Ihmiset voisivat saada pientä ekstraa tulojensa päälle jos tekisivät enemmän keikkoja, hanttihommia, projekteja, kausitöitä ja sijaisuuksia
Lisäksi työttömille tulisi tuolloin vähemmän aukkoja CV:hen ja ansioluetteloon kun työttömyysjaksojen aikana tulisi myös tehtyä muutakin kuin oleilla ja etsiä töitä.
Joten minkä takia pienituloiset, köyhät ja työttömät eivät tee satunnaisia keikkoja, hanttihommia, projekteja, kausitöitä ja sijaisuuksia sillä aikaa kun etsivät itselleen kokoaikaksta työpaikkaa?
Kommentit (60)
Yhteiskunta ei salli tällaista pienimuotoista yritteliäisyyttä. Siitä tulee rankkaa penaltia.
Minä teen noita, mutta minulla onkin tarpeeksi rahaa. Jos ei olisi, en voisi tehdä. Menisi talous sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa tukipäätöksissä tuosta rangaistaan, vieläpä ankarasti. Tulee olla mahdollisimman passiivinen tukia saadakseen.
Mieluummin oon mahdollisimman ahkera töitä saadakseni. Siitä saa palkkaa, joka on oikeasti omaa rahaa.
kirjoitti:
Tekisin mitä tahansa , jos vain saisin töitä. Keikkaa yms.
Maailman vanhin ammatti.
Luuletko ap että ura ja cv ovat jotenkin tavoiteltavia asioita. Kuvitteletko oikeasti että silmät loistaen ihmiset haluavat myydä vapaa-aikaansa ilmaiseksi jollekin hyväksikäyttäjälle? Että elämä olisi pelkkää työtä ja itsensä loppuun polttamista? Kuvitteletko olevasi siinä asemassa että sinun neuvojasi pitäisi kuunnella?
Koska niitäkään töitä ei ole! Vielä muutama vuosi sitten tein kahta työtä. Ensin loppui toinen, sitten toinen. Onneksi olen sentään saanut yhden uuden työpaikan. Joka puolella on nytkin yt:t käynnissä, mutta ap silti kuvittelee että siellä firmoissa on jotain projekteja ja hanttihommia, joihin otetaan joku ulkopuolinen, kun edes omalle porukalle ei riitä työt?! Salli mun nauraa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus viisaudessaan teki siitä kannattamatonta. Ennen sai tienata 300€/kk ilman että polttaa työttömyyskorvaustaan.
Entä sitten? Ei kai se estä tekemästä satunnaisia töitä ja siten parantamasta omaa mahdollisuutta kokoaikaista työpaikkaa?
Satunnainen työ katkaisee työttömyyskorvauksen.
Silpputyön pitäisi olla todella tuottavaa, jotta sen vuoksi kannattaisi viivyttää työttömyyskorvauksen saamista.
Tavallinen ihminen ei voi ajatella, että "heitänpä satasen keikan ja elän rahalla seuraavat 3 vko, yksi työttömyyskorvauskerta jää saamatta mutta ei haittaa, rahaa on 👍👍👍👍"
Ei siitä koko työttömyyskorvausta poisteta. Mulla oli syyskuussa palkkatuloja huimat 210€ (netto), ja kelalta tuli siltä ajalta 490€ (netto)
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa tukipäätöksissä tuosta rangaistaan, vieläpä ankarasti. Tulee olla mahdollisimman passiivinen tukia saadakseen.
Tuossa kohtaa ei joko kannata saada tukia tai sitten kannattaa kysyä pitäisikö lakeja uudistaa ja nykyaikaistaa vastaamaan paremmin modernia työelämää ja työmarkkinoita.
Töttömistä puhuminen pitäisi kiletää palstalla kokonan ja permabannit jokaiselle joka mainitsee asian kommenteissa ja aloituksissa. Loppuiso tuo kiusaaminen ja ilkeily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus viisaudessaan teki siitä kannattamatonta. Ennen sai tienata 300€/kk ilman että polttaa työttömyyskorvaustaan.
Entä sitten? Ei kai se estä tekemästä satunnaisia töitä ja siten parantamasta omaa mahdollisuutta kokoaikaista työpaikkaa?
Menepä takaisin tunnille, Pertti-Vertti.
Työtön hakee jo valmiiksi noita hommia. Eikä saa jos on yli 45v.
Ap!
Mikset sinä tee töitä vaan runkkaat vauva.fissä? Koska iskä maksaa?
Koittaa vielä sekin päivä kun Purra joutuu hakemaan töitä ja Mäkelän Jani. Sopeutumisraha on määräaikainen.
Mä en huolisi noita kotiini siivoamaan.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silpputyön pitäisi olla todella tuottavaa, jotta sen vuoksi kannattaisi viivyttää työttömyyskorvauksen saamista.
Tavallinen ihminen ei voi ajatella, että "heitänpä satasen keikan ja elän rahalla seuraavat 3 vko, yksi työttömyyskorvauskerta jää saamatta mutta ei haittaa, rahaa on 👍👍👍👍"
Ei siitä koko työttömyyskorvausta poisteta. Mulla oli syyskuussa palkkatuloja huimat 210€ (netto), ja kelalta tuli si
Saman olisit saanut sohvalla maaten.
Orpon hallitus on hävittänyt kaudellaan jo satatuhatta työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun vankilassa ollut kaveri vetoaa aina just samaan juttuun. Ei kannata tehdä rehellistä työtä, kun joutuu maksaan verot. Ei kannata mennä töihin ku ei oo riittävän hyvä palkka.
Niinpä sitten jatkaa laittomien aineiden myyntiä ja kauhistelee aina kuinka häntä sorretaan jos joutuu kuulusteluihin muttei olekaan riittävästi todisteita (vaikka oikeasti on syyllinen).
Vierailija kirjoitti:
Niistä rangaistaan tukiaisissa yms.
Poliitikon ei tarvitse ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi saadakseen uran jälkeen kuukausittaista sopeutumisrahaa (3000 euroa).
Kummallista, vain ap on kannattanut ideaansa!