diagnosoinut kihtiä.

Tästä huolimatta saan kihtikohtauksen syötyäni hernekeittoa, linssejä, papuja, soijarouhetta, pähkinöitä, soijaa, palkokasveja, parsaa, pähkinöitä, tofua, äyriäisiä ja pikkukaloja,kanaa nahkoineen,maksaa.

Kokemus on osoittanut tämän yhtäläisyyden. Kun en syö näitä ed. mainittuja ruokia, niin kihtikohtausta ei tule.

Pahimmillaan jouduin turvautumaan kyynärsauvoihin.

Selviän lääkkeittä pitämällä ruokavaliostani nuo mainitut pois kokonaan.

Vierailija
24/24 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole myöskään minulle diagnosoinut kihtiä.

Tästä huolimatta saan kihtikohtauksen syötyäni hernekeittoa, linssejä, papuja, soijarouhetta, pähkinöitä, soijaa, palkokasveja, parsaa, pähkinöitä, tofua, äyriäisiä ja pikkukaloja,kanaa nahkoineen,maksaa.

Kokemus on osoittanut tämän yhtäläisyyden. Kun en syö näitä ed. mainittuja ruokia, niin kihtikohtausta ei tule.

Pahimmillaan jouduin turvautumaan kyynärsauvoihin.

Selviän lääkkeittä pitämällä ruokavaliostani nuo mainitut pois kokonaan.

Olen varvasepisodin jälkeen syönyt ihan samalla tavalla kuin ennenkin, eikä ole tullut mitään oireita.

ap

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan