Mitä mieltä? Saako 15v olla klo 1 jälkeen ulkona?
Perusteluita kiitos, vastasit sitten kyllä tai ei.
Kommentit (68)
Mielestäni saa, jos on tutussa kaveriporukassa. Eikä ole ryyppäämistä yms mitä täällä esitetään ainoaksi vaihtoehdoksi.
Oma lapsi sai olla, esim koulujen päättäjäisissä. Tietyt säännöt, esim tiedä missä ja kenen kanssa. Puhelimeen pitää vastata ja jos akku on lopussa kotiin ennen kuin virta loppuu. Itse en kyllä nukkunut ennen kuin lapsi tuli kotiin. Eipä tuo alkanut ryyppäämään tai tehnyt pahojaan. Sai laajan tuttavapiirin ja on nähnyt elämää. En näe mitään hyvää siinä, että teinillä on pakolliset kotiintuloajat. Ainoa mikä on tärkeää, että minä tiedän missä ja kenen kanssa ja mitä ovat tekemässä. Hengaileminen on tärkeää teisi-iässä. Meillä tietysti harrastus rajoitti vapaa-aikaa aika paljon. Ja viikolla on eri. Asia, kun pitää herätä kouluun. Mutta viikolla ei ulkona ollut muitakaan, niin ei ollut tarvetta omalla lapsella jaan. Eipä tuo käytä vieläkään alkoholia tai huumeita. Tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15v on oltava 20.00 viimeistään kotona.
16v 21.00
17v. 22.00
18v 23.00 jos asuu kotona
19v 24.00 jos asuu kotona
20v 01.00 jos asuu kotona
Terveisin. Huolehtiva vanhempi.
18, 19 ja 20v, niin just silloin kun huvittaa. Toki meillä myös osallistui yhteisiin kotitöihin ja hankki itse käyttörahansa. Kodin, turvan ja ruoan tarjosi vanhemmat. Intin jälkeen pääsi opiskelemaan ja lehahti omilleen.
Höpöhöpö, parikymppinen on vielä niin pentu että jos kotonaan asuu niin se on toteltava vanhempien sääntöjä.
18 v täysi-ikäinen, ajokortti, äänestysoikeus jne.
Ikä ei pelasta ketään, jos joku häiriintynyt ihminen on yössä liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15v on oltava 20.00 viimeistään kotona.
16v 21.00
17v. 22.00
18v 23.00 jos asuu kotona
19v 24.00 jos asuu kotona
20v 01.00 jos asuu kotona
Terveisin. Huolehtiva vanhempi.
18, 19 ja 20v, niin just silloin kun huvittaa. Toki meillä myös osallistui yhteisiin kotitöihin ja hankki itse käyttörahansa. Kodin, turvan ja ruoan tarjosi vanhemmat. Intin jälkeen pääsi opiskelemaan ja lehahti omilleen.
Höpöhöpö, parikymppinen on vielä niin pentu että jos kotonaan asuu niin se on toteltava vanhempien sääntöjä.
18 v täysi-ikäinen, ajokortti, äänestysoikeus jne.
Täysi-ikäinen, mutta ei aikuinen. Niin kauan ku jalat on mun pöydänalla on meillä minun säännöt. Jos kaikki huolehtisi lapsistaan kuin minä niin mitään ongelmia ei olisi heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyvanhemmat ovat kyllä täysin hukassa vanhemmuudessa. Pikkukakarat riekkuu pitkin öitä kylillä, minä hädintuskin sain valoisaan aikaan käydä lähi smarketissa.
No kyllä me ainakin kasarille tuon ikäisenä mentiin kesällä pitkin öitä ja monet muutkin. Nykyään on paljon tiukempaa, yleinen ilmapiiri ainakin
Jos hän itse haluaa. Sen ikäinen on jo henkisesti niin itsenäinen, että rajoittaminen loukkaa syvästi, ja aiheuttaa riitoja. On tosi, että vanhemmat saattavat tuntea syvääkin huolta, mutta riski on otettava, jos toivoo, että nuorista kasvaa tasapainoisia aikuisia. Kynis.mi
Vierailija kirjoitti:
15v ei mitään asiaa 02 ulkona. Olisin antanut kotiintuloajaksi 24 ja hakenut silloin kotiin. Valkeakosken tapauksessa mentiin metsään ja lujaa.
15-vuotias on kotona kello 20.
Mielellään vanhempi hakee jostain, jos on auto. Samalla näkee, missä päin liikkuu ja ehkä niitä muitakin ihmisiä ko ympäristössä.
Iltapesut. Iltapala.
Onko se koe huomenna matikasta tms?
Kyllä lapsen pitää olla tuohon aikaan jo nukkumassa. Satunnaiset poikkeukset on ok kuten uudenvuoden aatto tai vastaavaa, mutta sopivassa seurassa silloinkin. Rajat on rakkautta.